Jak dobrze pisać wiadomości służbowe?
Korzystanie z poczty elektronicznej to obecnie podstawa prowadzenia działalności gospodarczej. Wiele spraw omawia się za pośrednictwem wiadomości e-mail, żeby zaoszczędzić czas na dzwonienie czy spotkania. Jak porozumiewać się z kontrahentami, wspólnikami i przełożonymi, aby wyglądać profesjonalnie i utrzymać służbowy styl?
Poprawność językowa, szanowanie zasad ortografii i interpunkcji to podstawa. Aczkolwiek są równie ważne szczegóły, na które zwracają uwagę odbiorcy wiadomości. Warto przypomnieć sobie rzadko używane zwroty grzecznościowe, na powitanie np. ,,Szanowni Państwo”, ,,Droga Pani”, ,,Pani Joanno”, na pożegnanie np. ,,Z poważaniem”, ,,Wyrazy szacunku”. Są dowodem na najwyższą kulturę osobistą, elokwencję oraz zawodowe traktowanie omawianych spraw.
Lepiej unikać kolokwialnych sformułowań i codziennego stylu, głównie jeśli klientem jest duża korporacja, która ceni profesjonalizm i dobre wychowanie. Normą nie jest zaczynanie e-maila od ,,Witam” i kończenie na ,,Pozdrawiam”. Są to zwroty przeznaczone tylko dla kolegów z pracy lub bliskich znajomych.
Oprócz spraw merytorycznych trzeba postarać się o właściwe zatytułowanie wysyłanej wiadomości, sprawne dodanie załączników i dopisanie historii rozmów po długiej przerwie we współpracy.
Dobrze napisana wiadomość elektroniczna jest wizytówką dla firmy i całej kadry. Daje prosty przekaz, że zatrudnieni traktują swoje obowiązki poważnie i sumiennie kierują interesami pracodawcy.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Czy można tanio reklamować swój biznes?
Każdy startujący lub początkujący przedsiębiorca nie ma wątpliwości, że reklama i marketing to nieodłączna część każdego interesu. Niestety jest to droga inwestycja, aczkolwiek zwykle przynosi pożądane efekty. Nie należy jednak
Jak zawiesić działanie małego przedsiębiorstwa?
Kłopotliwa sytuacja ekonomiczna oraz załamanie gospodarcze mają ogromny wpływ na funkcjonowanie wielu firm w kraju. Coraz mniej klientów, przymus podnoszenia cen oraz zabójcza konkurencja konsekwentnie usuwają najsłabszych. Zdarza się, że
Jak oblicza się wskaźnik wystarczalności funduszy?
Rozpoczęcie nowych działań w firmie wiąże się z dużym kapitałem. Mogą one pochodzić zarówno ze środków własnych firmy, jak i z funduszy zewnętrznych. Decyzja o zrealizowaniu nowego projektu w firmie
Na czym polega topgrading?
Duże firmy i korporacje szukają metod na poprawienie efektywności i mnożenie zysków. Aby tak było muszą zatrudniać wykwalifikowany i odpowiednio wydedukowany personel. Jednak wśród wielu aplikujących ciężko wskazać pracownika godnego
Kto może zlikwidować kasę fiskalną?
Zdarzają się przypadki, że przedsiębiorca podejmując samodzielnie decyzję lub w wyniku okoliczności, które tego od niego wymagają, zmienia profil prowadzonej działalności gospodarczej. Taka decyzja często powiązana jest ze zmianą potencjalnej
Jak radzić sobie z tremą przed przemówieniem?
Mnóstwo osób ma kłopot z przezwyciężeniem tremy i stresu w trakcie występów przed szerszą publicznością. Nabranie pewności siebie i wyćwiczenia wymaga bardzo dużo wysiłku i często trwa niezwykle długo. Jak

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post