Jak uchronić firmę od bankructwa?

Jak uchronić firmę od bankructwa?

W styczniu i lutym ubiegłego roku w Polsce wyrejestrowano ponad 50 tysięcy firm. W tym samym czasie działalność uruchomiło jedynie 40 tysięcy przedsiębiorców. Najgorzej dzieje się w sklepach detalicznych, a najlepiej w Internecie. Czy można uniknąć likwidacji własnego biznesu? Jak funkcjonować świadomie?

Handel detaliczny to obecnie najgorsza branża dla właścicieli małych i średnich firm. Największe kłopoty mają ci, którzy zajmują się sprzedażą na miejskich targowiskach, bazarach oraz niewielkich sklepikach osiedlowych. Specjaliści obserwują, że coraz mniej młodych osób interesuje się założeniem działalności handlowej i wybiera bardziej rozwojowe i przyszłościowe dziedziny. Ze statystyk wynika, że mali sprzedawcy częściej likwidują interes niż otwierają nowe.

Dotychczas siłą polskiego handlu byli właśnie mali i lokalni sprzedawcy, którzy dostarczali produkty dla niewielkiej liczby odbiorców. Niezależnie od wysokości dochodów zawsze znajdowały grupę docelową i wiernych klientów. W ostatnich latach sytuacja diametralnie się zmienia i przyczynia do degradacji niewielkich punktów handlowych. Powodem takiego stanu rzeczy mogą być działania konsolidacyjne oraz wchłanianie przed duże korporacje międzynarodowe. Są to kroki gwarantujące stabilną pozycję rynkową, systematyczne przychody oraz spokojną przyszłość.

Wcale nie lepiej wiedzie się przedsiębiorcom usługowym, którzy narzekają na zmienne ceny paliw. Takie wahania dotykają przede wszystkim firm transportowe oraz logistyczne.

Złe wieści płyną także na temat przemysłu produkcyjnego, w którym z miesiąca na miesiąc działa coraz mniej samodzielnych jednostek. Według prognoz w najbliższym czasie przewidywane są zmiany na lepsze, jednak nie potrafią zbyt długo. Te, które przeżyły okres kryzysu i załamania gospodarczego rozwijają się zdecydowanie, przyjmują nowych pracowników, starają się odzyskiwać straty.

Niebezpieczna sytuacja ekonomiczna na świecie powoduje, że samozatrudnienie przestało być gwarancją wysokich zysków. Zdesperowani i zawiedzeni przedsiębiorcy powracają do poprzednich miejsc pracy i wybierają etatowe zajęcia.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy warto zająć się wywózką szamba?
Next O co chodzi w opłacie półkowej?

Może to Ci się spodoba

Prawo dla firm 0 Comments

5 cech dobrej kancelarii adwokackiej

W życiu każdego z nas przychodzi taka sytuacja, z którą ciężko jest się zmierzyć samemu. Jeśli chorujemy udajemy się do lekarza, aby postawił diagnozę i przepisał odpowiedni lek. Jeżeli natomiast

Sposoby na skuteczne dotarcie do potencjalnego klienta

Choć wielu zaprzeczy takiemu stanowi rzeczy, badania pokazują, że pracujemy coraz mniej i dysponujemy coraz większą ilością wolnego czasu. To z kolei przekłada się na nasze preferencje jego zagospodarowania. Niemałym

Chmura może pomóc firmom chronić dane osobowe

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, gigant polskiego sektora energetycznego, będzie wspierać start-upy w dostosowaniu do nowych przepisów o ochronie danych osobowych (RODO). Nowe restrykcyjne przepisy wchodzą w życie za niecałe pół roku i stawiają przed

Zakończono rozbudowę fabryki VELUX w Gnieźnie. Powstało blisko 100 nowych miejsc pracy

Grupa VELUX zainwestowała w zaplecze produkcyjne w Polsce w ciągu ostatnich 5 lat już blisko 600 mln zł. Niedawno zakończyła trwającą dwa lata rozbudowę zakładu w Gnieźnie, największego na świecie producenta metalowych i plastikowych komponentów

Jak stworzyć taśmę PP z logo firmy?

Taśma PP, czyli taśma polipropylenowa, to cieszące się popularnością akcesorium do pakowania. Posiada szeroki zakres zastosowania ze względu na swoje właściwości. Cieszy się uznaniem użytkowników ze względu na doskonały stosunek

Firmy szukają sposobów na przyciągniecie i zatrzymanie pracowników

Rekordowo niskie bezrobocie sprawia, że firmy muszą się bardziej koncentrować na komunikacji z pracownikami i kandydatami do pracy. Employer branding, który umożliwia firmie pozycjonowane się jako atrakcyjny pracodawca, pomaga zahamować rotację pracowników

1 Comment

  1. Zofia1200
    22 marca, 17:54 Reply
    Biznes w ostatnich miesiącach zachowuje się w większości tak, jakby nie wiedział, co ma robić. Przedsiębiorcy z jednej strony boją się kryzysu i o przyszłość swoich firm, z drugiej zaś nie chcą przegapić momentu w którym należałoby już zacząć działać bardziej ofensywie. Stąd te wahania nastrojów .Taka sytuacja wynika z braku wsparcia przedsiębiorstw, które nie znajdują nigdzie informacji służących im pomocą, ani rozwiązań zwiększających efektywność działań. Muszą sobie radzić same w tej sytuacji turbulentnego otoczenia, jednak jest to źle pojęta, wymuszona sytuacją samodzielność, która nie ma odpowiedniej bazy merytorycznej. Firmy nie mogą kompleksowo skonsultować strategii swoich działań, dlatego około 1/3 z nich kończy działalność w czasie krótszym niż jeden rok od rozpoczęcia funkcjonowania.

Zostaw odpowiedź