Cyfryzacja firm w Polsce ciągle w fazie początkowej

Cyfryzacja polskich firm wymaga większej świadomości po stronie menadżerów i zarządów – uważa Dariusz Piotrowski, dyrektor generalny Dell EMC w Polsce. Dodaje, że potrzebna jest zmiana mentalna w podejściu do zarządzania przedsiębiorstwem i wdrażania nowych modeli biznesowych, bo od strony technologicznej narzędzia są. Przykładem takiej zmiany jest model IT jako usługi, co pozwala przyspieszyć i usprawnić działalność organizacji. ​ 

– Cyfryzacja firm w Polsce jest dziś w fazie początkowej pomimo dostępności rozwiązań technologicznych. Najważniejszą rzeczą jest świadomość zarządów i szczebla wykonawczego. Mamy już firmy, które realizują cyfryzację w bardzo skuteczny sposób, mamy wręcz całe sektory takie jak bankowy, który przoduje w cyfryzacji w Polsce i na świecie. Natomiast w wielu innych branżach musimy przejść drogę edukacji – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Dariusz Piotrowski, dyrektor generalny Dell EMC w Polsce.

Z ubiegłorocznych badań firmy Deloitte („Digital Transformation 2016”) wynika, że ponad połowa polskich przedsiębiorstw ma wizję transformacji cyfrowej, a 41 proc. opracowało już szczegółowy plan biznesowy i inwestycyjny. Coraz więcej przedsiębiorstw rozumie, że od cyfryzacji nie ma odwrotu i postrzega ją jako czynnik, który zadecyduje o ich przewadze konkurencyjnej na rynku.

Najważniejsze trendy technologiczne, które wpływają na postęp w cyfryzacji biznesu, to sztuczna inteligencja, blockchain, big data, usługi w chmurze czy wirtualna rzeczywistość. O ile technologie są coraz bardziej powszechne, o tyle wciąż bardzo powoli rośnie świadomość prezesów i zarządów polskich przedsiębiorstw dotycząca cyfryzacji. Cyfrowa transformacja w gospodarce wymaga nie tylko narzędzi technologicznych, lecz przede wszystkim zmiany mentalnej w podejściu do zarządzania organizacją i wdrażania nowych modeli biznesowych.

– Firmy oczekują przede wszystkim efektywności kosztowej i operacyjnej, mierzonej oczywiście dodatkowymi zyskami lub oszczędnościami. Tak postrzega to zarząd każdej firmy. Natomiast wielu świadomych użytkowników technologii oczekuje, że będzie ona przede wszystkim pomagała w realizacji celów biznesowych. Nie chodzi o technologię samą w sobie, ale o wspieranie założeń strategicznych – mówi Dariusz Piotrowski.

Dyrektor generalny Dell EMC w Polsce ocenia, że najbardziej optymalny dla firm jest model  ITaaS (IT as a Service), czyli usług IT w modelu usługowym. Z punktu widzenia przedsiębiorstwa jest to rozwiązanie, które usprawnia i przyspiesza pracę całej organizacji.

– IT as a Service jest terminem znanym w branży informatycznej już od jakiegoś czasu. W naszym rozumieniu tego podejścia zespół IT jako broker usług ITaaS używa specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, aby pomagać działom biznesowym właściwie zdefiniować ich oczekiwania oraz odpowiedzieć na konkretne wyzwania czy problemy. Chodzi więc o to, by IT zaczęło dostarczać konkretną wartość, a nie same systemy informatyczne. My udostępniamy natomiast platformę, która pozwala świadczyć te usługi szybciej i efektywniej oraz zdecydowanie skrócić okres tworzenia rozwiązań IT wewnątrz firm. –wyjaśnia Dariusz Piotrowski.

Portfolio produktów i rozwiązań Dell EMC to kompleksowa platforma usprawniająca działanie biznesu i administracji. Dzięki jednemu dostawcy usług IT organizacja zyskuje wysoki poziom bezpieczeństwa, optymalizację kosztów i koordynację wszystkich procesów w jednym punkcie.

– Ta platforma sięga bardzo głęboko: od poziomu operacyjnego pracowników – desktopu, monitora, poprzez poziom serwerów, budowy centrów danych, sieci, które łączą te rozwiązania, po analitykę wielkich zbiorów danych na najwyższym poziomie. Oferta Dell EMC jest bardzo dobrze odbierana przez  klientów, ponieważ automatyzacja, zarządzanie, realizacja dodatkowych funkcji i bezpieczeństwo zapewniane są dzięki dostawom od jednej firmy – mówi Dariusz Piotrowski.

W ubiegłym roku Dell połączył się z EMC Corporation, a tym samym powstała największa na świecie firma technologiczna z większościowym kapitałem prywatnym. W rok po fuzji dyrektor polskiego oddziału Dell EMC ocenia, że z organizacyjnego i finansowego punktu widzenia była to dobra decyzja.

– Zamknęliśmy poprzedni rok finansowy kwotą 74 mld dol. przychodów. W ostatnim kwartale wypracowaliśmy zysk dodatkowy w kwocie prawie 2 mld dol. Nowe patenty i nowe rozwiązania technologiczne pojawiają się w naszej ofercie co kilka miesięcy. Korzystamy z efektu synergii i mamy do zaoferowania znacznie więcej niż przed połączeniem – mówi Dariusz Piotrowski.

Previous Lista promocji Black Friday 2017 na ShopAlike.pl
Next Wsparcie dla frankowiczów wciąż na etapie prac w Sejmie

Może to Ci się spodoba

Krajowy sektor finansowy otwarty na innowacje

Polska jest dużym, chłonnym i otwartym na nowinki rynkiem, a polski sektor bankowy ma stabilną pozycję – ocenia Tomasz Rzeski, wiceprezes Inbanku. Wywodzący się z estońskiego sektora fintech Inbank zadebiutował w Polsce w marcu

Sage otwiera w Polsce swoje centrum programistyczne

Dobra kondycja polskiego rynku IT przekłada się na rosnące zainteresowanie firm z tego segmentu. Międzynarodowa Grupa Sage otworzyła właśnie w Warszawie nowe Centrum Deweloperskie dla technologii chmurowych. 250 programistów będzie w nim pracować nad

Polskie start-upy na celowniku inwestorów

Dzięki współpracy z inwestorem start-up dostaje zwykle nie tylko kapitał na rozwój, lecz także wsparcie merytoryczne i know-how, do którego na co dzień nie ma dostępu. Korzyścią po stronie inwestora jest z kolei stopa zwrotu

Czy agencje pracy mają w Polsce przyszłość?

Coraz więcej słyszy się o działalności różnego rodzaju agencji pracy. Obszary ich działań oraz ich podziały są naprawdę zróżnicowane – od agencji pracy stałej po tymczasową, od tych zajmujących się

FIRMY WŁAŚCICIELSKIE – 5 NAJWIĘKSZYCH WYZWAŃ W OBSZARZE REKRUTACJI

Firmy właścicielskie z dużą dozą ostrożności podchodzą do współpracy z firmami executive search. Dlaczego tak się dzieje? W CTER od wielu lat zajmujemy się rekrutacją Executive Search i postaramy się

Zeszyty z nadrukiem firmowym, ale nie tylko. Gadżety reklamowe, na które warto postawić

Każda firma, niezależnie od branży, w której funkcjonuje, nie istniałby, gdyby nie odpowiednia promocja i reklama. Taką funkcją idealnie spełniają szeroko pojęte gadżety reklamowe. Pozwoli to na kształtowanie wizerunku firmy

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź