Kiedy faktoring się opłaca?
Utrata płynności finansowej to duże obciążenie dla każdej firmy. Aby się przed nią uchronić, warto skorzystać z usług instytucji zajmujących się faktoringiem. Jest to dobre rozwiązanie szczególnie dla tych przedsiębiorstw, które stosują wobec swoich kontrahentów wydłużone terminy płatności.
Co to jest faktoring?
Faktoring to umowa pomiędzy faktorem (czyli usługodawcą), a faktorantem (przedsiębiorstwem), na mocy której instytucja przejmuje wierzytelności klienta – najczęściej są to rachunki z odroczonym terminem płatności. W praktyce faktor wypłaca większą część należności faktorantowi – może to być 80% tej kwoty, ale zdarzają się także firmy wypłacające do 90% wartości faktur – np. Bibby Financial Services; zaś pozostałą sumę po uregulowaniu należności przez kontrahenta. Dzięki tego typu usługom przedsiębiorca nie musi czekać na ustalony z odbiorcą (kontrahentem) termin płatności, a zyskane w krótkim czasie środki może przeznaczyć na finansowanie bieżącej działalności, albo inwestować w rozwój swojej firmy. Zazwyczaj zależnie od profilu działalności przedsiębiorstwa oferta faktora jest dostosowywana do potrzeb i oczekiwań klienta.
Kto korzysta na faktoringu?
Usługi faktoringowe kierowane są głównie do małych i średnich przedsiębiorstw. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla tych, którzy swoje towary bądź usługi sprzedają z odroczonym terminem płatności, potrzebują gotówki w krótkim czasie, chcą zapewnić sobie płynność finansową lub prowadzą działalność eksportową. Chętnie korzystają z nich również przedsiębiorcy, którzy nie mogą pozwolić sobie na kredyt obrotowy w banku, albo prowadzą sprzedaż sezonową, w związku z czym w pewnych okresach swojej działalności potrzebują pomocy finansowej. Faktoring sprawdza się również w sytuacjach, kiedy firma współpracuje z niezdyscyplinowanymi kontrahentami. Często sama obecność faktora jako pośrednika sprawia, że odbiorcy są bardziej skłonni do regulowania swoich zobowiązań w terminie.
Dodatkowe usługi
Faktoring to nie tylko gotówka zaraz po wystawieniu faktury, ale często również dodatkowe korzyści z tego typu usług. Faktor monitoruje spłaty od kontrahentów swojego klienta, dba o jego dobre relacje z kontrahentami, ale również zarządza należnościami firmy. W sytuacjach kiedy kontrahent jest niewypłacalny, może więc pomóc w sposób szybki i skuteczny odzyskać dług. Przedsiębiorcy rozpoczynający współpracę z nowymi odbiorcami mogą zlecić ich weryfikację, a tym samym upewnić się, czy będą oni godnymi zaufania partnerami biznesowymi. Warto przy tym wspomnieć, że faktor monitoruje należności od wszystkich kontrahentów swojego klienta, dlatego może szybko zareagować na ewentualne nieprawidłowości i zminimalizować straty.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Imprezy integracyjne dla firm – 4 powody, dla których warto je organizować latem
Sezon wakacyjny w pełni. Nawet w najbardziej prężnych korporacjach daje się odczuć efekt urlopowego rozprężenia. Trudno ukryć tęskne spojrzenia rzucane raz po raz w kierunku kalendarza i odliczanie dni do
Jak założyć sklep internetowy na WooCommerce?
Zakupy przez Internet robi zdecydowana większość osób. Prowadząc działalność obejmującą sprzedaż produktów warto więc założyć sklep internetowy. Nie trzeba w tym celu angażować programisty – można to zrobić samodzielnie. Pomoże
Wynajem długoterminowy czy leasing? Poznaj wady i zalety obu rozwiązań
Zakup auta to duży wydatek. Jeśli nie chcesz wydawać oszczędności ani brać kredytu, możesz zdecydować się na wynajem długoterminowy lub leasing. Które rozwiązanie jest korzystniejsze? Aby firma mogła się rozwijać
Zbiórki pieniędzy od społeczności internetowej stają się formą pozyskiwania kapitału na rozwój spółek
Crowdinvesting ułatwia spółkom pozyskanie środków na rozwój. Chętnie korzystają z niego przede wszystkim początkujące przedsięwzięcia, np. start-upy. Dla emitentów crowdinvesting to szansa na pozyskanie większego grona inwestorów, a dla nich z kolei oznacza
Praca biurowa. Jak sobie ją ułatwiać, jak rozwiązywać problem rozmów z klientami w biurze.
Współczesne biura, z uwagi na ich wielkość i sposób organizacji pracy (tzw. open space) nie są idealnym miejscem do twórczej pracy w ciszy i spokojnych rozmów zarówno ze współpracownikami, jak
Zeszyty z nadrukiem firmowym, ale nie tylko. Gadżety reklamowe, na które warto postawić
Każda firma, niezależnie od branży, w której funkcjonuje, nie istniałby, gdyby nie odpowiednia promocja i reklama. Taką funkcją idealnie spełniają szeroko pojęte gadżety reklamowe. Pozwoli to na kształtowanie wizerunku firmy

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post