Firmowe dane na dysku w chmurze – bezpieczeństwo i wygoda
Wiele firm w swojej działalności skupia się głównie na pozyskiwaniu nowych klientów, zapominając o tak ważnym aspekcie, jak bezpieczeństwo przechowywanych danych. Utrata danych rodzi poważne konsekwencje, poza stratami finansowymi prowadzi do utraty zaufania klientów, pogorszenia wizerunku firmy, a nierzadko do bankructwa. Dlatego lepiej skutecznie chronić dane niż potem szukać dobrego wyjścia z sytuacji kryzysowej. Najlepszym sposobem w tym zakresie jest umieszczenie firmowych danych w tzw. chmurze. To rozwiązanie nie tylko bezpieczne, ale i wygodne.
Ochrona danych osobowych – działaj profilaktycznie
Ilość danych, jakie pozyskują firmy, z roku na rok wzrasta. Problemem staje się nie tylko ich przetwarzanie, ale także przechowywanie. Trzeba jednak pamiętać, że to na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek zabezpieczenia danych przed niepowołanymi osobami. Zgodnie z art. 36 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych, należy zastosować środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną. W szczególności dane powinny być zabezpieczone przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy i zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Przedsiębiorca musi zrobić wszystko, aby zapobiec „wyciekowi” danych ze zbioru przedsiębiorstwa. Wbrew pozorom, wycieki danych nie należą do wydarzeń sporadycznych zarówno w Polsce, jak i na świecie. Warto tylko wspomnieć o jednym z większych w tym zakresie incydentów, czyli wykradzeniu danych klientów internetowego sklepu z elektroniką morele.net. Jak się potem okazało, było to efektem działania hackera, który miał pobudki czysto merkantylne (hacker szantażował właścicieli sklepu, żądając okupu w wysokości 15 bitcoinów – to równowartość prawie 200 tysięcy złotych). Wyciek danych to nie tylko kłopot dla klientów (firma ostrzegała, że dane mogą posłużyć oszustom do wyłudzania kredytów), ale także dla firmy. Tego rodzaju utrata danych to nie tylko wymierna strata finansowa dla przedsiębiorstwa, ale także strata wizerunkowa. Nadszarpniętą reputację z tego powodu trudno szybko odzyskać. To wszystko sprawia, że lepiej dane firmowe dobrze zabezpieczyć. W tym celu warto skorzystać z nowych technologii, na przykład umieść dane na dysku w chmurze.
Dysk chmurowy – bezpieczeństwo i wygoda
To nowoczesne rozwiązanie, które zyskuje coraz większą popularność także wśród przedsiębiorców. Dyski chmurowe stworzone do przechowywania danych umożliwiają tworzenie kopii zapasowych dowolnych plików lub folderów. Gwarantują nie tylko bezpieczeństwo danych, ale także zapewniają zsynchronizowaną obsługę plików przechowywanych online. Firmowe pliki są zsynchronizowane na wszystkich urządzeniach, to znaczy, że pracownicy firmy mają do nich dostęp o każdej porze i w każdym miejscu. Nawet w przypadku kradzieży jednego z urządzeń z dostępem do bazy danych, można spać spokojnie. Istnieje możliwość zdalnego skasowania wszystkich plików z konta na skradzionym komputerze. Wszystkie pliki są bezpieczne na dysku w chmurze wraz z kopiami zapasowymi. Dyski chmurowe chronią także przed pomyłkowym usunięciem jakiegoś pliku. Większość dostępnych na rynku tzw. chmur przechowuje kopie wszystkich usuniętych folderów przez 30 – 120 dni. Dyski chmurowe to rozwiązanie zarówno dla małych rodzinnych firm, jak i międzynarodowych koncernów. Dzięki dyskom w chmurze przedsiębiorcy mogą zoptymalizować koszty przechowywania danych (firmy mogą dostosować przestrzeń dyskową do własnych potrzeb). Coraz więcej firm w swoim portfolio oferuje rozwiązanie cloud storage & backup, w tym krakowski Comarch, oferujący rozwiązanie Comarch IBARD. Comarch IBARD to polskie rozwiązanie służące do intuicyjnego oraz automatycznego wykonywania backupu plików/folderów/baz danych, udostępniania oraz bezpiecznego przechowywania danych w chmurze.
Warto zainteresować się tą usługą, szczególnie ze względu na trwającą promocje Terabajt dla biznesu za darmo. W ramach tej promocji, firmy korzystające z oprogramowania Comarch ERP otrzymują roczny darmowy dostęp do usługi Comarch IBARD w pakiecie oferującym aż 1 TB miejsca na dane oraz nielimitowaną funkcjonalność, co w praktyce oznacza brak limitu backupowanych baz danych, wielotorowy dostęp do usługi przez przeglądarkę internetową, aplikację desktop oraz mobile, własny klucz szyfrujący, czy zaawansowane udostępnianie plików. Promocja trwa do 31 marca 2019 czyli Światowego Dnia Backupu Danych. Podmioty, które zostaną klientami Comarch ERP w czasie trwania promocji, również mogą wziąć w niej udział.
Więcej informacji o promocji dostępnych jest na stronie www.ibard.com/promocja
Może to Ci się spodoba
Jak wybrać wideorejestrator?
Jeśli dużo jeździsz samochodem i na wszelki wypadek chcesz rejestrować swoje trasy, zainwestuj w profesjonalny wideorejestrator. Wysokiej jakości nagrania przydadzą się w spornej sytuacji. Nowoczesne urządzenia proponują szereg przydatnych funkcji.
Branża meblarska to perła polskiej gospodarki
Według prognoz tegoroczna wartość eksportu mebli przekroczy 41,64 mld zł. Polskie firmy bardzo dobrze radzą sobie na zagranicznych rynkach. – To perła polskiej gospodarki, która z trzeciej pozycji może awansować na
Kiedy pracodawca zwalnia z obowiązku świadczenia pracy
Wymóg przestrzegania okresu wypowiedzenia w sytuacjach, gdy umowa rozwiązywana jest przez jedną ze stron, ma na celu przede wszystkim zabezpieczenie pracownika przed nagłą utratą źródła zarobkowania. W razie, gdy to
Marketing internetowy – to jest to, czego potrzebuje Twoja firma
Jeszcze niedawno mówiło się o tym, że coraz więcej czasu spędzamy w wirtualnym świecie, zaniedbując ten realny. Dziś wydaje się, że taki podział jest coraz mniej na miejscu – przestrzeń
40 proc. menadżerów angażuje się w proces wyboru kandydatów do pracy
Jednym z najczęstszych powodów nieudanego procesu rekrutacji jest brak komunikacji między menadżerem a rekruterem. Z badania Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji wynika, że tylko 40 proc. menadżerów angażuje się w selekcję życiorysów
BP inwestuje w ofertę spożywczą
Coraz więcej klientów robi zakupy w sklepach na stacjach benzynowych. Ich oferta obejmująca kilka tysięcy produktów konkuruje z osiedlowymi sklepikami czy nawet dyskontami. Na ten segment działalności mocno stawia koncern BP, który

1 Comment
Anonimowy anonim
19 lutego, 03:09