Omnichannel commerce – przyszłość handlu detalicznego.

Omnichannel commerce – przyszłość handlu detalicznego.

Współczesny postęp i rozwój technologiczny w sposób zupełnie naturalny wymusza zmiany w różnych sektorach działalności. Przed nowymi wyzwaniami i koniecznością dopasowania się do zmieniających się wymogów rynku stanął również handel detaliczny. Jego przyszłością staje się omnichannel commerce, czyli wielokanałowość sprzedaży, która zakłada dotarcie do klientów na różnych płaszczyznach, w tym również przy pomocy kanałów mobilnych i online. Jakie zalety płyną ze stosowania takich rozwiązań?

Współczesne wyzwania

Dla współczesnego klienta, często żyjącego w ogromnym pośpiechu, zakupy mają być przede wszystkim szybkie i maksymalnie wygodne. Czasy, w których, aby dokonać zakupu, trzeba było udać się do wybranego sklepu, poświęcić swoją uwagę na zapoznanie się z ofertą krok po kroku, a następnie stracić wiele cennych minut w kolejce do kasy, przeszły do historii. Współczesny klient poszukuje jak najłatwiejszych rozwiązań, które będą wymagać od niego minimalnego zaangażowania, a przy tym sprostają wszystkim jego oczekiwaniom.

Aktualnie klienci cenią sobie możliwość zapoznania się z wybranym produktem i jego zakup przy pomocy dowolnego urządzenia, którym dysponują (np. telefonu czy tabletu). Dlatego też w konkurencyjnym boju o uwagę konsumenta wygrywają te sieci handlowe, które są w stanie wyjść naprzeciw takim potrzebom. Współczesny omnichannel commerce musi obejmować nie tylko placówki stacjonarne, sklepy internetowe w wersji mobilnej oraz desktop, ale także contant center (telefony komórkowe, komunikatory), aplikacje mobilne służące do ekspozycji i weryfikacji asortymentu, e- kioski.

Omnichannel commerce w pigułce

Omnichannel commerce można w wielkim skrócie określić jako strategię wdrażania wielokanałowej sprzedaży. Aby należycie spełniał on swoje zadanie, musi być starannie opracowany, spójny i umiejętnie zastosowany. Niestety, wiele sklepów wciąż ma z tym problem. Niejednokrotnie zdarzają się sytuacje, w których oferta internetowa różni się pod względem ceny od tej dostępnej w placówce stacjonarnej sklepu, co nie jest jasno i czytelnie przedstawione konsumentowi. Często także klient pozbawiany jest możliwości reklamowania online zakupionego w sklepie stacjonarnym produktu. Wiele zastrzeżeń budzi sama wygoda korzystania z platform, kłopoty z przeglądaniem poszczególnych kategorii i wiele innych mniejszych i większych utrudnień, na które bywa narażony klient korzystający z kanałów mobilnych.

Reasumując, bardzo często sieci handlowe zapominają o spójności swoich działań. Tymczasem najbardziej efektowna obsługa klienta powinna obejmować każdy jej szczebel – począwszy od nawiązania pierwszego kontaktu z konsumentem, poprzez łatwą dostępność i bezproblemowy zakup wybranego produktu, aż po zachęcenie go do ponownego skorzystania z oferty online lub jeśli taki sposób jest dla niego wygodniejszy – odwiedzenia placówki stacjonarnej sklepu. Całość działań przedsiębiorców, zgodnie z zasadami omnichannel commerce, powinna być integralna i spójna. Doskonały przykład zastosowania wymienionych reguł można znaleźć na www.ecarrefour.pl. Klient może cieszyć się jasnymi i czytelnymi opisami, wygodnym sposobem przeglądania ofert, obsługą na najwyższym poziomie i niezakłóconym kontaktem z firmą.

Zalety omnichannel commerce

Omnichannel commerce jest odpowiedzią na rosnące potrzeby i oczekiwania klientów. W związku z tym jego stosowanie sprzyja budowaniu dobrych relacji pomiędzy firmą, a jej klientem. Wpływa też na odczuwane przez nich zadowolenie, co z kolei sprawia, że chętniej sięgają po jej ofertę po raz kolejny. Jak wskazują badania rynkowe, wdrożenie strategii omnichannel commerce przyczynia się do szybszego i efektywniejszego rozwoju przedsiębiorstw decydujących się na skorzystanie z tak nowoczesnych rozwiązań.

Jak więc widać, korzyści płynące w wielokanałowej sprzedaży są obopólne. Firmy zwiększają swoje zyski, a klienci stają przed możliwością dokonywania zakupów w sposób wygodny i zgodny ze swoimi potrzebami. Z całą pewnością omnichannel commerce można nazwać przyszłością współczesnego handlu detalicznego, która jawi się w wyjątkowo jasnych barwach.

Previous Rośnie konkurencja na rynku telekomunikacyjnym. Operatorzy rywalizują jakością usług
Next Polskie firmy zaczynają się automatyzować

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Posnet Ergo – kasa fiskalna, którą dostosujesz do potrzeb firmy

Gdy otwieramy działalność handlową, najczęściej znamy jej charakter oraz umiemy określić stawiane przez nią wymagania. Trudniej nam już jednak dokładnie przewidzieć dalszy rozwój przedsiębiorstwa. I podobnie jest z technologiami handlowymi:

Wiadomości 0 Comments

Czym się kierować przy wyborze producenta wind przemysłowych dwusłupowych i czterosłupowych? Podpowiadamy

Zautomatyzowane lub bezobsługowe systemy transportu wewnętrznego powoli stają się standardem, również w mniejszych przedsiębiorstwach produkcyjnych. Tego typu rozwiązania mają za zadanie przyspieszyć transport różnego rodzaju towarów, na przykład między magazynem

Wiadomości 0 Comments

CPI – co to za wskaźnik i jak wpływa na rynki finansowe?

CPI to jeden z najważniejszych wskaźników makroekonomicznych. Ma on znaczący wpływ zarówno na gospodarkę, jak i rynki finansowe, dlatego jeśli inwestujesz np. na forex, powinieneś regularnie sprawdzać jego aktualną wysokość.

Wiadomości 0 Comments

Na zakazie handlu w niedziele ucierpią przede wszystkim centra handlowe

Zakaz handlu w niedzielę spowoduje spadek sprzedaży, przede wszystkim w centrach handlowych – alarmują eksperci. Część sklepów w niedziele generuje nawet 20 proc. sprzedaży. Stracą przede wszystkim małe sklepy w galeriach handlowych, markety budowlane

Wiadomości 0 Comments

Pokój hotelowy na własność zyskowną alternatywą dla lokaty bankowej

Niskie oprocentowanie lokat bankowych i inflacja sprawiają, że Polacy masowo wycofują z nich pieniądze i szukają bardziej zyskownych form lokowania kapitału. Coraz popularniejszą alternatywą jest rynek nieruchomości, który jest w bardzo dobrej kondycji. Poza

Wiadomości 0 Comments

Opakowanie ma większy wpływ na decyzje zakupowe niż reklama

Nawet 80 proc. decyzji zakupowych zapada w miejscu sprzedaży, a 70 proc. z nich ma charakter impulsowy. Blisko połowa milenialsów podczas robienia zakupów przemierza cały sklep, a decyduje się na ten produkt,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź