Jak dobrze pisać wiadomości służbowe?
Korzystanie z poczty elektronicznej to obecnie podstawa prowadzenia działalności gospodarczej. Wiele spraw omawia się za pośrednictwem wiadomości e-mail, żeby zaoszczędzić czas na dzwonienie czy spotkania. Jak porozumiewać się z kontrahentami, wspólnikami i przełożonymi, aby wyglądać profesjonalnie i utrzymać służbowy styl?
Poprawność językowa, szanowanie zasad ortografii i interpunkcji to podstawa. Aczkolwiek są równie ważne szczegóły, na które zwracają uwagę odbiorcy wiadomości. Warto przypomnieć sobie rzadko używane zwroty grzecznościowe, na powitanie np. ,,Szanowni Państwo”, ,,Droga Pani”, ,,Pani Joanno”, na pożegnanie np. ,,Z poważaniem”, ,,Wyrazy szacunku”. Są dowodem na najwyższą kulturę osobistą, elokwencję oraz zawodowe traktowanie omawianych spraw.
Lepiej unikać kolokwialnych sformułowań i codziennego stylu, głównie jeśli klientem jest duża korporacja, która ceni profesjonalizm i dobre wychowanie. Normą nie jest zaczynanie e-maila od ,,Witam” i kończenie na ,,Pozdrawiam”. Są to zwroty przeznaczone tylko dla kolegów z pracy lub bliskich znajomych.
Oprócz spraw merytorycznych trzeba postarać się o właściwe zatytułowanie wysyłanej wiadomości, sprawne dodanie załączników i dopisanie historii rozmów po długiej przerwie we współpracy.
Dobrze napisana wiadomość elektroniczna jest wizytówką dla firmy i całej kadry. Daje prosty przekaz, że zatrudnieni traktują swoje obowiązki poważnie i sumiennie kierują interesami pracodawcy.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Czy kasa fiskalna musi zostać specjalnie zaprogramowana?
Każdy właściciel, który prowadzi działalność usługową lub handlową musi posiadać kasę fiskalną. Dodatkowo trzeba właściwie wprowadzić wszystkie opcje, w tym również nazwy towarów. Jak zatem zaprogramować kasę, żeby firma działała
Publicysta jako przedsiębiorca
Częstą praktyką stosowaną przez publicystów jest tworzenie treści na podstawie umów zlecenie, czy też umów o dzieło. Trzeba przyznać, że takie rozwiązanie jest bardzo wygodne i korzystne pod względem finansowym.
Małe firmy widzą swoją przyszłość optymistycznie
Połowa mikro- i małych firm spodziewa się, że w I półroczu ich sytuacja będzie stabilna. W pozostałych firmach delikatnie przeważają optymiści, choć wyjątkiem jest tu branża handlu. Co trzeci przedsiębiorca w tym sektorze
Czym są zmowy cenowe?
Zmowa cenowa to umowa między przedsiębiorstwami lub dużymi korporacjami, które świadczą takie same usługi. Celem porozumienia jest ustalenie wysokiej ceny i utrzymywanie jej na jednakowym poziomie. Zmowa znajduje zastosowanie wśród
Aktualizacja stawek amortyzacji
Stopa amortyzacyjna to zużycie środka trwałego określone w procentach. Pomnożenie tej stawki przez początkową kwotę danego przyrządu, precyzuje część wartości, jaką powinno się wliczyć w koszty podatku. Spis stawek amortyzacyjnych
Kto będzie płacił za funkcjonowanie Rzecznika Praw Przedsiębiorcy?
Z powszechnych analiz wynika, iż ponad 70% krajowych biznesmenów chciałoby, aby w Polsce działał Rzecznik Praw Przedsiębiorców. Urzędnik taki miałby likwidować wątpliwości aktywnych firm z państwem oraz służyć im pomocą
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post