Start-up DlaWas.Info
Co oferuje Państwa firma?
Platforma Dlawas.info to grupa regionalnych portali informacyjno-rozrywkowych w każdym mieście powiatowym w kraju.
Docelowo cała sieć liczyć będzie około 320 współpracujących ze sobą portali informacyjnych, po jednym w każdym mieście powiatowym dla przykładu: warszawa.dlawas.info, gorzow.dlawas.info.
Franczyzobiorca otrzymuje wyłączność na dany powiat, dlatego przed przystąpieniem do sieci należy sprawdzić czy możliwe jest uruchomienie portalu w danym regionie.
Co wyróżni Państwa projekt od konkurencji?
W odróżnieniu od tradycyjnych mediów portale te zarabiają nie tylko na reklamach i artykułach sponsorowanych, ale także za pośrednictwem centrum kuponów, sprzedaży biletów, zamawiania jedzenia, wpisów do bazy modelek, ogłoszeń i SMS-ów premium. Ponadto franczyzobiorcy obligatoryjnie współpracują między sobą to znaczy, że można korzystać z materiałów z innych powiatów. Rozwiązanie to pozwala minimalizować koszty i maksymalizować atrakcyjność portalu.
Układ ten jest możliwy z uwagi na wyłączność terytorialną franczyzobiorców, dzięki czemu nie rywalizują między sobą w rynku reklamowym.
Jakie korzyści zapewnia klientom?
Do kwestii wspomagających klientów ze strony sieci DlaWas.Info należą:
- wszystkie aspekty techniczne,
- dostarczanie gotowych artykułów,
- korzystanie z ogólnopolskiej bazy artykułów i zdjęć z Polski,
- tworzenie materiałów graficznych,
- nadzór nad poprawnością modułów,
- marketing ogólnopolski,
- podstawowe dokumenty prawne,
- know-how prowadzenia portalu,
- wdrażenia nowych funkcjonalności,
- badanie rynku w mediach internetowych,
- administracja serwerów,
- naprawianie awarii itp.
Kto opracował koncept firmy?
Za projektem stoją trzy osoby od lat działające w branży reklamowej: Sebastian Wachowski, Maciej Gmurowski oraz Dawid Fórmański.
Do kogo jest skierowany jest projekt?
Franczyza skierowana jest zarówno do istniejących już mediów, które wymagają przeskoku na wyższy poziom technologiczny i zwiększenie swojej rentowności poprzez wprowadzenie dodatkowych usług, jak również do kreatywnych osób pragnących rozwijać się w ciekawej i dynamicznej branży. Ze strony franczyzodawcy przekazana jest cała wiedza na temat prowadzenia regionalnego portalu w postaci kilkuset stronicowej instrukcji obsługi biznesu (know-how). Rozwiązanie to pomoże przeskoczyć mozolny etap nauki na własnych błędach i zostać wiodącym medium w swoim regionie.
Dla osób posiadających własny biznes jest to również rozwiązanie, które minimalizuje wydatki na regionalną reklamę, a także buduje sieci kontaktów niezbędnych przy prowadzeniu biznesu.
Jaki jest model biznesowy projektu?
W modelu biznesowym franczyzodawca i franczyzobiorca zarabiają na reklamach, artykułach sponsorowanych i na prowizjach na modułach premium. Idea jest taka, że franczyzodawca zarabia w momencie gdy franczyzobiorcy zarabiają. Dzięki temu rozwiązaniu, każdej stronie umowy zależy na rozwoju i maksymalizowaniu efektywności, co we wielu przypadkach przekonuje do współpracy potencjalnych franczyzobiorców.
Czy firma ma już pierwsze sukcesy?
W najbliższym czasie planujemy rozpocząć współpracę w innych miastach powiatowych na terenie całego kraju. Biznes plan obejmuje 320 portali po jednym w każdym powiecie, w dalszej części nasza uwaga skupiona będzie na rozwoju platformy i umacniania marki na rynku.Niewątpliwym sukcesem było duże zainteresowanie platformą portali regionalnych DlaWas.Info na Targach Franczyzy 2015 w Pałacu Kultury (15-17 października 2015). To był równocześnie debiut platformy i pierwsze „zderzenie” z rynkiem, które spółka zdała z „wyróżnieniem”.
Na razie w ramach platformy działają portale: infostrow.pl, należące do franczyzodawcy oraz portale w Gdańsku, Kłodzku, Białej-Podlasce, którym zarządzają franczyzobiorcy. W najbliższym czasie zostaną również otwarte portale w: Gdyni, Sopocie, Kościerzynie, Ełku, Giżyczku, Hajnówce, Rybniku i Kępnie, ponadto toczy się wiele rozmów w innych powiatach.
Równocześnie projekt opisywany jest w mediach ogólnopolskich zarówno elektronicznych, jak papierowych w kontekście ciekawego i innowacyjnego biznesu.
Czy pomysł będzie jeszcze rozwijany?
W najbliższym czasie planujemy rozpocząć współpracę w innych miastach powiatowych na terenie całego kraju. Biznes plan obejmuje 320 portali po jednym w każdym powiecie, w dalszej części nasza uwaga skupiona będzie na rozwoju platformy i umacniania marki na rynku.
Może to Ci się spodoba
Jak szybko zbudować halę magazynową? 4 rady eksperta
Konieczność szybkiej realizacji inwestycji jest dziś kluczem do sukcesu. Tajemnicą nie jest przecież fakt, że w biznesie obowiązuje przekonanie „czas to pieniądz”. Mając je na uwadze, zapytaliśmy eksperta: jak sprawnie
Dobry księgowy, to skuteczny doradca biznesowy
Współcześnie dobry księgowy to nie tylko rzetelny rachmistrz, ale także skuteczny doradca biznesowy. Potrafi doradzić zarówno w sprawach finansowych (kredyty, dotacje, fundusze inwestycyjne), jak i prawnych, związanych głównie z rozliczaniem
Platforma polskiego start-upu ułatwi sprawdzanie partnerów biznesowych
Firmom brakuje wiarygodnych informacji o kondycji finansowej ich kontrahentów. W momencie podpisania długoterminowych umów kluczowa jest wiedza, czy dostawca dostarczy towar, a odbiorca będzie w stanie za niego zapłacić – mówi Anna Gałązka, współtwórca start-upu ZweryfikujFirmę. Spółka
Ustawa o biegłych rewidentach
Nowe sposoby nadzoru nad wykonywaniem funkcji biegłego rewidenta i ograniczenia dla firm audytorskich, które ma wprowadzić ustawa o biegłych rewidentach, mogą doprowadzić do podniesienia kosztów prowadzenia audytu – ocenia Piotr Kamiński, wiceprezydent Pracodawców
Praktyczny Poradnik Najemcy Biura – wiedza specjalistów w zasięgu ręki
JLL, międzynarodowa firma świadcząca kompleksowe usługi w zakresie wynajmu nieruchomości, wydała właśnie pierwszą część swojego Praktycznego Poradnika Najemcy Biura. Lekki i przystępny, pozbawiony deweloperskiego żargonu poruszać ma wszystkie najistotniejsze dla
Do internetu trafia 30 proc. wydatków reklamowych firm
Reklama internetowa rośnie w siłę. Szacuje się, że w ciągu pięciu lat rynek wzrósł o 50 proc. Udział internetu w łącznych wydatkach reklamowych w Polsce w tym roku sięgnie zaś 30 proc. Choć wciąż jeszcze dominuje
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post