ISO TS – czyli jakość w branży motoryzacyjnej

ISO TS – czyli jakość w branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna dawniej była regulowana przez różne normy państwowe. Obecnie mamy do dyspozycji międzynarodową specyfikację techniczną ISO TS 16949.

System ten ujednolica normy amerykańskie (QS-9000), niemieckie (VDA6.1), francuskie (EAQF) i włoskie (AVSQ). Regulacja ta została wprowadzona, aby uniknąć wielokrotnych certyfikacji dla spełnienia wymagań klienta. Jej zapisy określają wymagania wobec systemu jakości dla produktów z zakresu projektowania lub opracowywania, produkcji, instalacji i serwisowania w przemyśle motoryzacyjnym. Trzeba jednak pamiętać, że producenci poszczególnych pojazdów mają jeszcze swoje indywidulane wymagania, które także należy spełnić.

Dbanie o jakość jako stały proces

Wielu osobom może się wydawać, że wystarczy dobrze przygotować się do certyfikacji i po przejściu auditu mamy kilka lat „spokoju”. Prawda natomiast jest taka, że do utrzymania odpowiedniego poziomu pracy oraz produktów konieczne jest ciągłe monitorowanie procesów oraz ich udoskonalanie. Szczególną rolę w tym zadaniu mają audytorzy wewnętrzni. Ich rolą jest planowanie, realizowanie i raportowanie audytów wewnętrznych. Aby przygotować się do pracy na tym stanowisku konieczne jest pozyskanie wiedzy z zakresu normy oraz umiejętności audytorskich. Dobrym sposobem na to jest wzięcie udziału w szkoleniu dla audytorów wewnętrznych normy ISO TS. (http://www.szkolenia.bureauveritas.pl/tematy-szkolen/motoryzacja-iso-ts-16949/audytor-iso-ts-16949-2009/ ).

Warto wiedzieć, że zapisy specyfikacji technicznej ISO TS są powiązane z zasadami normy ISO 9001, czyli Systemu Zarządzania Jakością. Ta norma jest uniwersalna i może być wdrożona w każdej organizacji, natomiast ISO TS jest skierowane wyłącznie do branży motoryzacyjnej. Jeśli w firmie produkującej pojazdy obowiązują oba te systemy, to wzajemnie się wspierają i uzupełniają. Stosując się do zasad określonych w tych dokumentach dbałość o jakość w przedsiębiorstwie będzie na wysokim poziomie, co przełoży się na jej wyniki finansowe.

Previous Spada liczba udzielanych kredytów
Next Źródła informacji organów skarbowych o majątku podatnika są praktycznie nieograniczone

Może to Ci się spodoba

Firma 1Comments

Łatwiejsza relacja firmy z klientami = CRM

Konkurencja na dzisiejszym rynku jest ogromna. Setki, a nawet tysiące firm, rywalizują ze sobą na co dzień, by zdobyć jak największą rzeszę klientów, ponieważ to ma swój bezpośredni przekład na

Mała firma 0 Comments

Jakie opłaty bankowe są kosztem prowadzonej działalności gospodarczej?

Biznesmeni niejednokrotnie korzystają z usług bankowych w sektorze prowadzenia rachunku firmowego. Owe konto bankowe jest przydatne do prowadzenia rozliczeń w związku z funkcjonującą spółką. Niestety, porozumienia partnerskie z bankami oraz

Archiwizacja dokumentów w biurze – wszystko, co warto wiedzieć na ten temat

Każda firma generuje dokumenty dotyczące jej działań, finansów czy akt osobowych pracowników. Mimo postępującej cyfryzacji wiele materiałów firmowych wciąż przechowuje się w formie papierowej. Aby gromadzona dokumentacja była łatwo dostępna,

Faktury zaliczkowe – zasady wystawiania i rozliczania

Pewną trudność sprawia przedsiębiorcom rozliczanie wpłat zaliczkowych na poczet dostaw towarów lub usług, które odbędą się w przyszłości. W jaki sposób dokumentować wpłaty zaliczek, kiedy regulować zobowiązania z fiskusem i

Mała firma 0 Comments

Wymiana kas fiskalnych po 1 października 2013 roku

Od początku kwietnia 2013 roku weszło w życie nowe rozporządzenie w sprawie kas fiskalnych. Jedna z najważniejszych zmian odnosi się do paragonów. Do 30 września 2013 roku podatnicy mają czas

Mała firma 0 Comments

Wszystko o reklamacji

Zgodnie z prawem konsumenta klient, który jest niezadowolony z zakupu, może złożyć reklamację. Jednak musi wiedzieć o ustawowych terminach i właściwej procedurze działania. Podstawą do rozpatrywania oczekiwań jest wypełnienie formularza

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź