Chcesz założyć własny biznes? Przypadek salonu masażu
Założenie i prowadzenie biznesu to wymagające zajęcia. Niezależnie od branży, można być własnym szefem. Tylko jak się do tego zabrać? O czym należy pamiętać, by przedsiębiorstwo funkcjonowało sprawnie i przynosiło zyski? Poniżej wszystkie informacje na ten temat, co pokażemy na przykładzie salonu masażu.
Najpierw zostań specjalistą
Zanim zdecydujesz się na otwarcie firmy, powinieneś nabrać wiedzy niezbędnej w danej branży. W przypadku salonu masażu bardzo przydatna będzie szkoła masażu GoWork. Kursy i szkolenia to dodatkowe formy zdobywania wiedzy i umiejętności, jednak podstawą powinna być dobra szkoła. Warto nauczyć się jak najwięcej technik masażu, ponieważ dzięki temu nasza działalność będzie bardziej profesjonalna i kompleksowa.
Zbadaj rynek i znajdź lokal
Kiedy już czujemy się pewnie w swoim fachu, warto trochę poobserwować konkurencję. Wizyty w innych salonach pomogą sprawdzić ceny oraz zakres wykonywanych przez nie usług. Dzięki temu łatwiej będzie stworzyć własny cennik i ofertę. Niektórzy decydują się na prowadzenie działalności we własnym domu lub mieszkaniu. Jeśli jednak chcemy, by nasze usługi były postrzegane, jako w pełni profesjonalne, najlepiej wynająć specjalnie przeznaczony do tego celu lokal. Im mniej konkurencyjnych salonów w pobliżu, tym większe szanse na zdobycie klientów. Oczywiście najlepiej, by firma znajdowała się w centrum miasta albo chociaż punkcie, w którym zawsze panuje ruch. Po wynajęciu lokalu najprawdopodobniej będziemy musieli go urządzić. Jasne, przestronne wnętrza są odbierane o wiele lepiej niż ciemne i ciasne pomieszczenia. Kiedy już przeprowadzimy remont i wstawimy całe niezbędne wyposażenie, nie zapominajmy o dodatkach, które nadadzą wnętrzu charakteru i uroku. Świeże kwiaty, pachnące świeczki, miseczka z cukierkami, radio z relaksacyjną muzyką, stosik gazet i obrazki na ścianach z pewnością poprawią nastrój każdego klienta.
Jak spełnić wymogi sanepidu?
Każdy technik masażysta po szkole GoWork, otwierając swój salon, staje przed koniecznością spełnienia wymogów sanitarno–higienicznych. Choć mogą one brzmieć przerażająco, w rzeczywistości nie jest to trudne zadanie. Dotyczą one głównie wyposażenia lokalu. Istotna jest także sama jego wielkość. Pomieszczenie na salon masażu nie może być bowiem mniejsze niż 12m2. Dobra wentylacja, duże okno, umywalka z bieżącą wodą ciepłą i zimną, wieszak na ubranie, parawan, ubikacja, środki do dezynfekcji, regulowane łóżko do masażu, ręczniki jednorazowego użytku czy krzesło do masażu odcinka szyjnego – oto niektóre z obowiązkowych punktów wyposażenia salonu. Warto dokładnie przejrzeć listę sanepidu i spełnić każde z jej założeń, by ze spokojem móc otworzyć własną firmę.
Rejestracja działalności gospodarczej
Aby firma działała całkowicie legalnie, należy ją zarejestrować. W tym celu trzeba udać się do Urzędu Miasta lub Gminy i złożyć odpowiedni wniosek CEIDG1. Jeszcze zanim to zrobimy, powinniśmy wymyślić nazwę dla swojego salonu oraz dobrać kody PKD. Jeśli ukończyliśmy szkołę masażu i będziemy wykonywać masaże lecznicze, wybieramy inny kod niż w przypadku zabiegów mających na celu jedynie poprawę samopoczucia. Jeszcze na etapie badań rynku powinniśmy dokładnie sprawdzić, ile wyniesie nas prowadzenie biznesu, uwzględniając w tym pensje dla pracowników oraz składki ZUS. Nikt bowiem nie zrobi tego za nas, a jeśli chcemy otworzyć profesjonalny salon dobrze mieć pewność, że nie będziemy stratni.
Bycie sobie szefem to marzenie wielu osób. Nie każdy ma jednak odwagę, by zacząć działać. Założenie i prowadzenie firmy wymaga bowiem pewnej wiedzy i umiejętności. Jeśli chcesz pomagać ludziom, a przy tym stworzyć miejsce pracy dla siebie i innych zapisz się do szkoły masażu GoWork, a kiedy już zdobędziesz wiedzę dopełnij formalności i otwórz własną firmę!
Może to Ci się spodoba
Sprzedaż fotobudek – czy to biznes dla Ciebie?
Jeśli kiedykolwiek myślałeś o prowadzeniu własnego biznesu, sprzedaż fotobudek może okazać się pomysłem na biznes dla Ciebie! Popularność fotobudek od lat nie słabnie, a na imprezy takie jak wesela czy
Polskie firmy chętnie przyjmują wzorce zachodnie
Społeczna odpowiedzialność biznesu – koncept zaczerpnięty od zachodnich korporacji – staje się w Polsce codziennością, mimo że osobne działy i budżety na działalność CSR-ową mają tylko duże firmy i zagraniczne koncerny. Prowadząc działalność
Nowy obowiązek dla dużych firm. Do 30 września muszą przeprowadzić audyt energetyczny
Zgodnie z nowymi przepisami duże firmy muszą do końca września przeprowadzić audyt energetyczny. Wbrew pozorom nie zostało dużo czasu – przestrzegają eksperci, gdyż przy średniej komplikacji taki audyt może trwać ok. 3–4
Finansowanie firmy przez internetową społeczność
Crowfunding – dziedzina jeszcze raczkująca w Polsce, na świecie pomaga zbierać miliony dolarów przeznaczonych na działalność charytatywną, społeczną i biznesową. Finansowanie rozmaitych przedsięwzięć przez grupy społecznościowe staje się coraz szerzej
Ponad połowa Polaków uważa, że o awansie decyduje płeć
Sytuacja kobiet na rynku pracy w finansach stopniowo się poprawia. Wciąż jednak kluczowe stanowiska zarządcze zajmowane są przez mężczyzn. Panie są pomijane przy awansach, wciąż żywy jest stereotyp, że ich rolą jest
Polskie firmy coraz częściej wymieniają służbowe samochody
Firmy wymieniają flotę co 3-5 lat, więc stanowią bardzo ważny segment dla branży motoryzacyjnej. Tylko w I półroczu 2017 roku przedsiębiorstwa kupiły w Polsce ponad 167 tys. nowych samochodów osobowych, czyli 67 proc.
2 komentarze
IwonaB
20 listopada, 18:09kokosanka
05 marca, 23:36