Omnichannel commerce – przyszłość handlu detalicznego.

Omnichannel commerce – przyszłość handlu detalicznego.

Współczesny postęp i rozwój technologiczny w sposób zupełnie naturalny wymusza zmiany w różnych sektorach działalności. Przed nowymi wyzwaniami i koniecznością dopasowania się do zmieniających się wymogów rynku stanął również handel detaliczny. Jego przyszłością staje się omnichannel commerce, czyli wielokanałowość sprzedaży, która zakłada dotarcie do klientów na różnych płaszczyznach, w tym również przy pomocy kanałów mobilnych i online. Jakie zalety płyną ze stosowania takich rozwiązań?

Współczesne wyzwania

Dla współczesnego klienta, często żyjącego w ogromnym pośpiechu, zakupy mają być przede wszystkim szybkie i maksymalnie wygodne. Czasy, w których, aby dokonać zakupu, trzeba było udać się do wybranego sklepu, poświęcić swoją uwagę na zapoznanie się z ofertą krok po kroku, a następnie stracić wiele cennych minut w kolejce do kasy, przeszły do historii. Współczesny klient poszukuje jak najłatwiejszych rozwiązań, które będą wymagać od niego minimalnego zaangażowania, a przy tym sprostają wszystkim jego oczekiwaniom.

Aktualnie klienci cenią sobie możliwość zapoznania się z wybranym produktem i jego zakup przy pomocy dowolnego urządzenia, którym dysponują (np. telefonu czy tabletu). Dlatego też w konkurencyjnym boju o uwagę konsumenta wygrywają te sieci handlowe, które są w stanie wyjść naprzeciw takim potrzebom. Współczesny omnichannel commerce musi obejmować nie tylko placówki stacjonarne, sklepy internetowe w wersji mobilnej oraz desktop, ale także contant center (telefony komórkowe, komunikatory), aplikacje mobilne służące do ekspozycji i weryfikacji asortymentu, e- kioski.

Omnichannel commerce w pigułce

Omnichannel commerce można w wielkim skrócie określić jako strategię wdrażania wielokanałowej sprzedaży. Aby należycie spełniał on swoje zadanie, musi być starannie opracowany, spójny i umiejętnie zastosowany. Niestety, wiele sklepów wciąż ma z tym problem. Niejednokrotnie zdarzają się sytuacje, w których oferta internetowa różni się pod względem ceny od tej dostępnej w placówce stacjonarnej sklepu, co nie jest jasno i czytelnie przedstawione konsumentowi. Często także klient pozbawiany jest możliwości reklamowania online zakupionego w sklepie stacjonarnym produktu. Wiele zastrzeżeń budzi sama wygoda korzystania z platform, kłopoty z przeglądaniem poszczególnych kategorii i wiele innych mniejszych i większych utrudnień, na które bywa narażony klient korzystający z kanałów mobilnych.

Reasumując, bardzo często sieci handlowe zapominają o spójności swoich działań. Tymczasem najbardziej efektowna obsługa klienta powinna obejmować każdy jej szczebel – począwszy od nawiązania pierwszego kontaktu z konsumentem, poprzez łatwą dostępność i bezproblemowy zakup wybranego produktu, aż po zachęcenie go do ponownego skorzystania z oferty online lub jeśli taki sposób jest dla niego wygodniejszy – odwiedzenia placówki stacjonarnej sklepu. Całość działań przedsiębiorców, zgodnie z zasadami omnichannel commerce, powinna być integralna i spójna. Doskonały przykład zastosowania wymienionych reguł można znaleźć na www.ecarrefour.pl. Klient może cieszyć się jasnymi i czytelnymi opisami, wygodnym sposobem przeglądania ofert, obsługą na najwyższym poziomie i niezakłóconym kontaktem z firmą.

Zalety omnichannel commerce

Omnichannel commerce jest odpowiedzią na rosnące potrzeby i oczekiwania klientów. W związku z tym jego stosowanie sprzyja budowaniu dobrych relacji pomiędzy firmą, a jej klientem. Wpływa też na odczuwane przez nich zadowolenie, co z kolei sprawia, że chętniej sięgają po jej ofertę po raz kolejny. Jak wskazują badania rynkowe, wdrożenie strategii omnichannel commerce przyczynia się do szybszego i efektywniejszego rozwoju przedsiębiorstw decydujących się na skorzystanie z tak nowoczesnych rozwiązań.

Jak więc widać, korzyści płynące w wielokanałowej sprzedaży są obopólne. Firmy zwiększają swoje zyski, a klienci stają przed możliwością dokonywania zakupów w sposób wygodny i zgodny ze swoimi potrzebami. Z całą pewnością omnichannel commerce można nazwać przyszłością współczesnego handlu detalicznego, która jawi się w wyjątkowo jasnych barwach.

Previous Rośnie konkurencja na rynku telekomunikacyjnym. Operatorzy rywalizują jakością usług
Next Polskie firmy zaczynają się automatyzować

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

800 mln zł gwarancji kredytowych dla firm z sektora MŚP

Umowa pomiędzy Bankiem Gospodarstwa Krajowego a grupą 11 banków pozwoli na udzielenie gwarancji kredytowych nawet 5 tysiącom firm z sektora MŚP. Łączna kwota gwarancji wyniesie nawet 800 mln zł, co przełoży

Wiadomości 0 Comments

Jak negocjować ceny nieruchomości?

Negocjowanie cen nieruchomości jest kluczowym elementem procesu zakupu, który może decydować o końcowym sukcesie transakcji. Właściwa strategia negocjacyjna nie tylko pozwala osiągnąć satysfakcjonującą cenę, ale również buduje podstawę do dobrych

Wiadomości 0 Comments

Raty kredytów w złotych też mogą znacznie wzrosnąć

Wszystkie osoby decydujące się na duże zobowiązania finansowe powinny zadbać o dodatkowe oszczędności, aby poradzić sobie w razie nieprzewidzianego wzrostu raty. Niewielu kredytobiorców zapewne zdaje sobie sprawę z tego, że

Wiadomości 0 Comments

Pozycjonowanie firmy w Google. Czy warto?

Prowadzenie większości działalności w dzisiejszym świecie wymaga dostępu do internetu. To za jego pośrednictwem można stworzyć własną stronę czy sklep internetowy. Narzędzie to skutecznie przyczynia się do zwiększenia zysków, dlatego

Wiadomości 0 Comments

Apartamenty stają się nie tylko miejscem do życia, lecz także centrum kultury

Połowa ludzi na świecie żyje w miastach. Do 2050 roku będzie to już 66 proc. Tak szybka urbanizacja sprawia, że będzie rosło zapotrzebowanie na luksusowe nieruchomości w centrach miast. Już dziś wzrasta

Wiadomości 0 Comments

Czym są księgi wieczyste i kto z nich korzysta?

Z tą nazwą spotkał się zapewne każdy – „księgi wieczyste„. Czym są i skąd się wzięły? Przez kogo są obecnie używane? Warto wiedzieć, że do XVII wieku księgi wieczyste były

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź