Start-up DlaWas.Info

Start-up DlaWas.Info

Co oferuje Państwa firma?

Platforma Dlawas.info to grupa regionalnych portali informacyjno-rozrywkowych w każdym mieście powiatowym w kraju.

Docelowo cała sieć liczyć będzie około 320 współpracujących ze sobą portali informacyjnych, po jednym w każdym mieście powiatowym dla przykładu: warszawa.dlawas.info, gorzow.dlawas.info.

Franczyzobiorca otrzymuje wyłączność na dany powiat, dlatego przed przystąpieniem do sieci należy sprawdzić czy możliwe jest uruchomienie portalu w danym regionie.

Co wyróżni Państwa projekt od konkurencji?

W odróżnieniu od tradycyjnych mediów portale te zarabiają nie tylko na reklamach i artykułach sponsorowanych, ale także za pośrednictwem centrum kuponów, sprzedaży biletów, zamawiania jedzenia, wpisów do bazy modelek, ogłoszeń i SMS-ów premium. Ponadto franczyzobiorcy obligatoryjnie współpracują między sobą to znaczy, że można korzystać z materiałów z innych powiatów. Rozwiązanie to pozwala minimalizować koszty i maksymalizować atrakcyjność portalu.

Układ ten jest możliwy z uwagi na wyłączność terytorialną franczyzobiorców, dzięki czemu nie rywalizują między sobą w rynku reklamowym.

Jakie korzyści zapewnia klientom?

Do kwestii wspomagających klientów ze strony sieci DlaWas.Info należą:

  • wszystkie aspekty techniczne,
  • dostarczanie gotowych artykułów,
  • korzystanie z ogólnopolskiej bazy artykułów i zdjęć z Polski,
  • tworzenie materiałów graficznych,
  • nadzór nad poprawnością modułów,
  • marketing ogólnopolski,
  • podstawowe dokumenty prawne,
  • know-how prowadzenia portalu,
  • wdrażenia nowych funkcjonalności,
  • badanie rynku w mediach internetowych,
  • administracja serwerów,
  • naprawianie awarii itp.

Kto opracował koncept firmy?

Za projektem stoją trzy osoby od lat działające w branży reklamowej: Sebastian Wachowski, Maciej Gmurowski oraz Dawid Fórmański.

Do kogo jest skierowany jest projekt?

Franczyza skierowana jest zarówno do istniejących już mediów, które wymagają przeskoku na wyższy poziom technologiczny i zwiększenie swojej rentowności poprzez wprowadzenie dodatkowych usług, jak również do kreatywnych osób pragnących rozwijać się w ciekawej i dynamicznej branży. Ze strony franczyzodawcy przekazana jest cała wiedza na temat prowadzenia regionalnego portalu w postaci kilkuset stronicowej instrukcji obsługi biznesu (know-how). Rozwiązanie to pomoże przeskoczyć mozolny etap nauki na własnych błędach i zostać wiodącym medium w swoim regionie.

Dla osób posiadających własny biznes jest to również rozwiązanie, które minimalizuje wydatki na regionalną reklamę, a także buduje sieci kontaktów niezbędnych przy prowadzeniu biznesu.

Jaki jest model biznesowy projektu?

W modelu biznesowym franczyzodawca i franczyzobiorca zarabiają na reklamach, artykułach sponsorowanych i na prowizjach na modułach premium. Idea jest taka, że franczyzodawca zarabia w momencie gdy franczyzobiorcy zarabiają. Dzięki temu rozwiązaniu, każdej stronie umowy zależy na rozwoju i maksymalizowaniu efektywności, co we wielu przypadkach przekonuje do współpracy potencjalnych franczyzobiorców.

Czy firma ma już pierwsze sukcesy?

W najbliższym czasie planujemy rozpocząć współpracę w innych miastach powiatowych na terenie całego kraju. Biznes plan obejmuje 320 portali po jednym w każdym powiecie, w dalszej części nasza uwaga skupiona będzie na rozwoju platformy i umacniania marki na rynku.Niewątpliwym sukcesem było duże zainteresowanie platformą portali regionalnych DlaWas.Info na Targach Franczyzy 2015 w Pałacu Kultury (15-17 października 2015). To był równocześnie debiut platformy i pierwsze „zderzenie” z rynkiem, które spółka zdała z „wyróżnieniem”.

Na razie w ramach platformy działają portale: infostrow.pl, należące do franczyzodawcy oraz portale w Gdańsku, Kłodzku, Białej-Podlasce, którym zarządzają franczyzobiorcy. W najbliższym czasie zostaną również otwarte portale w: Gdyni, Sopocie, Kościerzynie, Ełku, Giżyczku, Hajnówce, Rybniku i Kępnie, ponadto toczy się wiele rozmów w innych powiatach.

Równocześnie projekt opisywany jest w mediach ogólnopolskich zarówno elektronicznych, jak papierowych w kontekście ciekawego i innowacyjnego biznesu.

Czy pomysł będzie jeszcze rozwijany?

W najbliższym czasie planujemy rozpocząć współpracę w innych miastach powiatowych na terenie całego kraju. Biznes plan obejmuje 320 portali po jednym w każdym powiecie, w dalszej części nasza uwaga skupiona będzie na rozwoju platformy i umacniania marki na rynku.

Previous Jak wypromować start-up. Wszystko o reklamie nowych projektów biznesowych
Next Ile kosztuje freelancing?

Może to Ci się spodoba

e-Firma i Startup 1Comments

W jaki sposób kłamcy działają w sieci?

Internet to ogromne źródło informacji, miejsce przechowywania tekstów z właściwie każdej tematyki oraz sposób na komunikację oraz przesyłanie wiadomości. Nie zawsze jednak sieć pokazuje swoje dobre oblicze. Często bywa używana

Polskie firmy inwestują trzy razy więcej niż międzynarodowe korporacje

Statystyczny polski przedsiębiorca ma niespełna 45 lat, jest dobrze wykształcony i pracowity – taki obraz wyłania się z raportu „Przedsiębiorcy odczarowani” przygotowanego przez Polityka Insight na zlecenie Polskiej Rady Biznesu. Polscy przedsiębiorcy są

Spada liczba ogłaszanych przez sąd upadłości

W Polsce dotychczas tylko 1,5 proc. wszystkich upadłości kończyło się zawarciem układu. Dzięki nowemu Prawu restrukturyzacyjnemu zaczyna się to zmieniać. W pierwszym kwartale tego roku sądy wydały 117 postanowień o upadłości

Jak Wykorzystać Materiały POS w Twoim Biznesie

Materiały POS (Point of Sale), nazywane również materiałami reklamowymi, są kluczowym narzędziem w detalicznym biznesie. Wykorzystując je, zwiększamy sprzedaż, wzmocnimy markę i budujemy lojalność klienta. Poznajmy bliżej tę niezwykle istotną

Polskie start-upy na celowniku inwestorów

Dzięki współpracy z inwestorem start-up dostaje zwykle nie tylko kapitał na rozwój, lecz także wsparcie merytoryczne i know-how, do którego na co dzień nie ma dostępu. Korzyścią po stronie inwestora jest z kolei stopa zwrotu

Nowy obowiązek dla dużych firm. Do 30 września muszą przeprowadzić audyt energetyczny

Zgodnie z nowymi przepisami duże firmy muszą do końca września przeprowadzić audyt energetyczny. Wbrew pozorom nie zostało dużo czasu – przestrzegają eksperci, gdyż przy średniej komplikacji taki audyt może trwać ok. 3–4

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź