Nowoczesne biuro stało się atutem w wyścigu o wykwalifikowanych pracowników
Dobrze skomunikowana siedziba firmy i nowoczesne, dobrze zaaranżowane biuro są przewagą w wyścigu o wykwalifikowanych pracowników. Dotyczy to zwłaszcza sektora usług dla biznesu BPO i SSC, który generuje zwiększony popyt na powierzchnie biurowe i notuje dynamiczny wzrost zatrudnienia.
– Pracodawcy zauważyli, że samo wynagrodzenie albo prestiż firmy już nie wystarczą, żeby przyciągnąć pracowników. Trzeba zadbać o fizyczną przestrzeń. To oznacza przede wszystkim biuro w dobrej lokalizacji, żeby pracownicy mogli dojechać komunikacją miejską – mówi Maciej Müldner, dyrektor finansowy Skanska Property Poland w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes. – Biuro musi być nowoczesne, z dobrym powietrzem, odpowiednio naświetlone i charakteryzować się czymś, co określamy jako tzw. work life integration. To oznacza, że ludzie traktują miejsce pracy jak przedłużenie życia prywatnego, nie przychodzą do niej z przymusu.
Dla młodego pokolenia pracowników poza innymi czynnikami jak np. elastyczny wymiar pracy, wynagrodzenie i perspektywy rozwoju na równi liczy się otoczenie, w którym pracują. Z ubiegłorocznego raportu „BPO i Centra Usług Wspólnych: Menedżerowie firm zabierają głos w sprawie nieruchomości biurowych” przygotowanego przez Skanska i firmę doradczą JLL wynika, że nowoczesne i dobrze przystosowane biuro może być przewagą konkurencyjną firmy w walce o wysoko wykwalifikowanych pracowników.
Wśród najistotniejszych czynników, które wpływają na komfort pracy, menadżerowie oraz pracownicy wskazywali zwłaszcza stojaki dla rowerów, restaurację i prysznice z szatniami. 87 proc. osób pracujących w biurach bardzo ceni sobie możliwość uchylenia okna i wpuszczenia świeżego powietrza. Najbardziej powszechne niedogodności to natomiast nieefektywna klimatyzacja oraz ograniczony dostęp do światła dziennego. Według badania zdecydowana większość firm z sektora BPO i SSC preferuje aranżację powierzchni biurowej typu open space z wydzielonymi pokojami do spotkań.
– Coraz więcej osób pracuje w otwartych przestrzeniach typu open space, również bez przypisanego miejsca pracy, z możliwością wyboru miejsca w zależności od wykonywanych zadań. To w naturalny sposób wymusza zmianę struktury pracy, bo nie siedzimy już zamknięci w małych pokoikach, tylko pracujemy zespołowo. Dotyczy to zwłaszcza branży szeroko rozumianego outsourcingu – mówi Maciej Müldner.
Przeważająca większość menadżerów reprezentujących sektor BPO/SSC uważa, że odpowiednio zaaranżowane i nowoczesne biuro, które podnosi efektywność pracy, może stanowić przewagę firmy w procesie rekrutacji i pozyskiwania wysoko wykwalifikowanych specjalistów.
– Wykwalifikowanych pracowników nie ma aż tylu, żeby sprostać oczekiwaniom rynku. Dlatego trzeba o nich lepiej zadbać, trzeba o nich walczyć. Niektórzy używają nawet sformułowania „war for talent”, czyli wojna o talenty. Nie szedłbym aż tak daleko, ale pracodawcy zaczęli dostrzegać, że to, jak i gdzie pracujemy, ma coraz większe znaczenie. Stąd potrzeba odpowiedniego zaprojektowania i wykończenia biura – mówi dyrektor finansowy Skanska Property Poland.
Dotyczy to zwłaszcza sektora usług dla biznesu, który wciąż generuje zwiększony popyt na powierzchnie biurowe, a przy tym notuje dynamiczny wzrost zatrudnienia. Z tegorocznych danych branżowego stowarzyszenia ABSL (Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych) wynika, że do 2020 roku zatrudnienie w branży usług BPO/SSC znajdzie 300 tys. pracowników.
– Nowym trendem w wymiarze zarówno globalnym, jak i lokalnym jest to, że przedsiębiorstwa i organizacje skupiają się na najważniejszej gałęzi działalności, tzw. core business. W związku z tym z jednej strony poszukują możliwości zlecenia, czyli wydzielenia na zewnątrz zadań i czynności, które nie są związane z tą podstawową działalnością. Z drugiej strony starają się zebrać wszystkich swoich ekspertów w jedno miejsce, tzw. centers of excellence po to, aby się wzajemnie inspirowali i rozwijali w swoich obszarach kompetencyjnych – mówi Maciej Müldner.
O potrzebach sektora BPO/SSC w zakresie nieruchomości rozmawiano podczas konferencji organizowanej przez międzynarodową grupę audytorsko-doradczą Mazars – „Mazars CEE Business Forum”, która odbyła się w dniach 6–7 października w Warszawie.
Może to Ci się spodoba
Strategia PR – czym jest i co można dzięki niej osiągnąć?
Firma potrzebuje spójnego i właściwie zbudowanego planu działania. Jest on niezbędny, aby jej działania były prowadzone we właściwy sposób oraz dawały pożądane rezultaty. Temu służy właśnie strategia PR, jednak jej
Blisko 20 proc. Polaków ma zastrzeżenia do jakości usług
18 proc. klientów ma zastrzeżenia do usług, z których korzysta – wynika z badań Providenta przeprowadzonych z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Ponad połowa z grupy niezadowolonych w takiej sytuacji składa reklamację, 30 proc. poprzestaje na
Rośnie ryzyko cyberataków na małe i średnie firmy
Już ponad 5 mln osób w Polsce korzysta z bankowości mobilnej. Rosnąca popularność tego typu usług powoduje, że coraz częściej stają się one celem cyberprzestępców. Na ich celowniku znajdują się najczęściej transakcje
Skuteczne sposoby windykacji zaległych należności
Praktycznie każdy przedsiębiorca, przynajmniej raz w historii spotkał się z nierzetelnym kontrahentem. Zalegający z płatnościami klient to zmora naszych czasów. Niezależnie jednak od przyczyn niewywiązania się z umowy, zawsze warto
Nie wiesz, jak powinna być wystawiona faktura? Program ułatwi to zadanie!
Każdy przedsiębiorca, który sprzedaje swoje towary lub usługi na rzecz innych przedsiębiorców, powinien wystawiać faktury dokumentujące tę sprzedaż. Minęły już czasy, kiedy faktura była wypisywana ręcznie; teraz używa się automatycznych
Jaki obiekt wybrać na konferencję branżową?
W dzisiejszych czasach dużą popularnością cieszą się spotkania branżowe, konferencje i wydarzenia skupiające konkretne grupy zawodowe. Cieszą się bardzo dużą popularnością wśród małych i dużych przedsiębiorstw, ponieważ zapewniają wymianę informację,
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post