Papier firmowy – co powinien zawierać?
Dla wielu osób papier firmowy to zwykła kartka, na której przekazuje się informacje wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. To jednak błędne założenie. Papier firmowy jest jednym z wielu elementów identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, dlatego za jego pośrednictwem kształtować można komunikaty wpływające na jego wizerunek. Warto więc poważnie podejść do tego zagadnienia i odpowiednio zaprojektować swój firmowy papier. Jak powinien wyglądać i co powinien zawierać? Tych informacji dowiesz się, czytając poniższy artykuł.
W artykule omawiane są następujące kwestie:
- Jakie korzyści daje stosowanie papieru firmowego?
- Co powinno znajdować się na papierze firmowym?
- Papier firmowy – czego nie robić?
Jakie korzyści daje stosowanie papieru firmowego?
Papier firmowy jest świetnym sposobem na przekazywanie informacji o firmie. Korzystający z niego pracownicy i kontrahenci mimowolnie mają z nim kontakt, dlatego w ich świadomości utrwalać się może odpowiedni wizerunek firmy. Zwłaszcza, jeśli jest to papier o odpowiedniej jakości. Przyjemna w dotyku tekstura, estetyczne elementy wizualne, czy chwytliwe hasła, mogą zapisać się w pamięci, tworząc dobre wrażenie. Oczywiście korzystanie z papieru firmowego nie jest obowiązkiem, ale warto przemyśleć jego zastosowanie, bo to okazja do wyróżnienia się na rynku.
Co powinno znajdować się na papierze firmowym?
Papier firmowy musi zawierać najważniejsze informacje o firmie, ale powinny być to tylko te najbardziej istotne – w końcu to nie ulotka reklamowa. Jakie treści są więc niezbędne? Na firmowym papierze znajdować powinny się:
- nazwa i dokładny adres siedziby przedsiębiorstwa,
- dane kontaktowe, takie jak numer telefonu i adres e-mail (opcjonalnie dodać można też adres strony internetowej),
- logo firmy,
- hasło/slogan, którym posługuje się firma.
W przypadku, gdy mamy zamiar wykorzystywać papier firmowy w celach o charakterze formalnym, to musimy umieścić na nim informacje określone w Kodeksie spółek handlowych. Poza wspomnianymi już wcześniej nazwą i adresem firmy, dokument ten narzuca obowiązek zamieszczenia numeru NIP, numeru przypisanego spółce KRS, nazwy sądu, który posiada dokumentację firmową oraz adnotacji o kapitale zakładowym.
Papier firmowy – czego nie robić?
Zanim zlecimy wydruk papieru firmowego, powinniśmy się upewnić, czy przypadkiem nie wpadliśmy w pułapkę przerostu formy nad treścią. Firmowa papeteria ma pełnić funkcję użytkową, dlatego nie powinna zawierać nadmiernej ilości tekstu, a także zbyt wielu grafik lub zdjęć, które zaburzają jej przejrzystość. Ważny jest też wybór odpowiedniego rodzaju papieru. Błędem jest postawienie na niski poziom gramatury – 80g lub niższy. Takie kartki nie mają najlepszej jakości – źle się po nich pisze, a ich estetyka też daje wiele do życzenia. Warto zdecydować się na papier o wyższej gramaturze, najlepiej dodatkowo bielony i o wygładzonej powierzchni. Dobre drukarnie z pewnością mogą zaoferować odpowiedni arkusz, który sprawdzi się w przypadku firmowej papeterii.
Może to Ci się spodoba
Transport wewnętrzny w przedsiębiorstwie
Wiele przedsiębiorstw wykorzystuje w codziennej działalności urządzenia transportu wewnętrznego. Przenośniki transportują materiały o różnych parametrach i właściwościach. Dlatego różnią się one miedzy sobą. Podobnie różnią się poszczególne podzespoły napędowe i
Trudny początek roku dla Facebooka
Ostatnie tygodnie upłynęły pod znakiem kryzysów w mediach społecznościowych. Ucierpiały w nich zwłaszcza YouTube i Facebook. Ten pierwszy wciąż boryka się ze skutkami afery wizerunkowej z udziałem popularnego, amerykańskiego youtubera, który żartował z samobójcy. Z
Czy chleb może być źródłem dochodu?
Polacy przyzwyczajeni są do zakupu pieczywa. Tylko 10% społeczeństwa wybiera inne produkty żywnościowe chociażby na śniadanie lub kolacje. Czy warto zająć się produkcją samodzielnie? Czy duża popularność pieczywa wystarczy, aby
Sage otwiera w Polsce swoje centrum programistyczne
Dobra kondycja polskiego rynku IT przekłada się na rosnące zainteresowanie firm z tego segmentu. Międzynarodowa Grupa Sage otworzyła właśnie w Warszawie nowe Centrum Deweloperskie dla technologii chmurowych. 250 programistów będzie w nim pracować nad
Pracownicy sezonowi pilnie poszukiwani. Głównie w gastronomii i produkcji
Bezrobocie w czerwcu spadło poniżej 9 proc., więc krajowe firmy muszą coraz energiczniej poszukiwać pracowników, również te, które szukają kadry do prac sezonowych. Najbardziej poszukiwani podczas wakacji są pracownicy w gastronomii, produkcji
Polska ma za mało globalnych marek. Ekspansję zagraniczną firm ożywić ma pomoc rządu
Polski Fundusz Rozwoju realizuje zakrojony na szeroką skalę program wsparcia eksportu, który ma ośmielić rodzime firmy do podbijania zagranicznych rynków. Po ubiegłorocznym nieznacznym wzroście teraz ma nastąpić odbicie. Mają się
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post