Idealny specjalista ds. marketingu i sprzedaży czyli jaki?

Idealny specjalista ds. marketingu i sprzedaży czyli jaki?

W niedługim odstępie czasu masz zamiar aplikować na stanowisko specjalisty ds. marketingu i sprzedaży. Zanim złożysz dokumenty, sprawdź jednak czy posiadasz odpowiednie predyspozycje do aplikacji na takie stanowisko.

Specjalista ds. sprzedaży i marketingu to ta osoba w firmie, która odpowiada za tworzenie jej pozytywnego wizerunku na zewnątrz. Specjalista to ktoś, kto bardzo dobrze zna się na swoim fachu. Powinien rzetelnie podchodzić do wypełniania swoich obowiązków i znać się na rzeczy. W innym przypadku może sprowadzić na swoją firmę prawdziwą klęskę. Dobry specjalista ds. sprzedaży i marketingu ma sporo na głowie, ale również może liczyć na dobre zarobki.

Pracownicy, którzy rekrutują specjalistów ds. sprzedaży i marketingu zwracają uwagę na wiele cech swoich kandydatów. Poza przygotowaniem psychicznym często kierują się także tym, co widzą.

Wiadomo, handlowiec musi dobrze wyglądać. Tylko osoba, która jest zadbana może spróbować sprzedać nam jakąś usługę lub produkt. Z takimi osobami rozmawiamy chętniej i częściej dokonujemy u nich zakupu.

Nienaganny wizerunek, ubiór, postawa – wszystko ma tutaj ogromne znaczenie. Pamiętaj o tym, już w momencie pójścia na rozmowę kwalifikacyjna. Osoba rekrutująca z pewnością zwróci bowiem uwagę na to, jak wyglądasz.

Oprócz cech czysto fizycznych będą się także liczyły kompetencje miękkie. Czyli cechy osobowości, dzięki którym dana osoba nadaje się lub nie do zajęcia danego stanowiska. Do najczęściej wymienianych cech osobowości można zaliczyć:

Komunikatywność – czyli umiejętność rozmawiania z klientami, formułowanie wypowiedzi, swobodny język i odpowiedni ton głosu.

Tworzenie pozytywnych relacji z klientami – czy radzimy sobie w trudnych sytuacjach z trudnymi osobami? Pamiętajmy, klienci nie zawsze są dla nas mili. Umiejętność radzenia sobie z rozwiązywaniem konfliktowych sytuacji to konieczny warunek do tego, by nie zniechęcać do siebie klientów.

Nastawienie na sprzedaż – handlowiec musi wiedzieć, po co znajduje się na danym stanowisku, jeśli tak jest, to zdaje sobie sprawę, że powinien sprzedać jak najwięcej, by jego firma, a właściwie szef był zadowolony.

Nie groźny Ci stres – ten w pracy specjalisty ds. sprzedaży i marketingu jest bardzo częsty, a to niezadowolony klient, a to niski wskaźnik sprzedaży, powodów wybuchu sytuacji konfliktowych jest wiele.

Specjalista ds. sprzedaży – posiada szerokie umiejętności negocjacyjne. Jak to się mówi – gdyby tylko mógł, to sprzedałby Ci kota w worku. Oczywiście Ty zamiast narzekać tylko byś mu grzecznie podziękował. Dobry negocjator to osoba, która jest ważnym ogniem zapalnym do tego, by nasza firma sprzedawała najwięcej z możliwych produktów oraz usług. Negocjuje, rozmawia, ale nie tylko poprzez czysty język sprzedaży, który nie ma nic wspólnego z językiem korzyści.

Świetnie zarządza czasem swoim i swoich pracowników – wie, ile czasu potrzebuje na wykonanie każdego zadania. Tym samym nie musi się martwić, że czegoś nie zrobi. Każde zadanie wykonuje ze wzorowym wyczuciem czasu.
Nie lubi siedzieć w miejscu – zdecydowanie bardziej woli działać. Być w biegu, w ciągłym przeświadczeniu, że coś jest do zrobienia. Wtedy dopiero ładuje baterie i czuje, że ma siłę na działanie.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Woda i wilgoć - największy wróg dokumentów
Next Po co nam ubezpieczenie?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Slim VAT 3 – na co muszą przygotować się podatnicy?

Od 1 stycznia 2023 roku wejdzie w życie pakiet zmian upraszczających rozliczanie podatników VAT. Projekt „Slim VAT 3” został przygotowany przez Ministerstwo Finansów i całość dotyczy siedmiu obszarów funkcjonowania przedsiębiorstw

Wiadomości 0 Comments

Jak załatwić szybki kredyt na wakacje?

Nierzadko bywa, że decyzja o wyjeździe na wakacje jest podejmowana spontanicznie i w ostatniej chwili. Szczególnie jeśli mamy do czynienia z ofertą last minute. Czasem, mimo że cena wyjazdu jest

Wiadomości 0 Comments

EBC ogłasza wielkie drukowanie

Miesiące oczekiwań, nerwowe odliczanie do „godziny zero” i oto jest – Europejski Bank Centralny podjął decyzję w sprawie programu luzowania ilościowego (QE). Oto podstawowe założenia europejskiego programu luzowania ilościowego (QE):

Wiadomości 0 Comments

Polska rodzina wyda w tym roku na szkolną wyprawkę średnio 520 zł

Na wyprawkę szkolną polska rodzina przeznaczy w tym roku średnio 520 zł na jedno dziecko – wynika z najnowszego Barometru Providenta. Co piąty rodzic będzie mógł pozwolić sobie na większe wydatki rzędu

Wiadomości 0 Comments

Jak firmy mogą dbać o ekologię?

Ostatnio wzrosło zainteresowanie kwestią ekologii i ochroną środowiska. Zwykle tematem interesują się osoby prywatne, które na własną rękę walczą o poprawienie stanu przyrody. Zauważyć można jednak prawidłowość, która pokazuje, że

Wiadomości 0 Comments

Problemy ze spłatą zadłużenia ma 2 mln Polaków

Ponad 2 mln Polaków nie płaci swoich zobowiązań terminowo. Wielu z nich udaje się uniknąć wpadnięcia w spiralę zadłużenia dzięki kredytowi konsolidacyjnemu. Połączenie kilku kredytów w jeden pozwala bowiem zaoszczędzić miesięcznie nawet kilkadziesiąt procent

2 komentarze

  1. Aneta
    02 września, 18:20 Reply
    Idealny specjalista do spraw marketingu i sprzedaży powinien być przede wszystkim otwarty na propozycję i na ludzi. Do tego powinien mieć doświadczenie w sprzedaży.
  2. Mati855
    03 września, 21:29 Reply
    Ktoś kto zajmuję się sprzedażą musi mieć przede wszystkim dobrą gadkę no i powinien mieć jak najlepsza wiedze ze sprzedawanego przez siebie asortymentu

Zostaw odpowiedź