Kto płaci za awarię wodociągowo-kanalizacyjną?

Kto płaci za awarię wodociągowo-kanalizacyjną?

Zadaniem właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego jest zawarcie umowy dotyczącej zaopatrywania mieszkańców w wodę. Powinna obowiązywać na czas nieokreślony.

W umowie z firmą świadczącą usługi wodociągowe i kanalizacyjne warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Przede wszystkim ustalić sposób realizacji, jakość, terminy, metody rozliczeniowe płatność oraz tryb usuwania awarii i usterek (często z wskazaniem czasowym, np. do 12 godzin od zgłoszenia, w następnym dniu roboczym). Nie można zapominać o kwestiach formalnych, tzn. okres obowiązywania oraz ewentualne konsekwencje w razie złamania warunków umownych, opóźnień lub po przeprowadzeniu nieskutecznych napraw. Co ważne, dostęp do wody oraz instalacji kanalizacyjnej powinien być bezproblemowy i nie stwarzać częstych problemów. To bardzo istotne, szczególnie z powodów sanitarnych i przeciwpożarowych. Oczywiście zdarzają się współprace krótkoterminowe lub wręcz jednorazowe. Są to jednak bardzo sporadyczne rozwiązania, które nie sprawdzają się na dużych osiedlach spółdzielczych.

Według przepisów osobą odpowiedzialną za zawarcie umowy oraz egzekwowanie wstępnych postanowień jest właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca budynku wielolokalowego. W ostatnim przypadku to on ustala zasady działania, załatwia formalności oraz występuje w imieniu wszystkich mieszkańców. Bez wątpienia musi przekazać konkretne dane osobowe oraz zadbać o odrębne liczniki dla każdego lokalu. Natomiast sami zainteresowani poborem wody muszą zadeklarować chęć korzystania z niej i systematycznego opłacania rachunków.

Na zakończenie warto dodać, że nieruchomości wielolokalowe to takie, w których zamieszkują przynajmniej dwie odrębne i niezależne rodziny (nie bierze się pod uwagę domów jednorodzinnych typu bliźniak).

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Obligacje korporacyjne - Zabezpieczenie ze wspomaganiem
Next Czym jest Fundusz Rozwoju Inwestycji Komunalnych?

Może to Ci się spodoba

Zarządzanie 0 Comments

Pandemia zwiększyła potrzebę robotyzacji w polskich firmach

Pandemia COVID-19 może być impulsem przyspieszającym robotyzację w polskich firmach. Barierą we wdrażaniu robotów na masową skalę wciąż pozostają jednak brak wiedzy, niska świadomość korzyści takich rozwiązań albo obawy przed wysokimi kosztami. – Można zacząć od wdrożenia jednego czy

Zarządzanie 0 Comments

Kreatywność wśród najbardziej pożądanych cech na rynku pracy. Za kilka lat sztuczna inteligencja może to zmienić

Kompetencje miękkie wciąż plasują się w czołówce najbardziej pożądanych cech na rynku pracy, a firmy skarżą się zwłaszcza na niedobór pracowników charakteryzujących się twórczą postawą w myśleniu i działaniu. – Kreatywności możemy się nauczyć

Zarządzanie 0 Comments

Powiaty borykają się z konsekwencjami reformy oświaty i problemami szpitali

Zbyt niskie dochody, problemy finansowe szpitali powiatowych i koszty reformy edukacji – to dziś największe bolączki powiatów – ocenia prezes Związku Powiatów Polskich Andrzej Płonka. Jak podkreśla, planowane przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii

Zarządzanie 0 Comments

Organizujesz konferencje i szkolenia? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o event marketingu

We współczesnym biznesie ogromną rolę odgrywa dbałość o budowanie silnych i trwałych relacji. Narzędziem, które daje do tego doskonałą okazję, jest event marketing. Jak organizować konferencje i szkolenia, wykorzystując cały

Zarządzanie 0 Comments

Outsourcing pracowniczyczy praca tymczasowa – czym się różnią i którą formę współpracy wybrać?

W dobie dynamicznych zmian na rynku pracy coraz więcej firm stawia na elastyczne formy zatrudnienia. Outsourcing pracowniczy i praca tymczasowa to dwa najczęściej wybierane modele współpracy, które pozwalają szybko i

Zarządzanie 0 Comments

Systemy alarmowe w budynkach niedostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

W razie pożaru czy innej sytuacji zagrożenia osoby z niepełnosprawnościami ewakuują się znacznie wolniej niż osoby w pełni sprawne i często potrzebują w tym pomocy osób trzecich, a to oznacza wydłużenie czasu potrzebnego na

1 Comment

  1. mariusz
    08 stycznia, 14:45 Reply
    Oczywiście za taką awarię powinien odpowiadać pracodawca, chyba, że awaria nie nastąpiła z jej winy.

Zostaw odpowiedź