Papier firmowy – co powinien zawierać?

Papier firmowy – co powinien zawierać?

Dla wielu osób papier firmowy to zwykła kartka, na której przekazuje się informacje wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. To jednak błędne założenie. Papier firmowy jest jednym z wielu elementów identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, dlatego za jego pośrednictwem kształtować można komunikaty wpływające na jego wizerunek. Warto więc poważnie podejść do tego zagadnienia i odpowiednio zaprojektować swój firmowy papier. Jak powinien wyglądać i co powinien zawierać? Tych informacji dowiesz się, czytając poniższy artykuł.

W artykule omawiane są następujące kwestie:

  1. Jakie korzyści daje stosowanie papieru firmowego?
  2. Co powinno znajdować się na papierze firmowym?
  3. Papier firmowy – czego nie robić?

Jakie korzyści daje stosowanie papieru firmowego?

Papier firmowy jest świetnym sposobem na przekazywanie informacji o firmie. Korzystający z niego pracownicy i kontrahenci mimowolnie mają z nim kontakt, dlatego w ich świadomości utrwalać się może odpowiedni wizerunek firmy. Zwłaszcza, jeśli jest to papier o odpowiedniej jakości. Przyjemna w dotyku tekstura, estetyczne elementy wizualne, czy chwytliwe hasła, mogą zapisać się w pamięci, tworząc dobre wrażenie. Oczywiście korzystanie z papieru firmowego nie jest obowiązkiem, ale warto przemyśleć jego zastosowanie, bo to okazja do wyróżnienia się na rynku.

Co powinno znajdować się na papierze firmowym?

Papier firmowy musi zawierać najważniejsze informacje o firmie, ale powinny być to tylko te najbardziej istotne – w końcu to nie ulotka reklamowa. Jakie treści są więc niezbędne? Na firmowym papierze znajdować powinny się:

  • nazwa i dokładny adres siedziby przedsiębiorstwa,
  • dane kontaktowe, takie jak numer telefonu i adres e-mail (opcjonalnie dodać można też adres strony internetowej),
  • logo firmy,
  • hasło/slogan, którym posługuje się firma.

W przypadku, gdy mamy zamiar wykorzystywać papier firmowy w celach o charakterze formalnym, to musimy umieścić na nim informacje określone w Kodeksie spółek handlowych. Poza wspomnianymi już wcześniej nazwą i adresem firmy, dokument ten narzuca obowiązek zamieszczenia numeru NIP, numeru przypisanego spółce KRS, nazwy sądu, który posiada dokumentację firmową oraz adnotacji o kapitale zakładowym.

Papier firmowy – czego nie robić?

Zanim zlecimy wydruk papieru firmowego, powinniśmy się upewnić, czy przypadkiem nie wpadliśmy w pułapkę przerostu formy nad treścią. Firmowa papeteria ma pełnić funkcję użytkową, dlatego nie powinna zawierać nadmiernej ilości tekstu, a także zbyt wielu grafik lub zdjęć, które zaburzają jej przejrzystość. Ważny jest też wybór odpowiedniego rodzaju papieru. Błędem jest postawienie na niski poziom gramatury – 80g lub niższy. Takie kartki nie mają najlepszej jakości – źle się po nich pisze, a ich estetyka też daje wiele do życzenia. Warto zdecydować się na papier o wyższej gramaturze, najlepiej dodatkowo bielony i o wygładzonej powierzchni. Dobre drukarnie z pewnością mogą zaoferować odpowiedni arkusz, który sprawdzi się w przypadku firmowej papeterii.

Previous [PORADNIK] Co na prezent dla żeglarza?
Next Sprzątanie biur Wrocław - dlaczego warto skorzystać z usług firmy sprzątającej?

Może to Ci się spodoba

Przed świętami liczba przesyłek wzrasta o 70 proc. Firmy kurierskie szykują się do szczytu już od września

Blisko połowa Polaków zamierza w tym roku kupić prezenty przez internet – wynika z badania Deloitte. Wydatki w tym kanale wzrosną o 8,6 proc., podczas gdy budżet na prezenty w ogóle ma być tylko o 3,4 proc.

Innowacje w firmie warunkiem utrzymania się na rynku

Innowacyjność to dziś dla firm warunek konkurencyjności i utrzymania klientów, którzy oczekują maksymalnej wygody, możliwości korzystania z produktów i usług w sposób prosty i szybki. Najszybciej innowacje wdraża sektor finansowy, który musi błyskawicznie reagować na te

Pięć najpopularniejszych sposobów na promocje firmy. Znasz je?

Budowanie wizerunku firmy i utrwalanie go w świadomości odbiorców to zadanie, z którym codziennie mierzy się wiele zespołów marketingowych zarówno dużych przedsiębiorstw jak i małych startupów. Czy zatem jest to

Kodeksy 1Comments

Kiedy pracodawca zwalnia z obowiązku świadczenia pracy

Wymóg przestrzegania okresu wypowiedzenia w sytuacjach, gdy umowa rozwiązywana jest przez jedną ze stron, ma na celu przede wszystkim zabezpieczenie pracownika przed nagłą utratą źródła zarobkowania. W razie, gdy to

Nazwa może przesądzić o sukcesie firmy

Zła nazwa firmy jest jak zły fundament dla domu – przez to wszystko może się zawalić – przekonuje Tomasz Banasik z Nazywamy.com. Jak podkreśla, można zmienić wszystko, logo, identyfikację wizualną, ale nie nazwę. Na tym

Już milion osób współpracuje z branżą sprzedaży bezpośredniej

Firmy z branży sprzedaży bezpośredniej od kilku lat bardzo dobrze radzą sobie na polskim rynku. W 2017 roku odnotowały blisko 5-proc. wzrost obrotów – do 3,3 mld zł, a liczba współpracujących

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź