Jak powinno wyglądać sprawozdanie z działalności spółki?
Ustawa o rachunkowości stanowi o obowiązku spółek kapitałowych do złożenia rocznego sprawozdania finansowego za ubiegły rok rozliczeniowy. W sytuacji prowadzenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością konieczne jest dołączenie raportu z funkcjonowania spółki zaakceptowanego przez wspólników.
Odrębny dokument zawierający charakterystykę aktywności spółki powinien obejmować informacje o:
– sytuacjach związanych bezpośrednio z interesami spółki,
– szacowanym rozwoju,
– sytuacji finansowej,
– narzędziach koniecznych w zakresie metod zarządzania,
– zrealizowanych zasadach prowadzenia korporacji.
Spółka musi w ciągu trzech miesięcy od końca roku podatkowego złożyć raport w odpowiednim urzędzie. Konieczne jest, aby była ona podpisana przez wszystkich członków zarządu.
Następnie ekspert powinien dokładnie sprawdzić czy zredagowana treść jest kompletna i wierna ze sprawozdaniem finansowym.
W praktyce raport musi być opracowany przy udziale podmiotów odpowiedzialnych za prowadzenie ksiąg rachunkowych i zaakceptowany przez zgromadzenie udziałowców. Jeśli zarząd nie dochowa podanych terminów, musi zająć się tym rada nadzorcza lub komisja rewizyjna spółki.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Kto inwestuje w akcje ukraińskie?
W ubiegłych latach coraz liczniejsza grupa inwestorów skupia się na rynku Ukrainy. Ponad 80% akcjonariuszy ukraińskich to mieszkańcy Unii Europejskiej. Jaką firmę można prowadzić w tym państwie? Zgodnie z Konstytucją
Spółki kapitałowe – kto ponosi odpowiedzialność za zaległości podatkowe
Nowe przepisy zawarte w Ordynacji podatkowej zwiększają liczbę osób odpowiedzialnych za zaległości podatkowe i ściśle określają sytuacje, w których dany podmiot staje się odpowiedzialny za te zaległości. Bardziej precyzyjne zapisy
Jak przygotować pełnomocnictwo?
Pełnomocnictwo jest dokumentem sporządzanym na piśmie, czasami również ustnie, który ma duże znaczenie w czasie rozprawy sądowej. Upoważnia pełnomocnika do reprezentowania klienta oraz dochodzenia jego praw. Jak wypisuje się pełnomocnictwo?
Co może być przedmiotem wkładu niepieniężnego do spółki z o.o.?
Jednym z wymagań otwarcia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest dostarczenie przez udziałowców wkładu dla uzyskania kapitału zakładowego w planowanej spółce. W przypadku braku wkładu pod postacią gotówki warto zastanowić się
Wszystko o kosztach w spółce cywilnej
Jednym z bardziej istotnych zadań każdego przedsiębiorstwa jest zgodne z prawdą przedstawianie kosztów uzyskania przychodu. Okazuje się natomiast, że każda firma ma swoje mechanizmy związane z potwierdzaniem wydatków. W taki
Dlaczego ważne jest posiadanie siedziby spółki i jakie są wymagania prawne?
Posiadanie siedziby spółki to jeden z podstawowych wymogów formalnych przy zakładaniu firmy w Polsce. Siedziba nie tylko pełni funkcję adresu rejestracyjnego, ale również wpływa na operacyjną działalność firmy, kontakty z
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post