Kto płaci za awarię wodociągowo-kanalizacyjną?

Kto płaci za awarię wodociągowo-kanalizacyjną?

Zadaniem właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego jest zawarcie umowy dotyczącej zaopatrywania mieszkańców w wodę. Powinna obowiązywać na czas nieokreślony.

W umowie z firmą świadczącą usługi wodociągowe i kanalizacyjne warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Przede wszystkim ustalić sposób realizacji, jakość, terminy, metody rozliczeniowe płatność oraz tryb usuwania awarii i usterek (często z wskazaniem czasowym, np. do 12 godzin od zgłoszenia, w następnym dniu roboczym). Nie można zapominać o kwestiach formalnych, tzn. okres obowiązywania oraz ewentualne konsekwencje w razie złamania warunków umownych, opóźnień lub po przeprowadzeniu nieskutecznych napraw. Co ważne, dostęp do wody oraz instalacji kanalizacyjnej powinien być bezproblemowy i nie stwarzać częstych problemów. To bardzo istotne, szczególnie z powodów sanitarnych i przeciwpożarowych. Oczywiście zdarzają się współprace krótkoterminowe lub wręcz jednorazowe. Są to jednak bardzo sporadyczne rozwiązania, które nie sprawdzają się na dużych osiedlach spółdzielczych.

Według przepisów osobą odpowiedzialną za zawarcie umowy oraz egzekwowanie wstępnych postanowień jest właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca budynku wielolokalowego. W ostatnim przypadku to on ustala zasady działania, załatwia formalności oraz występuje w imieniu wszystkich mieszkańców. Bez wątpienia musi przekazać konkretne dane osobowe oraz zadbać o odrębne liczniki dla każdego lokalu. Natomiast sami zainteresowani poborem wody muszą zadeklarować chęć korzystania z niej i systematycznego opłacania rachunków.

Na zakończenie warto dodać, że nieruchomości wielolokalowe to takie, w których zamieszkują przynajmniej dwie odrębne i niezależne rodziny (nie bierze się pod uwagę domów jednorodzinnych typu bliźniak).

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Obligacje korporacyjne - Zabezpieczenie ze wspomaganiem
Next Czym jest Fundusz Rozwoju Inwestycji Komunalnych?

Może to Ci się spodoba

Personel 1Comments

Czy atmosfera działa na podwładnych?

Analizy organizowane od dawna wskazują, że dla podwładnych pierwszorzędne znaczenie ma dobra atmosfera. Nawet wynagrodzenie nie ma dla personelu tak dużego znaczenia jak zdrowe relacje ze współpracownikami i pracodawcą. Dlaczego

Zarządzanie 0 Comments

Kryzys skłania firmy do cięcia wydatków na marketing. Jednak dla części z nich to może być dobry czas na inwestycje

Gospodarcze spowolnienie powoli skłania firmy do cięć i większej rozwagi w wydatkowaniu środków na marketing. Na taki krok nie mogą jednak pozwolić sobie przedsiębiorstwa działające w modelu B2C, zwłaszcza z branży e-commerce. – Nie ma sprzedaży w internecie

Zarządzanie 0 Comments

Kobiety wciąż mniejszością w kadrze zarządzającej

Dysproporcja między kobietami i mężczyznami na stanowiskach kierowniczych to zjawisko powszechne. Brak równowagi płci widoczny jest szczególnie w firmach technologicznych, gdzie średni poziom zatrudnienia pań wynosi około 27 proc. W sektorze teleinformatycznym

Zarządzanie 0 Comments

Problem mobbingu w Polsce wciąż narasta. Osoby stosujące przemoc w pracy często pozostają bezkarne

Z ubiegłorocznych badań UCE Research i platformy ePsycholodzy.pl wynika, że 40 proc. pracowników zetknęło się z sytuacją o charakterze mobbingowym w poprzedzającym badanie półroczu. Choć to mniej niż odsetek osób wskazujących na brak takich

Zarządzanie 0 Comments

Restauratorzy szukają szans na odbicie po wielomiesięcznym zamknięciu. Rosnąca inflacja i zadłużenie wywołały wzrost cen w gastronomii

Ceny w restauracjach w ostatnich miesiącach wzrosły. To głównie efekt wyższych kosztów i droższych produktów oraz sezonu wakacyjnego. – Przedsiębiorcy muszą teraz podnieść ceny, żeby jak najszybciej spłacić zadłużenie, które powstało w czasie pandemii. To jest

Zarządzanie 0 Comments

Pandemia zwiększyła potrzebę robotyzacji w polskich firmach

Pandemia COVID-19 może być impulsem przyspieszającym robotyzację w polskich firmach. Barierą we wdrażaniu robotów na masową skalę wciąż pozostają jednak brak wiedzy, niska świadomość korzyści takich rozwiązań albo obawy przed wysokimi kosztami. – Można zacząć od wdrożenia jednego czy

1 Comment

  1. mariusz
    08 stycznia, 14:45 Reply
    Oczywiście za taką awarię powinien odpowiadać pracodawca, chyba, że awaria nie nastąpiła z jej winy.

Zostaw odpowiedź