Agencja rekrutacyjna – dlaczego warto powierzyć jej rekrutację nowych pracowników?

Agencja rekrutacyjna – dlaczego warto powierzyć jej rekrutację nowych pracowników?

W życiu każdej firmy przychodzi taki moment, kiedy konieczne jest powiększenie swojej kadry o nowych, wykwalifikowanych pracowników. Aby ich znaleźć firma musi przeprowadzić rekrutację. Co jednak w sytuacji, kiedy po raz pierwszy poszukujemy nowych pracowników lub zwyczajnie nie mamy czasu na samodzielne przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego? Najlepszym wyjściem w takiej sytuacji będzie skorzystanie z usług, które świadczy agencja rekrutacyjna.

Agencja rekrutacyjna – czym jest?

Agencja rekrutacyjna to firma zewnętrzna, które świadczy usługi z zakresu rekrutacji pracowników. Z jej oferty możemy skorzystać, kiedy chcemy powierzyć znalezienie nowych pracowników odpowiednio wykwalifikowanym osobom oraz, kiedy chcemy, aby zajęła się ona całym procesem rekrutacyjnym.

Pracownicy agencji rekrutacyjnej posiadają odpowiednie doświadczenie zarówno w procesie poszukiwania pracowników, jak i weryfikowania ich CV oraz kwalifikacji. Korzystając z ich usług mamy także zawsze pewność, że wybrane zostaną osoby, które będą w 100% spełniały nasze oczekiwania, zarówno pod względem kwalifikacji, jak i personalnym.

Jak przebiega współpraca z agencją rekrutacyjną?

W sytuacji, kiedy stoi przed nami konieczność zatrudnienia pracowników po raz pierwszy, nie warto ryzykować, tylko powierzyć proces ich rekrutacji wyspecjalizowanemu podmiotowi, czyli agencji rekrutacyjnej. Usługi agencji rekrutacyjnej będą przydatne także w sytuacji, kiedy nie mamy czasu niezbędnego do selekcji kandydatów oraz przeprowadzenia z nimi rozmów kwalifikacyjnych.

Na samym początku współpracy pracownicy agencji ustalą wraz z nami, jakiego pracownika lub pracowników poszukujemy. Szczegółowo określone zostaną kompetencje oraz umiejętności, które powinien posiadać idealny kandydat. Następnie, agencja rekrutacyjna zajmie się opracowaniem ogłoszeń, które po naszej akceptacji zostaną opublikowane na najważniejszych portalach lokalnych oraz ogólnopolskich.

Wszystkie napływające zgłoszenia kandydatów wraz z ich CV będą dokładnie analizowane przez pracowników agencji, która spośród nich wybierze tych kandydatów, którzy najbardziej pasują do naszego profilu idealnego pracownika. Te osoby zostaną następnie zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną, która odbędzie się w biurze agencji.

Rozmowa kwalifikacyjna zwykle dzieli się na dwa etapy. W pierwszym z nich wybierani są najlepsi kandydaci, którzy następnie zakwalifikowani zostają do etapu drugiego. W drugim etapie rekrutacji możemy osobiście zapoznać się z kandydatami oraz poznać ich kwalifikacje. Współpraca z agencją rekrutacyjną wiąże się z jeszcze jedną, bardzo istotną korzyścią. Otrzymujemy bowiem szczegółowy raport opisujący kompetencje, kwalifikacje oraz predyspozycje wybranych kandydatów. Na tej podstawie wybór idealnego pracownika jest znacznie szybszy i łatwiejszy.

Współpraca z agencją rekrutacyjną – korzyści dla firmy

Współpraca z agencją rekrutacyjną to bardzo korzystna opcja, szczególnie w sytuacji, kiedy chcemy mieć pewność, że zatrudnimy najlepszych kandydatów. Pozwala nam także na ograniczenie wydatków związanych z rekrutacją, która w niektórych sytuacjach może być przedsięwzięciem bardzo kosztownym. Wreszcie, agencja rekrutacyjna pozwala nam oszczędzić nasz czas, który zamiast na analizowanie profili nowych kandydatów, możemy przeznaczyć na rozwój swojej firmy. Agencja rekrutacyjna BlueIdea.pl jest firmą, której usługi doceni każdy przedsiębiorca, dla którego szczególne znaczenie ma jakość, oszczędność oraz czas.

Previous Strategia PR – czym jest i co można dzięki niej osiągnąć?
Next Pozwy Frankowiczów w 2018 r.

Może to Ci się spodoba

Ceny miedzi najniższe od połowy 2017 roku. Firmy takie jak KGHM muszą się zabezpieczyć przeciw niskim cenom

W połowie tego roku zakończył się trwający od początku 2016 roku trend wzrostowy cen miedzi. Ostatnie spadki sprawiły, że notowania surowca znalazły się poniżej poziomu z pierwszej połowy 2017 roku, czyli

Marketing XXI wieku — jak pracują agencje?

Rynek reklamowy to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów polskiej gospodarki. Według raportu SMG w samym 2015 roku zanotowano w tej branży wzrost o 4,5%, czyli aż 326,1 milionów

Globalne wydatki na reklamę wideo w internecie wzrosną w tym roku o 23 proc

Reklama wideo coraz mocniej wpływa na decyzje zakupowe. Większość osób chętniej ogląda treści wideo, niż sięga po informacje w formie tekstu. Na treści wideo w internecie statystyczny Polak przeznacza 40 minut. Większe

Rozbudowa infostrad wymaga wielomiliardowych inwestycji

Polska gospodarka wkracza w fazę czwartej rewolucji. Napędzać będzie ją szybki internet i nowe technologie. W Ministerstwie Rozwoju rozmawiano o tym, jak wielomiliardowe programy rozbudowy nowoczesnej infrastruktury mogą przyspieszyć cyfryzację kraju. Światłowód jest

Firmy coraz częściej szukają wsparcia finansowego

Zapotrzebowanie na pożyczki dla przedsiębiorstw rośnie. Alternatywą dla kredytów bankowych stało się finansowanie udzielane przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Wsparcie udzielone rodzimym firmom w ciągu sześciu ostatnich lat sięgnęło 3,7 mld zł. Z pożyczek udzielonych

Pracownicy sezonowi pilnie poszukiwani. Głównie w gastronomii i produkcji

Bezrobocie w czerwcu spadło poniżej 9 proc., więc krajowe firmy muszą coraz energiczniej poszukiwać pracowników, również te, które szukają kadry do prac sezonowych. Najbardziej poszukiwani podczas wakacji są pracownicy w gastronomii, produkcji

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź