Omnichannel commerce – przyszłość handlu detalicznego.
Współczesny postęp i rozwój technologiczny w sposób zupełnie naturalny wymusza zmiany w różnych sektorach działalności. Przed nowymi wyzwaniami i koniecznością dopasowania się do zmieniających się wymogów rynku stanął również handel detaliczny. Jego przyszłością staje się omnichannel commerce, czyli wielokanałowość sprzedaży, która zakłada dotarcie do klientów na różnych płaszczyznach, w tym również przy pomocy kanałów mobilnych i online. Jakie zalety płyną ze stosowania takich rozwiązań?
Współczesne wyzwania
Dla współczesnego klienta, często żyjącego w ogromnym pośpiechu, zakupy mają być przede wszystkim szybkie i maksymalnie wygodne. Czasy, w których, aby dokonać zakupu, trzeba było udać się do wybranego sklepu, poświęcić swoją uwagę na zapoznanie się z ofertą krok po kroku, a następnie stracić wiele cennych minut w kolejce do kasy, przeszły do historii. Współczesny klient poszukuje jak najłatwiejszych rozwiązań, które będą wymagać od niego minimalnego zaangażowania, a przy tym sprostają wszystkim jego oczekiwaniom.
Aktualnie klienci cenią sobie możliwość zapoznania się z wybranym produktem i jego zakup przy pomocy dowolnego urządzenia, którym dysponują (np. telefonu czy tabletu). Dlatego też w konkurencyjnym boju o uwagę konsumenta wygrywają te sieci handlowe, które są w stanie wyjść naprzeciw takim potrzebom. Współczesny omnichannel commerce musi obejmować nie tylko placówki stacjonarne, sklepy internetowe w wersji mobilnej oraz desktop, ale także contant center (telefony komórkowe, komunikatory), aplikacje mobilne służące do ekspozycji i weryfikacji asortymentu, e- kioski.
Omnichannel commerce w pigułce
Omnichannel commerce można w wielkim skrócie określić jako strategię wdrażania wielokanałowej sprzedaży. Aby należycie spełniał on swoje zadanie, musi być starannie opracowany, spójny i umiejętnie zastosowany. Niestety, wiele sklepów wciąż ma z tym problem. Niejednokrotnie zdarzają się sytuacje, w których oferta internetowa różni się pod względem ceny od tej dostępnej w placówce stacjonarnej sklepu, co nie jest jasno i czytelnie przedstawione konsumentowi. Często także klient pozbawiany jest możliwości reklamowania online zakupionego w sklepie stacjonarnym produktu. Wiele zastrzeżeń budzi sama wygoda korzystania z platform, kłopoty z przeglądaniem poszczególnych kategorii i wiele innych mniejszych i większych utrudnień, na które bywa narażony klient korzystający z kanałów mobilnych.
Reasumując, bardzo często sieci handlowe zapominają o spójności swoich działań. Tymczasem najbardziej efektowna obsługa klienta powinna obejmować każdy jej szczebel – począwszy od nawiązania pierwszego kontaktu z konsumentem, poprzez łatwą dostępność i bezproblemowy zakup wybranego produktu, aż po zachęcenie go do ponownego skorzystania z oferty online lub jeśli taki sposób jest dla niego wygodniejszy – odwiedzenia placówki stacjonarnej sklepu. Całość działań przedsiębiorców, zgodnie z zasadami omnichannel commerce, powinna być integralna i spójna. Doskonały przykład zastosowania wymienionych reguł można znaleźć na www.ecarrefour.pl. Klient może cieszyć się jasnymi i czytelnymi opisami, wygodnym sposobem przeglądania ofert, obsługą na najwyższym poziomie i niezakłóconym kontaktem z firmą.
Zalety omnichannel commerce
Omnichannel commerce jest odpowiedzią na rosnące potrzeby i oczekiwania klientów. W związku z tym jego stosowanie sprzyja budowaniu dobrych relacji pomiędzy firmą, a jej klientem. Wpływa też na odczuwane przez nich zadowolenie, co z kolei sprawia, że chętniej sięgają po jej ofertę po raz kolejny. Jak wskazują badania rynkowe, wdrożenie strategii omnichannel commerce przyczynia się do szybszego i efektywniejszego rozwoju przedsiębiorstw decydujących się na skorzystanie z tak nowoczesnych rozwiązań.
Jak więc widać, korzyści płynące w wielokanałowej sprzedaży są obopólne. Firmy zwiększają swoje zyski, a klienci stają przed możliwością dokonywania zakupów w sposób wygodny i zgodny ze swoimi potrzebami. Z całą pewnością omnichannel commerce można nazwać przyszłością współczesnego handlu detalicznego, która jawi się w wyjątkowo jasnych barwach.
Może to Ci się spodoba
Wrocławska klinika pomaga chorym na stwardnienie rozsiane
Na Dolnym Śląsku od kilku miesięcy funkcjonuje klinika, w której międzynarodowy zespół specjalistów prowadzi badania nad innowacyjnymi terapiami dla chorych na stwardnienie rozsiane. Dotychczasowe efekty działalności pokazują jednoznacznie, że z
Gdzie promować się jako freelancer?
Internet to nie tylko doskonałe narzędzie do osobistej promocji, ale także najlepsze miejsce do poszukiwania zleceń. Zobacz, gdzie promować się jako freelancer w sieci i jak znaleźć atrakcyjnych zleceniodawców. Freelancer
Kredyty gotówkowe tanie jak nigdy
Niskie stopy procentowe automatycznie obniżają ratę kredytów ze zmiennym oprocentowaniem, głównie hipotecznych. Kredyty konsumpcyjne zaciągane na kilka lat z reguły maja jednak stałą stopę oprocentowania. Dla obecnie branych pożyczek jest ona
Frank najtańszy od trzech lat
Szwajcarska waluta jest najtańsza od trzech lat. Stosunkowo niski kurs franka do złotego może zachęcać osoby mające kredyty mieszkaniowe w tej walucie do przewalutowania ich na rodzimą walutę i zdjęcie sobie z barków
Amillidius – opinie i usługi studia stron internetowych Amillidius
Firma Amillidius jest agencją marketingową, która od 7 lat świadczy usługi we wszystkich obszarach promocji i reklamy firm, tworząc reputację w sieci. Firma Amillidius jest agencją marketingową, która od 7
Jak wybrać najlepsze konto osobiste?
Szukasz nowego banku albo chcesz założyć konto osobiste? Obecnie banki walczą o nowych klientów, oferując im bardzo atrakcyjne warunki. Wygodna i funkcjonalna bankowość elektroniczna, darmowe lub tanie przelewy online, korzystne
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post