Sprzedaż fotobudek – czy to biznes dla Ciebie?

Sprzedaż fotobudek – czy to biznes dla Ciebie?

Jeśli kiedykolwiek myślałeś o prowadzeniu własnego biznesu, sprzedaż fotobudek może okazać się pomysłem na biznes dla Ciebie! Popularność fotobudek od lat nie słabnie, a na imprezy takie jak wesela czy urodziny wynajmowane są bardzo często. Jeśli interesuje Cię taka działalność, znajdziesz tutaj garść porad dotyczących tego, jak zacząć.

Czy myślałeś kiedyś o założeniu swojego biznesu? Być może masz doświadczenie związane z projektowaniem i konstruowaniem produktów? Lubisz i umiesz zarządzać zespołem osób? Jeśli dodatkowo marzysz o pracy na swoim, jest pewien pomysł na własną firmę, o którym warto pomyśleć. Na pewno byłeś na imprezie, na której ludzie bawili się z fotobudką lub fotolustrem. Co powiesz na taki biznes jak sprzedaż fotobudek? Jest to bez wątpienia intrygujący pomysł na bycie swoim własnym szefem! Co jest potrzebne by rozpocząć taki biznes? Czy to może być biznes dla Ciebie? Czy to trudne? Sprawdź!

Co jest potrzebne by zacząć sprzedaż fotobudek?

Na początek powiedzmy szczerze – sprzedaż fotobudek to nie biznes, który da się rozwinąć w tydzień. Rozpoczęcie tego rodzaju działalności wymaga większych przygotowań i odpowiednich nakładów finansowych. Dodatkowo trzeba zadbać o kilka ważnych kwestii, związanych z samym zapoczątkowaniem działania firmy. Jeśli to Cię nie zniechęca, sprawdź, jakie są najważniejsze elementy tego biznesu:

Odpowiednie miejsce dla firmy produkcyjnej

Czyli siedziba firmy. Na początku może to być oczywiście niewielki lokal, taki który będzie posiadał część produkcyjną i magazynową. Sprzedaż fotobudek można prowadzić w dużej części zdalnie, wysyłając je do klientów. Jeśli jednak dysponujesz dobrą lokalizacją, warto będzie zadbać o lokal, który zapewnia możliwość wydzielenie części dla klientów tzw. show-roomu. Posiadanie takiego lokalu pomaga nie tylko pozyskać klientów ale przede wszystkim zwiększyć zaufanie do firmy – bo drogi sprzęt jakim są fotobudki czy fotolustra, klienci bardzo często chcą obejrzeć przed zakupem.

Wybór i zakup podzespołów i elementów fotobudek

Kolejna sprawa kluczowa to dobór podzespołów i odpowiednich elementów min. na obudowy fotobudek. Ceny jakie uzyskują hurtowo duzi producenci być może są lepsze, ale Twoim sposobem na przebicie się w branży sprzedaży fotobudek może być oryginalny design obudowy. Jakość podzespołów jest ważna, a sprowadzanie komponentów z Chin może być tańsze ale warto zastanowić się nad tym, czy na dłuższą metę jest bezpieczniejsze? Fotobudki mają przecież służyć obsłudze eventów przez Twoich klientów i bezpieczeństwo produktu, jaki będziesz sprzedawać powinno mieć priorytet.

Odpowiednie narzędzia do produkcji lub zlecanie produkcji obudów fotobudek

Są dwie opcje – albo robisz wszystko u siebie albo decydujesz się na tzw. outsourcing i zlecasz produkcję na zewnątrz. Obie opcje mają swoje plusy i minusy, u siebie masz większą kontrolę nad całym procesem i jakością, ale nie musisz martwić się o posiadanie odpowiednich narzędzi specjalistycznych np. plotera CNC. Możesz też zlecać część działań na zewnątrz – jest wiele możliwości, np. taka, by inne firmy dostarczały odpowiednio przygotowane elementy składowe.

Zakup i przygotowanie oprogramowania do fotobudek

Programów służących do obsługi automatów fotograficznych jest kilka. Dostępne są programy do fotobudki zarówno polskiej, jak i zagranicznej produkcji. Jedną z lepszych opcji jest wybór popularnego i sprawdzonego oprogramowania, jakim jest BreezeBooth. Wymaga on wstępnej konfiguracji, ale jednocześnie daje bardzo duże możliwości i warto pomyśleć właśnie o nim przy produkcji fotobudek na sprzedaż.

Sprzedaż fotobudek – strona internetowa, sklep, Allegro, OLX?

Najlepiej wszystko na raz! Klienci docierają do firm sprzedających fotobudki z różnych kanałów – jeśli dopiero zaczynasz, najlepszą opcją na start będzie Allegro czy OLX – tam łatwo jest wypromować swoją ofertę, w taki sposób by klienci faktycznie do niej dotarli. Kolejna opcja to płatna reklama w Google ADS, a z czasem – ale tak naprawdę najlepiej od samego początku – realizowanie działań związanych z pozycjonowaniem strony internetowej z ofertą.

Certyfikaty, umowy, RODO, instrukcje obsługi

Wszelkie dokumenty, certyfikaty, umowy, kwestie związane z RODO trzeba mieć opracowane już na początku. Konieczne będzie także dostarczenie klientom instrukcji obsługi sprzętu. Dokumentów jest sporo, ale konieczne są zarówno przez wzgląd na bezpieczeństwo Twojej firmy jak i Twoich klientów.

Co jeszcze możesz zaoferować swoim potencjalnym klientom?

Warto przemyśleć kwestię konkurencyjności – walka cenowa opłaca się tylko na krótką metę. Podzespoły drożeją, koszty wynajmu lokalu rosną z czasem, a walka cenowa jest coraz mniej opłacalna. Od samego początku warto mieć w rękawie inne asy niż cena. Takim atutem może być jakość obsługi klienta, oferowanie doskonałej jakości grafik czy animacji, których klienci będą mogli używać już od początku swojej działalności. Może to być przystępna forma szkolenia czy doskonała jakość serwisu eventowego. Na początku raczej nie będziesz miał zbyt wielu opinii, więc te czynniki będą bardzo ważne – o opinie jednak warto starać się od samego początku, a jakość obsługi klienta, jaką będziesz oferować, będzie mieć na ich pozyskiwanie największy wpływ.

Sprzedaż fotobudek – czy to biznes dla Ciebie?

Jeśli nie przeraziły Cię kwestie przedstawione powyżej, masz szansę stać się producentem fotobudek! Złożoność tego biznesu sprawia, że może być trudno rozpocząć go samodzielnie – choć oczywiście nie jest to niemożliwe. Na początek możesz nawiązać współpracę z kimś znajomym lub osobą z rodziny – zespół buduje się z czasem. Bycie właścicielem firmy produkcyjnej nie jest łatwe ale jest na pewno bardzo satysfakcjonujące. Możesz zostać producentem fotobudek, dystrybutorem, możesz też skupić się na wynajmie fotobudek, który w dalszym ciągu jest przecież opłacalny. Jeśli interesuje Cię współpraca z producentem lub zakup fotobudki, sprawdź dostępne w P4F opcje. Wolisz założyć własny biznes? Pamiętaj – wybór należy do Ciebie!

Previous Zaproponowana reforma podatkowa negatywnie oceniana przez pracodawców
Next Ulotki składane - tani sposób na reklamę

Może to Ci się spodoba

Duże zmiany w przepisach o ochronie danych. Firmy nie są gotowe na kompleksowe zarządzanie nimi

RODO wejdzie w życie już w piątek. Dostosowanie się do nowych przepisów całkowicie zmieni rolę branży IT w kontekście ochrony prywatności i będzie wymagać ścisłej współpracy wszystkich struktur organizacyjnych w firmie. Część z nich wciąż nie jest

Firmy mogą już stosować mechanizm podzielonej płatności

1 lipca weszły w życie przepisy wdrażające mechanizm podzielonej płatności. Opcja split payment dla firm płacących za produkty lub usługi polega na tym, że przedsiębiorca może rozdzielać swoją płatność: przelać kwotę netto

Rewolucja KSeF nieodwołalnie od 1 lipca 2024 roku!

Choć Ministerstwo Finansów nie widzi żadnych przeszkód, aby Krajowy System e-Faktur wystartował zgodnie z planem 1 lipca 2024 roku, to wciąż wielu przedsiębiorców jest nieprzygotowanych na zmiany i ryzykuje, włącznie

Środki unijne szansą na rozwój polskich firm

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MMSP) to podmioty mające największy wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Firmy te działają w dynamicznym i złożonym otoczeniu, które wymusza na nich podejmowanie różnych działań

Firma 1Comments

Kary za niewprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych

Od 1 lipca 2019 roku przedsiębiorcy zatrudniający powyżej 250 pracowników będą zobowiązani wprowadzić Pracownicze Plany Kapitałowe. Z czym się to wiąże i jakie kary grożą za niewywiązanie się z tego

Biuro rachunkowe 4 komentarze

Zagraniczna podróż służbowa – jak ją rozliczyć?

Delegacje zagraniczne, podobnie jak te krajowe, rządzą się własnymi prawami. Pracownikowi oddelegowanemu w podróż służbową należy się zwrot kosztów poniesionych w związku z jej odbyciem oraz diety za każdy dzień,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź