Jak dobrze pisać wiadomości służbowe?

Jak dobrze pisać wiadomości służbowe?

Korzystanie z poczty elektronicznej to obecnie podstawa prowadzenia działalności gospodarczej. Wiele spraw omawia się za pośrednictwem wiadomości e-mail, żeby zaoszczędzić czas na dzwonienie czy spotkania. Jak porozumiewać się z kontrahentami, wspólnikami i przełożonymi, aby wyglądać profesjonalnie i utrzymać służbowy styl?

Poprawność językowa, szanowanie zasad ortografii i interpunkcji to podstawa. Aczkolwiek są równie ważne szczegóły, na które zwracają uwagę odbiorcy wiadomości. Warto przypomnieć sobie rzadko używane zwroty grzecznościowe, na powitanie np. ,,Szanowni Państwo”, ,,Droga Pani”, ,,Pani Joanno”, na pożegnanie np. ,,Z poważaniem”, ,,Wyrazy szacunku”. Są dowodem na najwyższą kulturę osobistą, elokwencję oraz zawodowe traktowanie omawianych spraw.

Lepiej unikać kolokwialnych sformułowań i codziennego stylu, głównie jeśli klientem jest duża korporacja, która ceni profesjonalizm i dobre wychowanie. Normą nie jest zaczynanie e-maila od ,,Witam” i kończenie na ,,Pozdrawiam”. Są to zwroty przeznaczone tylko dla kolegów z pracy lub bliskich znajomych.

Oprócz spraw merytorycznych trzeba postarać się o właściwe zatytułowanie wysyłanej wiadomości, sprawne dodanie załączników i dopisanie historii rozmów po długiej przerwie we współpracy.

Dobrze napisana wiadomość elektroniczna jest wizytówką dla firmy i całej kadry. Daje prosty przekaz, że zatrudnieni traktują swoje obowiązki poważnie i sumiennie kierują interesami pracodawcy.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Instrukcja BHP – własność zatrudnionego czy przełożonego?
Next Dyskryminacja kobiet powodem zmian ustawowych

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Jakie obowiązki ma doradca podatkowy?

Wielu właścicieli firm, ale także osoby prywatne, mają kłopoty ze zrozumieniem wszystkich wytycznych i zobowiązań podatkowych. Liczba przepisów, niezrozumiały język, brak wiedzy w temacie powodują, że podatnicy nie mogą samodzielnie

Mała firma 0 Comments

Amortyzacja środków wykorzystywanych sezonowo

Inwestycja w środki trwałe polega na stopniowym dokonywaniu odpisów amortyzacyjnych. W przypadku środków trwałych, których koszt nie przekroczył 3 500 zł wydatki na ich kupno mogą być doliczane w koszty

Mała firma 1Comments

Czy odpowiednia atmosfera w miejscu pracy jest ważna?

Akcje prowadzone od wielu lat wskazują, że dla pracowników ogromne znaczenie ma odpowiednia atmosfera. Nawet wynagrodzenie nie odgrywa dla podwładnych tak wielkiej roli jak uporządkowane stosunki z współpracownikami i kierownikiem.

Mała firma 1Comments

Jak przygotować niedrogą reklamę dla przedsiębiorstwa?

Prawie każdy młody lub początkujący przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że reklama i marketing to bardzo ważna część biznesu. Niestety to kosztowna usługa, ale zwykle daje pożądane rezultaty. Nie można jednak

Mała firma 0 Comments

Czy pracownik powinien pracować w domu?

Aktualnie bardzo ciężko znaleźć dobrą i kreatywną pracę, która współgra z wykształceniem i zainteresowaniami, a dodatkowo znajduje się niedaleko miejsca zamieszkania. Czasami dojazdy zajmują mnóstwo czasu i są kolejnym obciążeniem

Mała firma 0 Comments

Nagroda jubilerska – jaki podatek?

Jedną z form opłacania zatrudnionego jest przyznawanie nagród jubilerskich. Ich koszt uzależniony jest od zasobności portfela oraz okazji. Jak podwładny powinien odbierać tego typu podarunki? Czy trzeba odprowadzić składkę ubezpieczeniową?

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź