Pomysły na reklamę lokalnej firmy ‒ ranking TOP5

Pomysły na reklamę lokalnej firmy ‒ ranking TOP5

Lokalny biznes to często spełnione marzenie właścicieli – powstały z pasji, przekazywany z pokolenia na pokolenie, wyróżniający się niezwykłymi produktami lub jakością usług. Jednak każdy biznes, aby sprawnie funkcjonować, potrzebuje reklamy. Jak wspomóc marketingowo działające na mniejszą skalę przedsiębiorstwo? Czy warto szukać rozwiązań w internecie, zainwestować w gadżety reklamowe, a może w nietypowe aktywności marketingowe? Sprawdź TOP 5 działań, które pozwolą klientom poznać Twoją firmę i zapewnią jej nowych odbiorców.

Ulotki reklamowe

Promocję biznesu warto zacząć od rozmowy z osobami, które niemal każdego dnia mijają drzwi lokalnej firmy. Zorganizuj rozdawanie ulotek w pobliżu siedziby. Zadbaj o to, by osoba, która będzie je dystrybuować, miała na sobie odpowiednio oznakowane ubrania oraz plecak z logo firmy – niech wyróżnia się w tłumie i będzie jasne, jakie przedsiębiorstwo reprezentuje.

Drobne upominki dla klientów

Do ulotek możesz także dołączyć drobny podarunek. Upominki to rzecz, o której warto pamiętać podczas prowadzenia promocji lokalnej firmy. Przede wszystkim dlatego, że dają one możliwość dotarcia do bliskiej społeczności i zachęcania do skorzystania z Twoich usług. Próbka kosmetyków czy rabat będą budowały zaufanie nowych klientów.

Jeśli upominki są większe, warto zapakować je w torby reklamowe. Będą nie tylko elegancko wyglądać, ale też dodatkowo potencjalni klienci poznają logo Twojej firmy. 

Gadżety reklamowe z logo

Gadżety reklamowe można wykorzystać także podczas promocji w ramach jakiegoś wydarzenia istotnego dla społeczności w Twojej miejscowości. Mogą być elementem czy dodatkiem do nagrody ufundowanej przez firmę, czy po prostu podarunkiem dla uczestników. 

Przygotowując tego typu elementy, pamiętaj tylko o jednym – odpowiednim oznaczeniu logotypem. Dobrze wyeksponowane torby reklamowe czy inne gadżety będą nie tylko przykuwać wzrok gości, ale także świetnie prezentować na wszystkich zdjęciach z eventu.  

Lokalne media

Wartym sprawdzenia rozwiązaniem jest także kontakt z odbiorcami przez lokalne media. Prasa, radio czy portale często chętnie wspierają niewielkie biznesy, które działają w okolicy. Dowiedz się, jakie są możliwości współpracy. Pierwszą z nich z pewnością jest reklama, która może zostać opublikowana na łamach odpowiedniego tytułu. Innym rozwiązaniem jest dodanie kontaktu do listy lokalnych wykonawców czy sprzedawców. 

Prowadząc lokalny biznes, warto także być otwartym na nietypowe formy publikacji w mediach – opis zakładu w ramach jakiegoś cyklu, czy przedstawienie sylwetki założyciela może być naprawdę dobrym rozwiązaniem.

Nie zamykaj się na sieć – promocja online lokalnej firmy

Ostatni, choć również warty uwagi sposób to komunikacja z odbiorcami w sieci. Inwestując w gadżety reklamowe, stawiając na inne formy marketingu, warto także być otwartym na reklamę online. 

Wbrew pozorom, nie jest ona zarezerwowana tylko dla największych firm – wręcz przeciwnie. Jeśli Twoje produkty da się sprzedawać online, może pomóc dotrzeć do nowego grona klientów. Jeśli nie, odpowiednio stargetowana kampania to rozwiązanie, które przyciągnie tych, którzy mają najbliżej do firmy, którą prowadzisz. Możesz także wykorzystać siłę social mediów, by dotrzeć do lokalnych klientów i budować społeczność wielbicieli Twojej marki. 

Znając TOP5 pomysłów na promocję lokalnego biznesu, czas na działanie! Zainwestuj w odpowiednio obrandowane gadżety, torby reklamowe oraz ulotki. Sprawdź, jakie możliwości dają lokalne media i rozpocznij działania online. A na koniec, ciesz się efektami!

Previous CPI – co to za wskaźnik i jak wpływa na rynki finansowe?
Next Karta menu — wizytówka Twojej restauracji

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 8 komentarzy

Rynek nieruchomości się rozpędza

Wygląda na to, że przed nami wielki wysyp nowych inwestycji. Najwięcej powstanie ich zapewne w Warszawie. Nawet bez analizowania danych widać jak rosną nowe osiedla. Białołęka, Wola, Bemowo, mieszkania wyrastają

Wiadomości 0 Comments

1/3 zawodowych kierowców w Polsce zarabia ponad 6 tys. zł netto

Ponad jedna trzecia kierowców zarabia miesięcznie powyżej 6 tys. zł na rękę – wynika z badania „Zarobki kierowców zawodowych w Polsce 2018” TransJobs.eu. Na to składają się przede wszystkim diety i ryczałty, które

Wiadomości 0 Comments

W całym 2017 roku wzrost gospodarczy powinien utrzymać się na poziomie powyżej 4 proc

Tegoroczna dynamika wzrostu gospodarczego także wyraźnie przekroczy 4 proc. – uważa ekonomistka PKO Banku Polskiego. Zdaniem Marty Petki-Zagajewskiej wszystko dzięki mocnej konsumpcji i wzrostowi inwestycji. Agencja ratingowa Moody’s ostatnio zdecydowanie podniosła prognozę wzrostu

Wiadomości 0 Comments

Jak kształtują się ceny nieruchomości w 2021?

Rok 2021 sprawił, iż ceny nieruchomości ponownie zaczęły rosnąć. Dodatkowo nic nie wskazuje na to, by obecna sytuacja w najbliższym czasie miała się zmienić. W dalszym ciągu można zaobserwować bowiem

Wiadomości 0 Comments

Poczta Polska testuje aplikację rekrutującą osoby głuche i niedosłyszące

Bezrobocie wśród osób głuchych i niedosłyszących w Polsce przekracza 70 proc. Dla pracodawców, którzy borykają się z trudną sytuacją na rynku pracy i niedoborem kadr, to atrakcyjna grupa potencjalnych pracowników. Poczta Polska testuje platformę,

Wiadomości 0 Comments

Oryginalne, praktyczne i z klasą – gadżety, dzięki którym klienci Cię zapamiętają

Czy gadżety firmowe to sposób na to, by przyciągnąć nowych klientów i poprawić relację z tymi dotychczasowymi? Oczywiście, że tak, pod warunkiem jednak, że postawimy na upominki jakościowe, praktyczne i

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź