Przedsiębiorco, oszczędź sobie prąd!
Prowadzenie firmy zawsze wiąże się z kosztami. Żeby oszczędzić sobie nerwów związanych z wysokimi rachunkami za światło, należy powiedzieć stop polityce marnotrawienia prądu. Nie zawsze trzeba jednak tracić energię i pieniądze na wymianę wszelkich starych sprzętów na te bardziej przyjazne środowisku. Czasem wystarczy zastosować się do kilku bardzo prostych zasad.
Tam, gdzie nas nie ma
Żelazna zasada brzmi: wyłączaj prąd, jeśli wychodzisz z pomieszczenia na dłuższą chwilę. Zasada ta nie dotyczy jednak miejsc o szczególnym natężeniu ruchu – w pracowniczych toaletach czy pomieszczeniach socjalnych panuje zwykle spory tłok, jedni wchodzą, drudzy wychodzą. Częste włączanie i wyłączanie światła jest bardziej energochłonne niż pozostawienie świecącej żarówki, ponadto skraca to ich żywotność.
Podobnie rzecz się ma z wszelkimi sprzętami elektrycznymi – zakończenie pracy powinno jednoznacznie kojarzyć się z wyłączeniem wszelkich komputerów, drukarek, projektorów czy telewizorów. Co istotne – należy je wyłączyć całkowicie i nie zostawiać w trybie czuwania (stand-by). Dlatego też, aby ułatwić pracownikom pstrykanie, dobrze jest wyposażyć biuro w listwy zasilające, pozwalające wyłączyć za jednym zamachem wszystkie sprzęty w pomieszczeniu.
Raz na 30 lat…
…warto wymienić żarówki w swojej firmie. Właśnie tyle wynosi trwałość lampy LED – najbardziej energooszczędnego źródła światła – jeżeli weźmiemy pod uwagę jej żywotność (czyli 50 000 godzin) i założymy, że będziemy korzystać z niej przez 5 godzin dziennie.
Jak wynika z infografiki przygotowanej przez AKB-Poland, w ciągu roku na samej wymianie zwykłych żarówek na żarówki LED można zaoszczędzić prawie 350 złotych. Inną niewątpliwą zaletą jest strumień światła, który nie potrzebuje czasu na pełne rozświetlenie – lampy LED świecą całą swoją mocą od razu po włączeniu. Są także przyjazne środowisku – nie zawierają rtęci, tak jak żarówki energooszczędne, które mają w sobie więcej niebezpiecznego pierwiastka niż tradycyjne termometry zakazane w krajach Unii Europejskiej.
Zadziwiające jest to, że na właściwe, ekonomiczne z punktu widzenia budżetu firmy oświetlenie miejsca pracy mają wpływ również …porządki. Wystarczy utrzymywać w czystości okna i pobielić ściany, aby wpuścić do biura więcej naturalnego, słonecznego światła i tym samym oszczędzić pieniądze.
Czasem warto również podejść do oszczędzania światła poważniej i przy okazji remontu biura wprowadzić pewne proste rozwiązania. W miejscach wyjątkowo uczęszczanych, takich jak korytarze czy toalety, które trzeba oświetlać nieustannie, dobrze jest zastosować alternatywę dla tradycyjnych żarówek. Tu świetnie sprawdzi się taśma LED. Jej skuteczność świetlna – mierzona w lumenach – jest o wiele wyższa od żarówek (taśmy LED świecą z natężeniem 6, 18, 25 albo 60 lumenów na diodę, tradycyjne żarówki zaś jedynie od 5 do 15 lumenów na Watt).
Czajnik też się liczy
Nie można zapominać również o innych drobnych sprzętach, których właściwe użytkowanie w skali roku może dać bardzo wymierne oszczędności. Na samym czajniku elektrycznym – pod warunkiem, że będziemy gotować tylko tyle wody, ile rzeczywiście chcemy jednorazowo użyć – można zaoszczędzić nawet 250 złotych. Kolejne 100 złotych zostaje w firmowym portfelu tylko wtedy, gdy pracownicy rozsądnie korzystają z mikrofalówki. Rozsądnie, czyli nie używając największej mocy i rozkładając jedzenie płasko na talerzu. Kserokopiarka, obecnie dostępna prawie w każdym przedsiębiorstwie, to istny pożeracz energii, który w dodatku wydziela bardzo dużo ciepła. Dlatego też xero należy włączać bezpośrednio przed użyciem – jest to ważne również z tego względu, że grzejące urządzenie wpływa niekorzystnie na klimatyzację, generując kolejne koszty. Takie działanie to około 500 złotych oszczędności rocznie!
Trzymaj się ciepło!
Wiele firm korzysta również z elektrycznego ogrzewania. W takiej sytuacji warto zadbać o izolację dachu i szczelność okien – ważne zwłaszcza w przypadku większych firm, dysponujących wielkimi powierzchniami biurowymi, które zimą trzeba solidnie nagrzać. Nie można również zapominać o właściwym ustawieniu sprzętów względem kaloryfera – lodówka, która stoi dalej od źródła ciepła, nie musi chłodzić maksymalnie, a więc nie marnuje energii!
Latem warto przemyśleć kwestię działania klimatyzacji. Jak zauważają eksperci z RWE obniżenie temperatury o każdy stopień Celsjusza poniżej optymalnych 24°C to wzrost kosztów klimatyzacji pomieszczeń nawet o 8%.
Negocjuj
Nawyki to jedno, a ceny prądu to drugie. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, masz prawo negocjować stawki i rodzaj usług z dostawcami energii. Wysokość rachunku zależy przecież w dużej mierze od wysokości stawek za zużycie energii. Oprócz zmiany taryfy, należy zwrócić uwagę, ile w rzeczywistości prądu zużywa się w firmie – jeśli co miesiąc rachunek informuje o niedopłacie, oznacza to, że za przekroczenie limitu płacisz wyższą stawkę. Warto więc podnieść ów limit, aby nie przepłacać.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Czym jest pożyczka gotówkowa i jak to działa?
Często brakuje ci pieniędzy na długo przed wypłatą? Nic dziwnego, koszty utrzymania mieszkania i ceny w sklepach wciąż rosną, a zarobki są marne. Trudno jest dopiąć miesięczny budżet, nie mówiąc
Wirtualna rzeczywistość napędza rozwój rynku komputerowego
Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) napędza rozwój rynku komputerowego. To jeden z najważniejszych trendów tego roku, który w przyszłości będzie wykorzystywany nie tylko w gamingu, lecz także w medycynie, turystyce czy edukacji – prognozuje Intel, który
Coraz więcej osób decyduje się na dodatkowe ubezpieczenie
Lekarze podkreślają, że na stan zdrowia w 53 proc. wpływa styl życia. Dla Polaków coraz ważniejsza staje się profilaktyka zdrowotna, czyli regularne badania, odpowiednia dieta i aktywność fizyczna. Co ważne, zwiększa się
W Polsce powstaje nowy system reagowania na cyberzagrożenia
Ponad 90 proc. polskich przedsiębiorców doświadczyło co najmniej kilkudziesięciu ataków hakerskich w ciągu roku. Zarówno udanych, jak i nieudanych – wynika z raportu firmy Check Point. Według danych Interpolu na świecie wpływy z cyberprzestępczości
Content Marketing to nie to samo co reklama
Content Marketing staje się modny. I nie jest to przypadek. Okazuje się, że budowanie wartościowych treści może przełożyć się na sprzedaż oraz budować zaufanie do marki. Jest to inwestycja, która
Event marketing, czyli sposób na utrzymanie pozytywnych relacji z klientem
Event dawno już przestał być jedynie wydarzeniem służącym rozrywce zaproszonych na niego gości. Coraz częściej używa się go jako niezwykle skutecznego narzędzia marketingowego przydatnego w budowaniu pozytywnych relacji z klientem.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post