Czy można uniknąć spamu?
Każdy, kto korzysta z poczty elektronicznej wie, że jak wiele wiadomości spamowych można otrzymać jednego tylko dnia. Zwykły użytkownik praktycznie nie ma szans na walkę z tego typu agresją reklamodawców. Mimo tego, że wiele państw wprowadziło dodatkowe przepisy w sprawie spamowania, tak naprawdę niewiele się zmieniło. Jak radzić sobie z tym zjawiskiem?
Na wstępie należy powiedzieć, że polityka marketingowa coraz mocniej i agresywniej wkracza w życie i prywatność każdego użytkownika sieci. Ciągłe reklamy, ankiety, promocje bombardują z każdej strony. Nawet w wiadomościach mejlowych na każdym kroku można czytać o nowatorskich rozwiązaniach i cudownych suplementach diety. Zwykły człowiek w zasadzie nie ma narzędzi do przeciwdziałania. Chyba, że zrezygnuje z korzystania z sieci.
Ponad 10 lat temu wiele państw zdecydowało się na uregulowanie prawa w tej dziedzinie i powstało coś na kształt ustawy antyspamowej. Oprócz tego Unia Europejska zaangażowała się w ochronę konsumentów i użytkowników internetu. Niestety prawda jest taka, że na nic zdały się te pomysły. Nadal notuje się ogromne ilości spamu.
Aby zdziałać coś w tym temacie należy ograniczyć możliwości przedsiębiorstwom, które na masową skalę zapychają poczty. Chodzi głównie o karanie wiadomości reklamowych, które nie są życzeniem konsumenta. Dodatkowo powołanie specjalnej komórki europejskiej, która skazywałaby takie firmy może okazać się strzałem w dziesiątkę. Trudno stwierdzić czy chodzi o brak funduszy na te cele czy brak pomysłów. Obecnie nie zanosi się na to, żeby sytuacja się zmieniła.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
E-commerce: dobre oprogramowanie sklepu internetowego to klucz do sukcesu. Jak wybrać najlepsze dla siebie!
W branży e-commerce dla odniesienie sukcesu biznesowego równie ważne, jak wysokiej jakości asortyment w atrakcyjnej cenie, jest oprogramowanie sklepu internetowego. Zobacz, jak wybrać najlepsze? Boom w e-commerce wciąż trwa! Ostatnie
Czy trzeba odprowadzać podatek od przychodów z reklam internetowych?
Niejednokrotnie spotykamy się z umowami udostępnienia przez właścicieli portali internetowych powierzchni owych stron dla celów marketingowych partnerów biznesowych. Czy przychody uzyskiwane z tego tytułu podlegają odliczeniu od podatku przychodowego? Według
Dlaczego warto prowadzić sklep w sieci?
Wraz z rozwojem internetu wielu przedsiębiorców postanowiło zainwestować w promowanie firmy w sieci. Rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątki i dzisiaj liczą duże zyski. Czy rzeczywiście każdy może osiągnąć sukces
Biura na wynajem, czyli sale na godziny
Co łączy wolnych strzelców i mikroprzedsiębiorców z trenerami biznesu? Ci ostatni szkolą swoich podopiecznych, by w jak najefektywniejszy sposób angażowali się w swoją pracę i jej otoczenie. Łączy ich także
Polskie start-upy są bardzo innowacyjne i zwiększają zatrudnienie
Co siódma krajowa firma we wczesnym stadium rozwoju (tzw. start-up) prowadzi działalność patentową. Wśród pozostałych przedsiębiorstw odsetek ten wynosi około promila. Start-upy jednak z rezerwą podchodzą do zewnętrznych źródeł finansowania. Dotychczas
Founders agreement, co to jest i kiedy podpisywać
Founders agreement, czyli umowa założycielska to nic innego jak pierwsze, oficjalne sformalizowanie powstającego startupu i jego założeń. Choć istnieje wiele typów i rodzajów umów bardziej rozbudowanych i o wiele bardziej
1 Comment
Aneta
01 września, 16:14