Jak powinno wyglądać sprawozdanie z działalności spółki?
Ustawa o rachunkowości stanowi o obowiązku spółek kapitałowych do złożenia rocznego sprawozdania finansowego za ubiegły rok rozliczeniowy. W sytuacji prowadzenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością konieczne jest dołączenie raportu z funkcjonowania spółki zaakceptowanego przez wspólników.
Odrębny dokument zawierający charakterystykę aktywności spółki powinien obejmować informacje o:
– sytuacjach związanych bezpośrednio z interesami spółki,
– szacowanym rozwoju,
– sytuacji finansowej,
– narzędziach koniecznych w zakresie metod zarządzania,
– zrealizowanych zasadach prowadzenia korporacji.
Spółka musi w ciągu trzech miesięcy od końca roku podatkowego złożyć raport w odpowiednim urzędzie. Konieczne jest, aby była ona podpisana przez wszystkich członków zarządu.
Następnie ekspert powinien dokładnie sprawdzić czy zredagowana treść jest kompletna i wierna ze sprawozdaniem finansowym.
W praktyce raport musi być opracowany przy udziale podmiotów odpowiedzialnych za prowadzenie ksiąg rachunkowych i zaakceptowany przez zgromadzenie udziałowców. Jeśli zarząd nie dochowa podanych terminów, musi zająć się tym rada nadzorcza lub komisja rewizyjna spółki.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak przygotować pełnomocnictwo?
Pełnomocnictwo jest dokumentem sporządzanym na piśmie, czasami również ustnie, który ma duże znaczenie w czasie rozprawy sądowej. Upoważnia pełnomocnika do reprezentowania klienta oraz dochodzenia jego praw. Jak wypisuje się pełnomocnictwo?
Jaką nazwę powinna mieć firma spółki partnerskiej?
W obszarze gospodarczym słowo „firma” opisuje najczęściej samą aktywność gospodarczą oraz uznane zasady jej prowadzenia. Natomiast firma w ramach spółki nie wprowadza nic nieznanego w prawo struktury porozumień prawnych, a
Jakich dokumentów wymaga ZUS, kiedy przekształcamy spółkę?
W momencie,gdy przedsiębiorca kieruje spółką jawną, ale chciałby zmienić ją w inną, np. z ograniczoną odpowiedzialnością, na początek musi dopełnić wszystkie obowiązki formalne. Komplet koniecznych dokumentów stanowczo przyspieszy i ułatwi
Kto przechowuje księgi rachunkowe nieistniejących już firm?
Likwidacja spółki z o.o. jest równoważna z anulowaniem działalności gospodarczej i wykreśleniem jednostki z ewidencji polskich przedsiębiorstw. Ponadto już po faktycznym upadku należy przechowywać księgi i dowody z prowadzonej aktywności.
Śmierć wspólnika a rozwiązanie spółki jawnej
Jedną z przyczyn unieważnienia spółki jawnej jest śmierć jednego z partnerów. Rozwiązanie spółki nie oznacza jednak ustania jej bytu prawnego, ponieważ traci ona go z chwilą wykreślenia z rejestru przedsiębiorców.
Jak podpisywać maile firmowe?
W Kodeksie Spółek Handlowych odnajdziemy dokładny spis danych, jakie muszą być podane w trakcie wysyłania pism i zamówień drogą tradycyjną jak i mailową. Ustawa obejmuje spółki komandytowo-akcyjne, spółki akcyjne oraz
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post