Jak reklamować swój sklep internetowy?
Zakupy online są szybkie, tanie i wygodne. Dają dostęp do tysięcy produktów i pozwalają porównywać ceny, dlatego zainteresowanie ofertami sklepów internetowych cały czas rośnie. Bardzo duża konkurencja sprawia jednak, że skuteczny marketing internetowy jest konieczny, aby być widocznym, zwiększać ruch na stronie i zacząć sprzedawać. Pozycjonowanie sklepów internetowych w wynikach organicznych Google, reklama Google Ads, a może inne sposoby? Poznaj sprawdzone metody na reklamę w Internecie i dopasuj działania do swojego budżetu oraz specyfiki biznesu.
Reklama w Internecie – które formy wybrać dla sklepu internetowego?
Według raportu „E-commerce w Polsce” (badania przeprowadzone przez Gemius) w 2021 roku odsetek Polaków kupujących w sieci wzrósł do 77% (o 4% w stosunku do roku 2020). Ogromny potencjał branży e-commerce cały czas rośnie, ale jednocześnie zwiększa się konkurencja. Reklama w Internecie pozwala wybić się z nową marką i zacząć sprzedawać. Zanim jednak zaczniesz w nią inwestować, przeanalizuj rynek. Dużym wsparciem będzie agencja SEO i SEM, która przeprowadzi audyt Twojej strony, prześledzi poczynania konkurencji i podpowie najlepsze rozwiązania.
Potencjał Google Ads
Google Ads to najbardziej popularna metoda reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania. Podobnie jak SEO (które zmierza do promocji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania), jest elementem strategii SEM (Search Engine Marketing), zakładającej marketing w wyszukiwarce. W ramach wykupionej kampanii zyskujesz dostęp do wszechstronnej reklamy w Internecie – zarówno w Google, jak i sieci reklamowej partnerów. Model rozliczeń PPC pozwoli Ci płacić za faktyczne kliknięcia w reklamę. Dzięki temu masz gwarancję, że nie tylko zwiększysz widoczność swojego sklepu internetowego, ale i zyskasz ruch na stronie. Aby kampania była skuteczna, należy ją jednak bardzo dobrze skonfigurować. Nie wiesz, jak to zrobić? Skorzystaj z pomocy fachowców. Firma zajmująca się reklamą w Internecie pomoże Ci dobrać słowa kluczowe opisujące produkty, które chcesz sprzedawać, a jednocześnie często wpisywane przez użytkowników wyszukiwarek.
Google Ads to doskonałe wsparcie na początku działalności, ponieważ daje natychmiastowe efekty. Tradycyjne pozycjonowanie stron internetowych sprawdzi się w dłużej perspektywie czasu. Połączenie SEM i SEO może okazać się przepisem na sukces Twojego sklepu internetowego.
Pozycjonowanie strony internetowej świetnie wspierają również kampanie Google Shopping. Pozwalają one wyświetlać w wynikach wyszukiwania opisy i ceny konkretnych produktów wraz z odnośnikiem do ich karty na Twojej witrynie. Sklepy online z ugruntowaną pozycją często sięgają również po remarketing. Polega on na wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy już odwiedzili stronę, przeglądali ofertę, porzucili koszyk czy dokonali zakupu. Remarketing dynamiczny pozwala zaś potencjalnym klientom widzieć reklamy produktów, które już wcześniej oglądali.
Pozycjonowanie strony w Google
Pozycjonowanie strony w Google (z ang. SEO, Search Engine Optimization) to reklama w Internecie, która polega na pozyskiwaniu ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania. Niezbędny jest w tym przypadku audyt witryny sklepu i techniczna optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe, o które zadba agencja zajmująca się reklamą w Google.
Pozycjonowanie sklepów internetowych jest trudniejsze niż SEO dla stron firm usługowych (tutaj idealne będzie pozycjonowanie lokalne). E-commerce rządzi się innymi prawami i wymaga promocji o ogólnym zasięgu. Pozycjonowanie strony www sklepu internetowego to proces, który obejmuje czas setki, jeśli nie tysiące adresów url, gdyż tego typu serwisy charakteryzuje rozbudowana struktura kategorii oraz stron produktowych.
Marketing internetowy w Google nie może być nastawiony wyłącznie na obecność w top 10 czy top 3. Należy zmotywować użytkowników do zakupów, dlatego niezbędna jest także optymalizacja współczynnika konwersji (zmiany zwiększające prawdopodobieństwo dokonywania zakupów przez odwiedzających witrynę).
Pozycjonowanie sklepów internetowych w Google wymaga m.in.:
- uproszczenia kroków zakupowych,
- przebudowy menu na stronie głównej,
- uporządkowania struktury kategorii produktów,
- wyeksponowania cen,
- podkreślenia informacji o sposobach dostawy i ich kosztach,
- rozbudowy contentu na stronie,
- budowy odnośników zewnętrznych (link building pod pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google).
Reklama w Internecie dla sklepu internetowego – inne sprawdzone metody
SEO (pozycjonowanie stron www) warto uzupełnić o inne formy reklamy w Internecie:
- obecność w social mediach – branża e-commerce bazuje nie tylko na jakości produktów i cenach, ale i dobrych opiniach. Warto zadbać o budowę społeczności wokół marki na FB oraz Instagramie, gdzie klienci mogą kontaktować się z obsługą czy zamieszczać opinie i krótkie recenzje produktów. Dodatkowo dobrym sposobem na szybką reklamę będą posty sponsorowane na FB,
- kampanie content marketingu – publikacja wartościowych treści na FB, artykuły gościnne na portalach branżowych, prowadzenie bloga z poradami eksperckimi dla klientów, dodawanie recenzji i rankingów do porównywarek produktów,
- e-mail marketing – doskonale uzupełni pozycjonowanie strony w Google i content marketing. Zbieraj bazę e-mailingową i regularnie wysyłaj zapisanym osobom spersonalizowane oferty (informacje o nowościach w ofercie, promocjach, rabatach itp.),
- współpraca z blogerami i influencerami – twórcy blogów, vlogów, podcastów czy kont na Instagramie mają ogromne zasięgi, które doskonale wspierają marketing internetowy sklepu.
Pamiętaj, że skuteczna reklama w Internecie musi być dopasowana do konkretnego sklepu i jego grupy docelowej. Jej poszczególne formy wzajemnie się przenikają, dlatego pozycjonowanie stron w Google warto łączyć z promocją w płatnych wynikach wyszukiwania, działaniami w social mediach i innymi metodami e-marketingu.
Każde z rozwiązań promujących biznes możesz omówić ze Specjalistą od reklamy w Internecie na sempire.pl. Bez zobowiązań i za darmo.
Może to Ci się spodoba
Polski sektor gier komputerowych rośnie o 10 proc. rocznie
Polska to eldorado dla twórców gier komputerowych – ocenia Paweł Leskowicz, dyrektor zarządzający Tate Multimedia. Szacuje się, że krajowy rynek gamingowy wart jest ok. 1,8 mld zł, a gry produkuje ok.
Klient w e-sklepie wydaje średnio cztery razy więcej niż w tradycyjnym. Co 10. zamówienie składane jest przez aplikację mobilną
Klient serwisu internetowego wydaje na każde zakupy czterokrotnie więcej niż w tradycyjnym sklepie. W koszyku coraz częściej znajdują się produkty świeże, a już niemal co 10. zamówienie jest składane za pośrednictwem
Firmy coraz więcej inwestują. Leasing maszyn i urządzeń może w I połowie roku wzrosnąć nawet o 20 proc.
Ubiegły rok był bardzo udany dla branży leasingowej, która odnotowała blisko 16-proc. wzrost. Największe ożywienie było obserwowane w segmencie lekkich pojazdów osobowych i dostawczych oraz maszyn i urządzeń. Ten ostatni segment wykazuje też znaczącą dynamikę
Niepełnoletni przedsiębiorca – możliwe ale kłopotliwe
Prowadzenie działalności gospodarczej w przypadku osoby niepełnoletniej jest możliwe, jednak ze względu na brak ewentualnych dodatkowych uregulowań jest to działanie praktycznie nieuzasadnione. Zgodnie z przepisami ustawy o swobodzie działalności gospodarczej,
Polska umacnia swoją pozycję lidera stolarki okiennej w Europie
Polska od trzech lat jest liderem eksportu stolarki okiennej w Europie. DOVISTA Polska, należąca do tej samej grupy kapitałowej co producent okien dachowych VELUX – zakończyła właśnie rozbudowę, która ma umocnić
Coraz więcej firm decyduje się na open space
Polskie firmy coraz częściej stawiają na otwarte przestrzenie. Często jednak zdarza się, że open space nie jest dopasowany do potrzeb pracowników. Komfort pracy w takich warunkach może spaść o blisko 30 proc., o 15
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post