Co nowego w zamówieniach publicznych?
Niedawno w życie weszły poprawki w przepisach o zamówieniach publicznych(przetargi). Dotyczyć powinny przynajmniej część procedur stosowanych w przetargach oraz sprawach administracyjnych. Nowe ustalenia stanowić będą odświeżenie dla prawa wprowadzonego 6 lat temu. Jakie poprawki wprowadzono do przepisów? Czy będą odpowiednie dla właścicieli biznesów?
Przede wszystkim zmieniono limit z 14 na 30 tys. euro, w którym panuje ustawa o zamówieniach publicznych. Powodem zmiany jest uproszczenie przeprowadzanych przetargów, eliminowanie procedur o charakterze administracyjnym oraz wprowadzenie większej swobody przedsiębiorcom.
Poza tym objęto opieką placówki naukowe, badawcze, akademickie, twórcze oraz artystyczne. Oznacza to, że zwolnione będą z transakcji do 200 tys. euro na usługi. Dodatkowo zgodne z prawem będzie rozwiązanie przetargu z wolnej ręki na drobniejsze zamówienia kojarzone działaniami badawczymi.
Wielki nacisk postawiono na procedury związane z zamówieniami publicznymi z branży kulturalnej, artystycznej i twórczej. Najwyżej postawiono możliwość odwołania zamówienia jeśli organizacja nie ma grantów oraz zniesiono przymus wypełniania oświadczeń o posiadanych umiejętnościach (dotyczy artystów i twórców).
Modyfikacje służyć powinny modernizacji i zdecydowanie uprościć mechanizmy związane z przetargami publicznymi. Wpłyną na usprawnienie mechanizmów oraz szybkość wykonywanych świadczeń.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Kto może zlikwidować kasę fiskalną?
Zdarzają się przypadki, że przedsiębiorca podejmując samodzielnie decyzję lub w wyniku okoliczności, które tego od niego wymagają, zmienia profil prowadzonej działalności gospodarczej. Taka decyzja często powiązana jest ze zmianą potencjalnej
Na czym polega przejęcie aktywności gospodarczej?
Przejęcie zakładu pracy polega na sprzedaniu 100% własności udziałów innej osobie i przejściu na nabywcę wszystkich obowiązków wynikających z danej formy aktywności gospodarczej. Takie postępowanie nie definiuje likwidację stosunku pracy
Czy wyjście na papierosa jest dozwolone?
Życie prywatne oraz służbowe niejednokrotnie stwarza mnóstwo problemów. Dla części osób sposobem na odreagowanie są sporty, rozwijanie pasji, dla pozostałych używki. O ile alkohol nie jest mile widziany na stanowisku
Praca kuriera – kto się do niej nadaje?
Gdyby nie kurierzy, nasze zakupy robione w sklepach internetowych musiałyby być do nas dostarczane tradycyjną pocztą. Chyba nie trzeba mówić, że czas oczekiwania na przesyłkę znacząco by się wydłużył. Jak
Czy warunki pracy poprawiają komfort?
Według badań przeprowadzonych niedawno pracownik szanuje w pracy domową atmosferę, wypłatę oraz miejsce sprawowania powierzonych obowiązków zawodowych. O ile dobre relacje z kolegami i pieniądze są oczywiste, o tyle sporadycznie
Surowe kary za zmianę menu w barze
Właściciel baru, który samowolnie rozszerzył profil swojej działalności grożą surowe sankcje ze strony Sanepidu. Ile może kosztować zlekceważenie decyzji o zatwierdzeniu zakładu? Właściciele barów często ulegają pokusie urozmaicenia posiłków serwowanych

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post