Omnichannel commerce – przyszłość handlu detalicznego.

Omnichannel commerce – przyszłość handlu detalicznego.

Współczesny postęp i rozwój technologiczny w sposób zupełnie naturalny wymusza zmiany w różnych sektorach działalności. Przed nowymi wyzwaniami i koniecznością dopasowania się do zmieniających się wymogów rynku stanął również handel detaliczny. Jego przyszłością staje się omnichannel commerce, czyli wielokanałowość sprzedaży, która zakłada dotarcie do klientów na różnych płaszczyznach, w tym również przy pomocy kanałów mobilnych i online. Jakie zalety płyną ze stosowania takich rozwiązań?

Współczesne wyzwania

Dla współczesnego klienta, często żyjącego w ogromnym pośpiechu, zakupy mają być przede wszystkim szybkie i maksymalnie wygodne. Czasy, w których, aby dokonać zakupu, trzeba było udać się do wybranego sklepu, poświęcić swoją uwagę na zapoznanie się z ofertą krok po kroku, a następnie stracić wiele cennych minut w kolejce do kasy, przeszły do historii. Współczesny klient poszukuje jak najłatwiejszych rozwiązań, które będą wymagać od niego minimalnego zaangażowania, a przy tym sprostają wszystkim jego oczekiwaniom.

Aktualnie klienci cenią sobie możliwość zapoznania się z wybranym produktem i jego zakup przy pomocy dowolnego urządzenia, którym dysponują (np. telefonu czy tabletu). Dlatego też w konkurencyjnym boju o uwagę konsumenta wygrywają te sieci handlowe, które są w stanie wyjść naprzeciw takim potrzebom. Współczesny omnichannel commerce musi obejmować nie tylko placówki stacjonarne, sklepy internetowe w wersji mobilnej oraz desktop, ale także contant center (telefony komórkowe, komunikatory), aplikacje mobilne służące do ekspozycji i weryfikacji asortymentu, e- kioski.

Omnichannel commerce w pigułce

Omnichannel commerce można w wielkim skrócie określić jako strategię wdrażania wielokanałowej sprzedaży. Aby należycie spełniał on swoje zadanie, musi być starannie opracowany, spójny i umiejętnie zastosowany. Niestety, wiele sklepów wciąż ma z tym problem. Niejednokrotnie zdarzają się sytuacje, w których oferta internetowa różni się pod względem ceny od tej dostępnej w placówce stacjonarnej sklepu, co nie jest jasno i czytelnie przedstawione konsumentowi. Często także klient pozbawiany jest możliwości reklamowania online zakupionego w sklepie stacjonarnym produktu. Wiele zastrzeżeń budzi sama wygoda korzystania z platform, kłopoty z przeglądaniem poszczególnych kategorii i wiele innych mniejszych i większych utrudnień, na które bywa narażony klient korzystający z kanałów mobilnych.

Reasumując, bardzo często sieci handlowe zapominają o spójności swoich działań. Tymczasem najbardziej efektowna obsługa klienta powinna obejmować każdy jej szczebel – począwszy od nawiązania pierwszego kontaktu z konsumentem, poprzez łatwą dostępność i bezproblemowy zakup wybranego produktu, aż po zachęcenie go do ponownego skorzystania z oferty online lub jeśli taki sposób jest dla niego wygodniejszy – odwiedzenia placówki stacjonarnej sklepu. Całość działań przedsiębiorców, zgodnie z zasadami omnichannel commerce, powinna być integralna i spójna. Doskonały przykład zastosowania wymienionych reguł można znaleźć na www.ecarrefour.pl. Klient może cieszyć się jasnymi i czytelnymi opisami, wygodnym sposobem przeglądania ofert, obsługą na najwyższym poziomie i niezakłóconym kontaktem z firmą.

Zalety omnichannel commerce

Omnichannel commerce jest odpowiedzią na rosnące potrzeby i oczekiwania klientów. W związku z tym jego stosowanie sprzyja budowaniu dobrych relacji pomiędzy firmą, a jej klientem. Wpływa też na odczuwane przez nich zadowolenie, co z kolei sprawia, że chętniej sięgają po jej ofertę po raz kolejny. Jak wskazują badania rynkowe, wdrożenie strategii omnichannel commerce przyczynia się do szybszego i efektywniejszego rozwoju przedsiębiorstw decydujących się na skorzystanie z tak nowoczesnych rozwiązań.

Jak więc widać, korzyści płynące w wielokanałowej sprzedaży są obopólne. Firmy zwiększają swoje zyski, a klienci stają przed możliwością dokonywania zakupów w sposób wygodny i zgodny ze swoimi potrzebami. Z całą pewnością omnichannel commerce można nazwać przyszłością współczesnego handlu detalicznego, która jawi się w wyjątkowo jasnych barwach.

Previous Rośnie konkurencja na rynku telekomunikacyjnym. Operatorzy rywalizują jakością usług
Next Polskie firmy zaczynają się automatyzować

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Dlaczego chwilówki są wysoko oprocentowane?

Wbrew pozorom i powszechnej opinii, krótkoterminowe pożyczki tzw. chwilówki udzielane przez firmy pozabankowe nie są wcale wysoko oprocentowane. Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że wysokość odsetek i wszystkich opłat poza

Wiadomości 0 Comments

Bezrobocie już znacząco nie zmaleje

W sierpniu padł kolejny rekord poziomu bezrobocia, które obecnie wynosi 5,8 proc. – wynika z danych resortu pracy. Jak wynika z prognoz, w najbliższych miesiącach nie należy się już spodziewać znaczących spadków, choć do

Wiadomości 0 Comments

Jak połączyć pracę z inwestowaniem na giełdzie?

Niezależnie czy jest to praca na etacie, czy prowadzimy swój własny biznes, wspinanie się na coraz wyższe szczeble kariery lub poszerzanie zakresu własnej działalności zabiera niezwykle duże pokłady czasu. Motywacją,

Wiadomości 0 Comments

Masz pomysł na biznes, ale nie brakuje ci środków? Rozwiązaniem może być dotacja z urzędu pracy

Od dłuższego czasu nie możesz znaleźć pracy? Jeżeli masz pomysł na własną firmę, to warto spróbować. Dlaczego? Bo wcale nie musisz inwestować własnych środków, możesz skorzystać z dotacji z urzędu

Wiadomości 0 Comments

Reklamy mogą być skuteczniejsze o 30–40 proc

Dzięki dopasowaniu reklam do potrzeb i preferencji zakupowych konsumentów ich efektywność wzrasta o 30–40 proc. Taki przekaz jest przez odbiorcę lepiej postrzegany, przez co rośnie skłonność konsumenta do danego zakupu. Chodzi o to, by informacje

Wiadomości 0 Comments

Młodzi na rynku pracy – kariera zaczyna się od stażu

Z roku na rok rośnie zainteresowanie polskich pracodawców stażystami i praktykantami. W 2014 r. portal Pracuj.pl opublikował ponad 7,9 tys. takich ogłoszeń. Najczęściej firmy szukały kandydatów do działów związanych z

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź