Księga identyfikacji wizualnej a księga znaku – podstawowe różnice
Księga identyfikacji wizualnej i księga znaku to dokumenty, które w długim okresie wspierają agencję brandingową i innych podwykonawców w realizowaniu projektów związanych z komunikacją firmy z otoczeniem zewnętrznym. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że te dwie nazwy nie są tożsame. Czym różnią się księgi identyfikacji wizualnej i znaku?
Księga znaku – podstawowa forma ustalenia kształtu logo
Księga znaku to jeden z najbardziej podstawowych dokumentów, który definiuje instrukcje związane z obowiązującym w firmie logo, standardami jego użytkowania i potencjalnymi sposobami na modyfikację go w zależności od formy prezentacji materiałów.
Księga znaku daje firmie pewność, że projekt logo będzie wykorzystany prawidłowo i zgodnie z przeznaczeniem. Często możemy być świadkami sytuacji, w której logo na różnych materiałach odchodzi nieco od standardu – jego rozdzielczość jest nieodpowiednia, zastosowano nieodpowiednią paletę barw, czy zastosowano go w nieprawidłowym miejscu. Księga znaku wyznacza wszelkie standardy i procedury, które muszą zostać zachowane podczas wykorzystywania tego znaku – w praktyce jednego z najważniejszych pod kątem identyfikacji brandingu.
Czym jest księga identyfikacji wizualnej?
Księga identyfikacji wizualnej mylnie porównywana jest do księgi znaku jako dokument zawierający dokładnie te same informacje. Tymczasem księga identyfikacji to dokument definiujący znacznie więcej elementów związanych z brandingiem i identyfikacją wizualną firmy.
Jak dobrze, wiemy, wiele organizacji zleca takim podmiotom jak agencja seo czy agencja brandingowa pracę, jaką jest projekt logo, projekt strony www i wiele więcej. W takiej sytuacji sposób prezentacji pewnych firmowych elementów wychodzi daleko poza obręb logo. Dlatego też coraz więcej firm decyduje się na przygotowanie księgi identyfikacji wizualnej.
To dokument, który zawiera kompletny zbiór zaleceń związanych z wykorzystaniem każdego elementu identyfikacji wizualnej – nie tylko logo, ale też barw, sposobu przygotowywania dokumentacji, projekty gadżetów reklamowych, stoisk handlowych i tak dalej. Księga identyfikacji wizualnej stanowi kompletną pomoc w przygotowywaniu spójnej, konsekwentnej w każdym obszarze strategii komunikacji z klientem.
Księga identyfikacji wizualnej czy księga znaku – co wybrać?
To największy dylemat organizacji, która zdaje sobie sprawę z potrzeby ustanowienia pewnych standardów, jednak ciężko jej stwierdzić, który dokument będzie odpowiedni.
Z jednej strony księga znaku będzie inwestycją mniej kosztowną, ale ograniczającą standardy jedynie do loga. Coraz więcej firm działających w modelu omnichannel komunikuje się z klientem na różnych polach – social media, strona internetowa, e-mail marketing, targi branżowe, sklep stacjonarny. Logo to w takim wypadku tylko jeden element, który istotny, nie wpływa tak bardzo na wyobraźnie klientów, jak kompletna i spójna strategia stosowania barw i konkretnych motywów w każdym elemencie.
Jeśli więc zależy nam na rozwoju obszaru marketingu i w dłuższym okresie chcemy osiągnąć większą rozpoznawalność na rynku, stworzenie księgi identyfikacji wizualnej z pewnością pomoże nam w realizacji celu.
Może to Ci się spodoba
Klienci banków stawiają na płatności bezgotówkowe
W ubiegłym roku klienci polskich banków dokonali w sumie 1,8 mld przelewów na łączna kwotę 4,7 bln zł – wynika z Raportu NetB@nk Związku Banków Polskich. Wśród usług bankowych najszybciej rośnie popularność
Artykuły biurowe
Różnego rodzaju artykuły biurowe są niezbędne w każdym biurze. Artykułów, które powinny znaleźć się na wyposażeniu dobrze prowadzonego biura jest mnóstwo. Wśród nich są takie, bez których biuro praktycznie nie
Wakacyjne wyjazdy finansowane są głównie z oszczędności
Tegoroczny wakacyjny urlop poza miejscem zamieszkania spędzi 60 proc. Polaków – wynika z badania przeprowadzonego dla Diners Club Polska. 25 proc. ankietowanych deklaruje, że wyda na ten więcej niż 2 tys. zł, przy
Faktury mogą być lepszą inwestycją niż obligacje
Rośnie zainteresowanie nową formą inwestycji. Są nią faktury z odroczonym terminem płatności, które pod względem rentowności i poziomu ryzyka mogą stanowić alternatywę np. dla obligacji korporacyjnych. Mowa o faktoringu – czyli usłudze, która pojawiła się
Wypadki przy pracy i choroby zawodowe kosztują budżet państwa 20 mld rocznie
Co roku w Polsce w wypadkach przy pracy ginie 300 osób, a blisko 500 doznaje trwałego uszczerbku na zdrowiu. Na choroby zawodowe rocznie cierpi 2 tys. pracowników. Wiąże się to z osobistymi tragediami
Warszawa to biznesowe centrum tej części Europy
Warszawa jest drugim największym ośrodkiem usług biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej i jednym z największych w całej Europie. Działalność prowadzi tu 215 centrów usług, należących do 206 inwestorów z 27 państw, które zatrudniają 55 tys. pracowników.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post