Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Niektóre formy reklamy wykorzystywane w sieci nie przynoszą już takiego efektu, jak kiedyś. Liczba banerów, wyskakujących okienek i innych kreacji spowodowała, że przestaliśmy na nie w ogóle zwracać uwagę. Tymczasem badania potwierdzają, że odbiorcy ufają publikacjom sponsorowanym. Jak napisać taki artykuł?

Artykuły płatne – dlaczego warto?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Grupę On Board Think Kong, 60 proc. odbiorców w Polsce ma takie samo zaufanie do treści sponsorowanych na stronie, jak do artykułów redakcyjnych. Jednocześnie 70 proc. z nich oczekuje, że taki content zostanie w witrynie odpowiednio oznaczony – tzn. internauta będzie mieć jasność, że ma do czynienia z materiałem partnera czy artykułem opublikowanym odpłatnie. Tylko około 20 proc. badanych stwierdziło, że fakt, iż za daną treścią stoi konkretna marka, a nie redaktor, obniża jego wartość. Co więcej, aż 40 proc. ankietowanych uznało, że zapoznanie się z taką publikacją sponsorowaną spowodowało, że rzeczywiście kupili produkt, o którym wspominano w artykule. Uzyskanie takiego efektu wymaga jednak przygotowania bardzo dobrego contentu, ale co to właściwie oznacza?

Jak napisać artykuł sponsorowany?

Tworząc treść, która ma zainteresować odbiorcę, dotrzeć do jak największego grona internautów i przynieść oczekiwane rezultaty, należy pamiętać o co najmniej kilku zasadach. Przede wszystkim warto podkreślić, że bez problemów znajdziemy miejsca do publikacji takich tekstów, również na rynkach zagranicznych. Np. w przypadku klientów niemieckojęzycznych baza wydawców dostępna jest tutaj: https://natvisor.com/pl/pozycjonowanie-niemcy.html. Skupmy się jednak na tym, jak przygotować artykuł, który może pomóc nam zrealizować założone cele:

  • Przemyślany tytuł – content może zaginąć pośród dziesiątek publikacji na stronie, jeśli nie będzie zachęcać tytułem. Warto przemyśleć, co może zainteresować czytelników danej witryny. Dobrym pomysłem jest postawienie na treść, która jest na czasie, np. dotyczy jakiegoś ważnego wydarzenia branżowego.

  • Zachęcająca forma – internauci nie lubią ściany tekstu. W sieci taka publikacja nie ma szans na zainteresowanie. Artykuł musi być podzielony na śródtytuły, powinien składać się z wypunktowań, zdjęć. Naszym celem jest przecież zatrzymanie internauty jak najdłużej – ma do niego trafić przekaz, na którym nam zależało.

  • Jak najmniej reklamy – treść sponsorowana nie oznacza, że cały artykuł powinien być poświęcony danej firmie czy produktowi. Na temat marki powinny się pojawiać wyłącznie wzmianki.

  • Analiza słów kluczowych – przy doborze tytułu warto wykorzystać narzędzia, takie jak Senuto czy SemStorm i wybrać za ich pomocą słowa, które cieszą się zainteresowaniem użytkowników Google. Nie chodzi jednak o bardzo konkurencyjne zapytania, które są wysyłane przez internautów dziesiątki tysięcy razy miesięcznie czy nawet częściej – może to być fraza mało popularna, w przypadku której wolumen wyszukiwania wynosi kilkaset zapytań. Wtedy większa jest szansa na to, że treść opublikowana w bardzo dobrej jakości serwisie może się pojawić na takie frazy na wysokiej pozycji w Google. Nawet jeśli przyniesie to kilka dodatkowych kliknięć miesięcznie, to i tak warto podjąć się tego działania.

  • Wartościowe informacje – odbiorca musi się z tego artykułu jak najwięcej dowiedzieć. Jeśli tekst będzie rzeczywiście wartościowy, to bardzo prawdopodobne, że użytkownik sieci udostępni go w serwisach społecznościowych lub doda odnośnik do niego np. na swoim blogu. To oznacza kolejne korzyści.

Dobra treść sponsorowana – podsumowanie

Skorzystanie z reklamy w postaci płatnej publikacji na stronie WWW nie oznacza, że taki artykuł musi składać się wyłącznie z opisu naszej marki i być jej pochwałą. Dużo lepsze efekty może przynieść postawienie na wartościowy dla użytkownika materiał, w którym jedynie wspomnimy o naszej firmie.

Previous Porady na oszczędzanie – sprawdź, jak to zrobić
Next Jak wybrać biuro rachunkowe?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Platformy VoD i gry komputerowe coraz popularniejsze

Choć niemal połowa Polaków codziennie ogląda telewizję, to pod względem popularności szybko gonią ją płatne serwisy VoD, z których przynajmniej raz w miesiącu korzysta blisko 70 proc. osób – wynika z badania „Od

Wiadomości 0 Comments

Kontener jako tymczasowe mieszkanie

Słowo „kontener” nie kojarzy się raczej z lokum, w którym można mieszkać, nie wyzbywając się podstawowych wygód. Tymczasem nowoczesne kontenery pozwalają na stworzenie budynku mieszkalnego lub lokalu handlowo-usługowego o nienagannym

Wiadomości 0 Comments

Coraz więcej osób decyduje się na dodatkowe ubezpieczenie

Lekarze podkreślają, że na stan zdrowia w 53 proc. wpływa styl życia. Dla Polaków coraz ważniejsza staje się profilaktyka zdrowotna, czyli regularne badania, odpowiednia dieta i aktywność fizyczna. Co ważne, zwiększa się

Wiadomości 3 komentarze

Czym są fundusze inwestycyjne?

Fundusz inwestycyjny polega na wspólnym gromadzeniu określnych środków, które mają być wykorzystane do zakupu wybranej inwestycji. Ich atutem jest elastyczność, niewielki minimalny wkład własny a także brak ograniczeń dla osób

Wiadomości 0 Comments

Nowe technologie z coraz większym wpływem na rynek pracy. Doprowadzą do zaniku i powstania wielu zawodów

Nawet 65 proc. dzieci urodzonych po 2007 roku będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją. Eksperci zauważają, że nowe technologie, nawet jeśli nie zastąpią człowieka, to całkowicie zmienią rynek pracy. Już teraz

Wiadomości 7 komentarzy

Dlaczego lokata bankowa to dobre rozwiązanie jako sposób długoterminowego oszczędzania na emeryturę?

Lokaty bankowe są jednym z najpowszechniejszych sposobów oszczędzania pieniędzy w Polsce. Co prawda ze statystyk NBP wynika, że regularnie oszczędza ok. 10% społeczeństwa, to jednak większość z nas robi to

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź