Rodzaje akcji — w co warto inwestować w 2022 roku?

Rodzaje akcji — w co warto inwestować w 2022 roku?

Wynikający z inflacji i spowolnienia gospodarczego kryzys skłania wiele przedsiębiorczych osób do zadania sobie pytania: w co warto inwestować w 2022 roku? Jedną z odpowiedzi jest inwestycja w akcje. Zanim podejmie się decyzję o ich kupnie, warto dowiedzieć się, jakie są główne rodzaje akcji i czy opłaca się inwestować w popularne akcje groszowe.

Inwestowanie w akcje 2022

Rynek akcji w 2022 roku cieszy się w Polsce dużym zainteresowaniem. Głównym powodem, dla którego wiele osób decyduje się na ich zakup, jest trudna sytuacja gospodarcza. Rosnąca inflacja sprawia, że Polacy szukają dodatkowego zabezpieczenia swoich oszczędności. Nic w tym dziwnego – umiejętne inwestowanie w akcje może przyczynić się do pomnożenia kapitału lub ochrony przed spadkiem jego wartości. Jest to szczególnie pożądane w czasach kryzysu gospodarczego.

Rodzaje akcji

Chcąc zacząć zarabiać na akcjach, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, w jaki rodzaj akcji zainwestować. Wśród najczęściej spotykanych typów tych papierów wartościowych należą te klasyfikowane pod względem kryterium:

  • przenoszenia własności – akcje imienne i akcje na okaziciela
  • formy pokrycia – akcje gotówkowe i aportowe
  • uprawnień funkcjonariuszy – akcje zwykłe i uprzywilejowane

Oprócz powyższych typów akcji można niekiedy spotkać się z innymi ich rodzajami. Przykładem są akcje groszowe (penny stocks). Ich główną cechą jest niski nominał (na przykład 20 groszy), często poniżej wartości rynkowej. Tego typu papiery wartościowe odznaczają się również niską płynnością i dużymi wahaniami ceny.

Czy warto inwestować w akcje groszowe na GWP (Giełdzie Papierów Wartościowych)? Zdania na ten temat są podzielone. Wielu ekspertów od ekonomii i gry na giełdzie twierdzi, że handel tego typu papierami wartościowymi niesie ze sobą ryzyko utraty zainwestowanych pieniędzy. Zdarza się bowiem, że oferujące te akcje firmy – tak zwane spółki groszowe – funkcjonują na granicy wypłacalności. Z tego powodu zanim zainwestuje się w penny stocks, warto sprawdzić kondycję finansową przedsiębiorstwa.

Z drugiej strony, inwestowanie w omawiany rodzaj papierów wartościowych może niekiedy przynieść korzyści. Związane są one z możliwością szybkiego pomnożenia pieniędzy przy jednoczesnym małym wkładzie  kapitału – o ile w danym czasie występują korzystne ku temu warunki ekonomiczne.

Previous Kiedy pracodawca może przeprowadzić szkolenie BHP?
Next Czego można dowiedzieć się, sprawdzając księgę wieczystą?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Od pudełka do marki: Jak historie o opakowaniach budują lojalność konsumencką

Perex: Zastanawiasz się nad zakupem firmowych pudełek z nadrukiem? Spróbuj wykorzystać wewnętrzną stronę pokrywy pudełka. Jest to miejsce o niewykorzystanym potencjale, które może pomóc w budowaniu Twojej marki, a do

Wiadomości 0 Comments

99rent zmienia się na dobre!

99rent – jedna z czołowych firm z branży automotive, odświeża wizerunek marki i wprowadza nową identyfikację wizualną. Zmiana logo jest ukoronowaniem procesów, jakie zaszły w firmie w ostatnich miesiącach, a

Wiadomości 0 Comments

Bezpieczeństwo i higiena pracy- kogo należy szkolić?

Każdy pracownik, bez względu na to, czy swoje obowiązki wykonuje w fabryce przy taśmie, na budowie czy przy biurku przed komputerem, powinien być przeszkolony w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

Zatrudnienie 1Comments

Co zamieścić w aktach osobowych podwładnego?

Każdy pracownik zatrudniony na umowę o pracę posiada swoje akta osobowe. Prowadzone są przez przełożonego lub osobą do tego upoważnioną. W trakcie trwania stosunku pracy gromadzi się w nich wszystkie

Wiadomości 0 Comments

Jak napełnić tusz do drukarki? Poradnik

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób decyduje się na zakup drukarek, aby być bardziej samodzielnym, niezależnym. Z pewnością jednym z powodów takiej decyzji jest również zaoszczędzony czas, który musiałby być

Wiadomości 0 Comments

Prezesi polskich firm nie doceniają mediów społecznościowych

Zaledwie 30 proc. szefów polskich firm korzysta z LinkedIna, a swój profil na Twitterze ma tylko 5 proc. z nich – wynika z sierpniowego raportu ECCO International Communications Network. Prezesi nie dostrzegają jeszcze, że

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź