Druk cyfrowy – co to jest?

Druk cyfrowy – co to jest?

Druk cyfrowy jest dość popularnym sposobem na uzyskanie szerokiej gamy produktów drukarskich. Nowoczesne drukarnie używają szerokiej gamy różnorodnych urządzeń do wykonywania zarówno niewielkich wydruków, jakimi mogą być ulotki reklamowe – Fotoobraz, plakaty czy zaproszenia, jak i wielkoformatowego drukowania banerów i znaków.  

Co to jest druk cyfrowy?

Technologia druku cyfrowego po raz pierwszy pojawiły się w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Pierwsze próbki wytworzonych w ten sposób produktów drukarskich wykonano przy użyciu drukarki laserowej. Główną cechą tej metody jest to, że nie trzeba używać oryginalnej próbki, aby uzyskać obraz lub tekst. Wystarczy mieć osobny plik o wymaganym formacie.

Całe przetwarzanie plików może być ograniczone do projektu odcieni przyszłego produktu i grubości jego konturów. W zależności od tego, które maszyny drukarskie są używane w tym procesie, rozróżnia się dwie główne technologie zastosowania niezbędnego obrazu: Elektrofotografia jest metodą, w której do przesłania niezbędnego obrazu stosuje się specjalny bęben, który jest również nazywany fotoreceptorem. Na bardzo początkowym etapie działania do takiego bębna przykładany jest ładunek elektryczny, po którym pod działaniem lasera farba jest rozprowadzana. Następnie obraz jest przenoszony z bębna na żądaną powierzchnię. Z kolei zasada drukowania atramentowego pozwala przenieść pożądany odcień za pomocą tak zwanych dysz.

Do czego służy druk cyfrowy?

Obecnie korzystanie z druku cyfrowego lub offsetowego jest dość powszechne. Korzystając z takich metod nakładania obrazów, nowoczesne drukarnie są w stanie stworzyć szeroką gamę produktów drukarskich o różnorodnych kształtach, rozmiarach i nakładach. Na przykład możesz zamówić drukowanie:

wizytówki

teczki firmowe

dyplomy lub świadectwa

pudełka i torby do pakowania

zaproszenia na wydarzenia

druk reklam małoformatowych (ulotki, broszury, ulotki itp.)

naklejki

notesy

kalendarze

czasopisma, katalogi lub książki

Ponadto wiele osób dziś zamawia drukowanie na niestandardowych powierzchniach. Mogą to być tekstylia (koszulki, poszewki na poduszki itp.), Naczynia (talerze, kubki), drukowanie wnętrz, tworzenie zdjęć, duża reklama zewnętrzna itp. Dzięki zastosowaniu druku cyfrowego możemy każdy produkt tworzyć dużo szybciej i uzyskać lepszą jakość niż przy tradycyjnych metodach wybryku.

Więcej na sprytnydruk.pl

Previous Zorganizuj sobie prace
Next Garść informacji o wizytówkach

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Sektor motoryzacyjny jednym z liderów pod względem innowacyjności

W ciągu kilku ostatnich lat prawie 34 proc. firm inwestowało w innowacyjne rozwiązania i produkty, a nakłady na badania i rozwój rosły skokowo. W Polsce powstaje coraz więcej centrów naukowo-badawczych, jednak większość innowacji

Wiadomości 0 Comments

Oszczędność energii w firmie nie wymaga gigantycznych inwestycji

Polskie firmy kładą coraz większy nacisk na ograniczanie zużycia energii. Wpływają na to rosnące ceny prądu, presja na biznes, by działał w sposób bardziej ekologiczny, ale też coraz większa dostępność programów

Wiadomości 1Comments

Gdy szef każe pracować dłużej, czyli kiedy powiedzieć „nie” nadgodzinom

Zdarzają się sytuacje, kiedy musimy zostać w pracy dłużej. Niektórzy pracownicy traktują to jako możliwość wykazania się, dodatkowego zarobku, inni woleliby poświęcić ten czas na życie prywatne. I choć w

Wiadomości 0 Comments

Zmiany na rynku chwilówek – klienci stracą czy zyskają?

Od 11 marca 2016 roku weszła w życie nowa wersja ustawy zwanej antylichwiarską. Już w trakcie pierwszego tygodnia po jej wprowadzeniu, na ryku chwilówek widać było pewne zmiany. Założeniem ustawy

Wiadomości 1Comments

Rozwój rynku korzystny dla firm i gospodarki

W wielu opiniach, dyskusjach i analizach, emisję obligacji i kredyt bankowy często traktuje się jako alternatywne źródła finansowania firm. Bardziej praktyczne wydaje się podejście komplementarne wobec obu tych form, a

Wiadomości 0 Comments

Roczne przychody branży call centre przekraczają już 1 mld zł rocznie

Już ponad miliard zł rocznie wynoszą przychody krajowego sektora zajmujących się obsługą klienta firm call centre. Dynamiczny rozwój nowych technologii sprawia jednak, że wymagania odbiorców takich usług także rosną. Branża

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź