Ceny na sprzedawanych towarach
Według aktualnie obowiązującego prawa każdy sprzedawany w sklepie przedmiot musi posiadać metkę z ceną lub informację o wartości oferowanego towaru. Wszyscy przedsiębiorcy są zobowiązani do eksponowania cen, a ich ukrywanie jest niezgodne z ustawą oraz surowo karane.
Najuczciwsze jest naklejanie ceny na każdym jednostkowym produkcie, ponieważ klient może być pewny ile za płaci za wybrany produkt. Jeśli trzeba szukać tej informacji na półce wiele osób się zniechęca w obawie o dużą kwotę do zapłaty.
Wiele firm stosuje różne strategie marketingowe, które mają skłaniać do zakupu towarów i interesujących produktów. Często jednak trzeba dotrzeć do ceny, co w wielu przypadkach jest celowym działaniem. Robi się tak, aby wprowadzić w błąd konsumenta lub przez niedopowiedzenie sprzedać towar. Jest to oczywiście niezgodne z prawem i powinno zostać zgłoszone do odpowiednich instytucji.
Niejednokrotnie duże korporacje oszczędzają i nie chcą naklejać metek na towary. Oprócz tego należałoby poświęcić czas konkretnego pracownika, który by to zrobił. Zatem aby nie tracić podwójnie rezygnują z uczciwych praktyk.
Należy pamiętać, że ukrywanie lub podawanie błędnej ceny jest działaniem wbrew prawom konsumenta i zwykle jest bardzo surowo karane.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Jak określić wartość używanych środków?
Przy posiadaniu działalności gospodarczej osoby mają obowiązek umieścić środki trwałe w ewidencji, która się do nich odnosi. Odpisy z tych środków są kosztami uzyskania przychodów. W takim przypadku obowiązkowe jest
Jak wygląda rozmowa telefoniczna z kontrahentem?
Dobre kontakty z wspólnikami są bardzo istotne, ponieważ budują więzi biznesowe i są dodatkową zaletą całej współpracy. Niejednokrotnie jednak rozmowa w cztery oczy nie jest możliwa z wielu względów. Jak
Jak poprawić efektywność sprzedaży w przedsiębiorstwie?
Każdy właściciel przedsiębiorstwa chce generować wysokie zyski. Musi zatem zadbać o efektywność pracy oraz sprawdzać wyniki sprzedaży. Jak szybko i skutecznie usprawnić techniki sprzedażowe? Czy można szybko zwiększyć ilość zbywanych
Jak zdobyć serce kontrahenta?
Zdobycie klienta w niepewnych czasach, to nie lada wysiłek. Tradycyjne spotkania w siedzibie firmy czy też twarde negocjacje przy okrągłym stole, to za mało. Coraz częściej najważniejsze decyzje biznesowe są
Kiedy wystarczy jedno urządzenie fiskalne przy wielu lokalizacjach?
W ostatnich dniach poruszony został temat odpowiedniego stosowania kas przez lekarzy, którzy świadczą usługi w kilku miejscach. Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży w gabinetach lekarskich jest już od jakiegoś czasu uregulowany
Czy urządzenia wielofunkcyjne są efektywne?
Biura działające na terenie przedsiębiorstw generują około 5% ogólnych kosztów działalności gospodarczej. Nie dziwi fakt, iż działacze gospodarczy szukają sposobów na minimalizację tych wydatków. Jednym z nich jest odpowiedni zakup
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post