ISO TS – czyli jakość w branży motoryzacyjnej
Branża motoryzacyjna dawniej była regulowana przez różne normy państwowe. Obecnie mamy do dyspozycji międzynarodową specyfikację techniczną ISO TS 16949.
System ten ujednolica normy amerykańskie (QS-9000), niemieckie (VDA6.1), francuskie (EAQF) i włoskie (AVSQ). Regulacja ta została wprowadzona, aby uniknąć wielokrotnych certyfikacji dla spełnienia wymagań klienta. Jej zapisy określają wymagania wobec systemu jakości dla produktów z zakresu projektowania lub opracowywania, produkcji, instalacji i serwisowania w przemyśle motoryzacyjnym. Trzeba jednak pamiętać, że producenci poszczególnych pojazdów mają jeszcze swoje indywidulane wymagania, które także należy spełnić.
Dbanie o jakość jako stały proces
Wielu osobom może się wydawać, że wystarczy dobrze przygotować się do certyfikacji i po przejściu auditu mamy kilka lat „spokoju”. Prawda natomiast jest taka, że do utrzymania odpowiedniego poziomu pracy oraz produktów konieczne jest ciągłe monitorowanie procesów oraz ich udoskonalanie. Szczególną rolę w tym zadaniu mają audytorzy wewnętrzni. Ich rolą jest planowanie, realizowanie i raportowanie audytów wewnętrznych. Aby przygotować się do pracy na tym stanowisku konieczne jest pozyskanie wiedzy z zakresu normy oraz umiejętności audytorskich. Dobrym sposobem na to jest wzięcie udziału w szkoleniu dla audytorów wewnętrznych normy ISO TS. (http://www.szkolenia.bureauveritas.pl/tematy-szkolen/motoryzacja-iso-ts-16949/audytor-iso-ts-16949-2009/ ).
Warto wiedzieć, że zapisy specyfikacji technicznej ISO TS są powiązane z zasadami normy ISO 9001, czyli Systemu Zarządzania Jakością. Ta norma jest uniwersalna i może być wdrożona w każdej organizacji, natomiast ISO TS jest skierowane wyłącznie do branży motoryzacyjnej. Jeśli w firmie produkującej pojazdy obowiązują oba te systemy, to wzajemnie się wspierają i uzupełniają. Stosując się do zasad określonych w tych dokumentach dbałość o jakość w przedsiębiorstwie będzie na wysokim poziomie, co przełoży się na jej wyniki finansowe.
Może to Ci się spodoba
Łatwiejsza relacja firmy z klientami = CRM
Konkurencja na dzisiejszym rynku jest ogromna. Setki, a nawet tysiące firm, rywalizują ze sobą na co dzień, by zdobyć jak największą rzeszę klientów, ponieważ to ma swój bezpośredni przekład na
Jakie opłaty bankowe są kosztem prowadzonej działalności gospodarczej?
Biznesmeni niejednokrotnie korzystają z usług bankowych w sektorze prowadzenia rachunku firmowego. Owe konto bankowe jest przydatne do prowadzenia rozliczeń w związku z funkcjonującą spółką. Niestety, porozumienia partnerskie z bankami oraz
Archiwizacja dokumentów w biurze – wszystko, co warto wiedzieć na ten temat
Każda firma generuje dokumenty dotyczące jej działań, finansów czy akt osobowych pracowników. Mimo postępującej cyfryzacji wiele materiałów firmowych wciąż przechowuje się w formie papierowej. Aby gromadzona dokumentacja była łatwo dostępna,
Faktury zaliczkowe – zasady wystawiania i rozliczania
Pewną trudność sprawia przedsiębiorcom rozliczanie wpłat zaliczkowych na poczet dostaw towarów lub usług, które odbędą się w przyszłości. W jaki sposób dokumentować wpłaty zaliczek, kiedy regulować zobowiązania z fiskusem i
Wymiana kas fiskalnych po 1 października 2013 roku
Od początku kwietnia 2013 roku weszło w życie nowe rozporządzenie w sprawie kas fiskalnych. Jedna z najważniejszych zmian odnosi się do paragonów. Do 30 września 2013 roku podatnicy mają czas
Wszystko o reklamacji
Zgodnie z prawem konsumenta klient, który jest niezadowolony z zakupu, może złożyć reklamację. Jednak musi wiedzieć o ustawowych terminach i właściwej procedurze działania. Podstawą do rozpatrywania oczekiwań jest wypełnienie formularza

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post