Czy warto założyć agencję banków?
Ze względu na ciągły rozwój rynku bankowego sieci franczyzowe rozbudowują się w zastraszającym tempie. Nowe placówki powstają w niewielkich miejscowościach i na peryferiach większych metropolii. Czy agencja banków jest w obecnej sytuacji niezbędna?
Franczyza to dla wielu znanych i popularnych banków prawdziwe wybawienie. Otwarcie nowego oddziału w mieście kosztuje często grubo ponad 500 tys. zł. Są to koszty zakupu lub wynajmu powierzchni biurowej, remonty, modernizacje, koszty eksploatacyjne, zakup wyposażenia, sprzętu, oprogramowania, reklama i marketing oraz zatrudnienie i wyszkolenie wykształconych pracowników. Tak astronomiczną kwotę można obniżyć przynajmniej o połowę, jeśli placówka zostanie uruchomiona na zasadach franczyzowych.
Przedstawicielstwo banku może rozpocząć funkcjonowanie pod warunkiem, że chętny zarejestruje własną firmę oraz nie posiada żadnych problemów z prawem (brak informacji w Krajowym Rejestrze Karnym). Czasami duże znaczenie ma doświadczenie branżowe, umiejętności interpersonalne, łatwy kontakt z klientami oraz znajomość produktów finansowych. Zazwyczaj jednak banki i tak prowadzą wewnętrzne szkolenia, na których uczą właściwej obsługi, postępowania w różnych przypadkach oraz powiadamiają o specyfikacji każdego produktu.
Każdy franczyzobiorca musi mieć świadomość, że powinien posiadać własny kapitał początkowy. Jest on bardzo różny, uzależniony on indywidualnych wymagań oraz odgórnych procedur. Minimalna suma na start to 10 tys. zł, ale niejednokrotnie sięga 200 tys. zł. Oczywiście na ostateczny wynik wpływają zasady współpracy, sposób zakupu wyposażenia oraz pozostałe opłaty. Jeśli przedsiębiorca nie posiada zbyt dużych funduszy, wówczas może uzyskać kredyt na uruchomienie i prowadzenie agencji przez pierwsze miesiące.
Aktualnie w Polsce licencję banków detalicznych posiada aż 30 firm. Połowa z nich świadczy usługi franczyzowe i otwiera swoje placówki w wielu miastach. Ten wynik nie powinien nikogo zadziwiać. Ten sposób współpracy jest bardzo opłacalny dla banków, które nie muszą inwestować ogromnych sum w nowe punkty. Dzięki umowom franczyzowym zdobywają wspólników i mogą świadczyć usługi za ich pośrednictwem.
Niestety warto pamiętać, że umowy tego typu są bardzo wiążące. Brak swobody, mnóstwo nakazów i dodatkowe kary mogą zniechęcić każdego.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Połowa firm znajduje się w rękach polskich właścicieli
Ponad połowa firm zarejestrowanych w Polsce ma polskich właścicieli – wynika z badań Bisnode. Udział rodzimego kapitału spada wraz ze wzrostem wielkości przedsiębiorstwa. Wśród największych zaledwie 38 proc. znajduje się w polskich rękach.
Ubezpieczyciele chcą zwolnienia z podatku od aktywów
Kluczem do powodzenia pracowniczych planów kapitałowych jest ich dostępność – przekonuje prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń. Mogliby ją zapewnić ubezpieczyciele, którzy mają dobre relacje z pracodawcami, pracownikami i związkami zawodowymi. Nowa ustawa o PPK
Biznes na obcasach
Jak kobiety radzą sobie w zarządzaniu firmą? Doskonale, zwłaszcza w Polsce. Z raportu Women in business: the path to leadership wynika, że w naszym kraju co trzeci manager to kobieta.
Polscy inwestorzy indywidualni niechętnie podejmują ryzyko
Przed polską giełdą szansa na dwa istotne zastrzyki kapitału – w ciągu kilku miesięcy środki z otwartych funduszy emerytalnych przejdą do nowych indywidualnych kont emerytalnych, a pracownicze plany kapitałowe rozwiną swoją działalność.
Jak bezpiecznie zaciągnąć kredyt hipoteczny na zakup mieszkania w Poznaniu?
Poznań to duże miasto, w którym ceny nieruchomości są wysokie. Mimo tego, wiele osób nie wyobraża sobie wynajmowania mieszkania przez wiele lat. Aby spełnić marzenia o własnym „M”, decydują się
Kompleksowe usługi call center – dlaczego warto?
Call center kojarzone jest najczęściej z telefoniczną obsługą klienta. I rzeczywiście tak jest. Działania call center obejmują m.in. infolinię informacyjną, obsługę reklamacji, helpdesk, back office czy badania konsumenckie. Przeniesienie procesów

1 Comment
Janusz
08 sierpnia, 11:58