Dlaczego firmy inwestują w kursy językowe?

Dlaczego firmy inwestują w kursy językowe?

Wraz z internacjonalizacją rynków coraz większego znaczenia nabiera współpraca między sektorami biznesowymi w różnych krajach. Oznacza to, że firmy, które chcą być obecne na międzynarodowym rynku, muszą być w stanie obsługiwać zagranicznych kontrahentów. Z tego powodu coraz więcej przedsiębiorstw inwestuje w dodatkowe kursy językowe dla swoich pracowników.

Dlaczego kursy językowe są ważne dla firm?

Firmy inwestują w dodatkowe kursy językowe dla swoich pracowników, aby zachować konkurencyjność na światowym rynku. Dzieje się tak, ponieważ posiadanie wielojęzycznej siły roboczej pozwala firmom poszerzać bazę klientów i lepiej obsługiwać klientów z różnych krajów. Dzięki odpowiednim umiejętnościom językowym pracownicy mogą skuteczniej komunikować się z klientami, budować relacje i zwiększać sprzedaż. Ponadto kursy językowe pomagają pracownikom rozwinąć lepsze umiejętności interpersonalne, które są niezbędne do odniesienia sukcesu przez każdą firmę.

Jakie języki mają znaczenie w biznesie?

Mimo tego, że język angielski nadal jest najpopularniejszy w świecie biznesu, to jego znajomość nie zawsze wystarcza. W krajach, w których angielski nie jest pierwszym językiem, często ważne jest, aby firmy zatrudniały pracowników biegle posługujących się zarówno językiem angielskim, jak i językiem lokalnym. Pozwala to firmom skuteczniej komunikować się zarówno z lokalnymi, jak i globalnymi odpowiednikami. Oczywiście, wybór odpowiedniego języka zależy od wielu czynników, takich jak lokalizacja, wielkość firmy, czy też branża. Przykładowo, celując w rynek europejski wartościowy może być niemiecki, gdyż europejski rynek sprzyja niemieckim przedsiębiorcom i z pomocą tego języka można nawiązać niejedną współpracę. Jeśli natomiast planujemy ekspansję poza Europą, to obecnie, ze względu na silną i stale rosnącą pozycję Chin w gospodarce światowej, duże znaczenie ma znajomość języka chińskiego. Jego znajomość jest niezbędna, do prawidłowo przeprowadzonych rozmów handlowych i ewentualnych transakcji z Chińczykami, ponieważ  większość z nich w dalszym ciągu nie posługuje się zbyt dobrze językiem angielskim, a poza tym bardzo cenią sobie, gdy ich partner biznesowy posługuje się ich ojczystym językiem.

Kursy językowe jako benefit przyciągają pracowników

Możliwość odbycia kursu językowego jest obecnie kluczowym czynnikiem przy wyborze pracodawcy. Nauka nowego języka może otworzyć świat możliwości, od komunikowania się z klientami i współpracownikami z innych krajów, po zrozumienie różnych kultur i pracę w międzynarodowym środowisku. Kursy językowe mogą pomóc pracownikom rozwinąć umiejętności zawodowe czy też zwiększyć ich efektywność.

Jaki kurs wybrać?

Warto wybierać profesjonalne szkoły językowe, które specjalizują się w kompleksowym kształceniu kompetencji kadry z różnych sektorów i branż, tak by kurs był dostosowany do celów biznesowych firmy i przyniósł oczekiwane efekty. Kurs powinien być również dostosowany do poziomu umiejętności pracowników i być prowadzony w dogodnej formie- online lub stacjonarnie.

Kompleksowe szkolenia powinny obejmować zarówno naukę fachowego słownictwa i specjalistycznych zwrotów branżowych, jak i naukę umiejętności komunikacyjnych, które są konieczne w sytuacjach zawodowych, na przykład podczas prowadzenia prezentacji czy negocjowania.

Previous Nowe zasady podatkowe i pandemia uelastyczniają rynek pracy. Coraz więcej osób staje się GIGerami i pracuje na własny rachunek przy wielu projektach
Next iPhone Apple 14 Pro - czy warto kupić najnowszy model?

Może to Ci się spodoba

Praca biurowa. Jak sobie ją ułatwiać, jak rozwiązywać problem rozmów z klientami w biurze.

Współczesne biura, z uwagi na ich wielkość i sposób organizacji pracy (tzw. open space) nie są idealnym miejscem do twórczej pracy w ciszy i spokojnych rozmów zarówno ze współpracownikami, jak

Błędy językowe najbardziej irytujące w komunikacji firm na Facebooku

Media społecznościowe, w tym przede wszystkim Facebook, stają się ważnym kanałem komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Nie zawsze jednak prowadzona jest ona w sposób umiejętny. Odbiorców najbardziej drażni nieporadność językowa publikowanych postów, nietrafione żarty

W 61 proc. dużych firm doszło do wycieku danych przez brak zabezpieczeń w urządzeniach drukujących

W tym roku 61 proc. dużych firm w Stanach Zjednoczonych i Europie zgłosiło wyciek danych spowodowany brakiem zabezpieczeń w urządzeniach drukujących. Dostęp do wrażliwych danych przez osoby nieuprawnione może mieć poważne skutki dla przedsiębiorstwa, wśród

78 proc. firm otrzymuje płatności nawet 30 dni po terminie

Ponad połowa polskich firm została zmuszona do zaakceptowania dłuższych terminów płatności – wynika z Europejskiego Raportu Płatności 2017 przygotowanego przez Intrum Justitia. Zdecydowania większość przedsiębiorców otrzymuje zapłatę 30 dni po terminie, a

Rośnie popularność systemów informatycznych usprawniających zarządzanie firmą

Systemy informatyczne, które wspomagają zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa, to część cyfrowej transformacji biznesu. W oparciu o istotne dane dotyczące działalności firmy usprawniają jej funkcjonowanie, obniżają koszty i pomagają podejmować strategiczne decyzje. Ze względu

Z roku na rok rośnie liczba robotów w przemyśle. W 2017 roku może być ich na świecie ponad 2 miliony

W 2014 roku wdrożono ponad 200 tys. robotów przemysłowych. To o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Szacuje się, że w 2017 roku liczba robotów na świecie przekroczy 2 miliony. Maszyny są

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź