Czy można uniknąć spamu?
Każdy, kto korzysta z poczty elektronicznej wie, że jak wiele wiadomości spamowych można otrzymać jednego tylko dnia. Zwykły użytkownik praktycznie nie ma szans na walkę z tego typu agresją reklamodawców. Mimo tego, że wiele państw wprowadziło dodatkowe przepisy w sprawie spamowania, tak naprawdę niewiele się zmieniło. Jak radzić sobie z tym zjawiskiem?
Na wstępie należy powiedzieć, że polityka marketingowa coraz mocniej i agresywniej wkracza w życie i prywatność każdego użytkownika sieci. Ciągłe reklamy, ankiety, promocje bombardują z każdej strony. Nawet w wiadomościach mejlowych na każdym kroku można czytać o nowatorskich rozwiązaniach i cudownych suplementach diety. Zwykły człowiek w zasadzie nie ma narzędzi do przeciwdziałania. Chyba, że zrezygnuje z korzystania z sieci.
Ponad 10 lat temu wiele państw zdecydowało się na uregulowanie prawa w tej dziedzinie i powstało coś na kształt ustawy antyspamowej. Oprócz tego Unia Europejska zaangażowała się w ochronę konsumentów i użytkowników internetu. Niestety prawda jest taka, że na nic zdały się te pomysły. Nadal notuje się ogromne ilości spamu.
Aby zdziałać coś w tym temacie należy ograniczyć możliwości przedsiębiorstwom, które na masową skalę zapychają poczty. Chodzi głównie o karanie wiadomości reklamowych, które nie są życzeniem konsumenta. Dodatkowo powołanie specjalnej komórki europejskiej, która skazywałaby takie firmy może okazać się strzałem w dziesiątkę. Trudno stwierdzić czy chodzi o brak funduszy na te cele czy brak pomysłów. Obecnie nie zanosi się na to, żeby sytuacja się zmieniła.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Jakie jest zastosowanie ma Landing Page?
W politykę komunikacyjną wielu marek wpisuje się Landing Page. Bardziej konkretniej rozchodzi się tu o mikrostrony, które są instrumentami wchodzącymi w skład content marketingu. Content marketing jest to rodzaj komunikacji
Platforma polskiego start-upu ułatwi sprawdzanie partnerów biznesowych
Firmom brakuje wiarygodnych informacji o kondycji finansowej ich kontrahentów. W momencie podpisania długoterminowych umów kluczowa jest wiedza, czy dostawca dostarczy towar, a odbiorca będzie w stanie za niego zapłacić – mówi Anna Gałązka, współtwórca start-upu ZweryfikujFirmę. Spółka
Na czym polega Real-Time Marketing?
Real-Time Marketing jest strategią przewidującą reagowanie tak na wydarzenia, jak i zachowania odbiorców w czasie, który będzie maksymalnie zbliżony do rzeczywistego. Cel taki można osiągnąć dzięki systemowi Marketing Automation zajmującego
Start-up DlaWas.Info
Co oferuje Państwa firma? Platforma Dlawas.info to grupa regionalnych portali informacyjno-rozrywkowych w każdym mieście powiatowym w kraju. Docelowo cała sieć liczyć będzie około 320 współpracujących ze sobą portali informacyjnych, po
Charakterystyka mobilnej pracy
Praca mobilna czyli na odległość to w dzisiejszych czasach nic nadzwyczajnego. Pracodawca, który nie jest w stanie finansować biura oraz sprzętu zleca obowiązki zawodowe podwładnym, którzy na odległość wykonują swoje
E-commerce w praktyce
Czym jest e-commerce? Jak skutecznie prowadzić sprzedaż w Internecie? Jak zarządzać płatnościami on-line?Jak wykorzystywać w sprzedaży e-mail marketing oraz maketing automation? Na te pytania i wiele innych znajdziemy odpowiedź już
1 Comment
Aneta
01 września, 16:14