Jak wygląda rozmowa telefoniczna z kontrahentem?

Jak wygląda rozmowa telefoniczna z kontrahentem?

Dobre kontakty z wspólnikami są bardzo istotne, ponieważ budują więzi biznesowe i są dodatkową zaletą całej współpracy. Niejednokrotnie jednak rozmowa w cztery oczy nie jest możliwa z wielu względów. Jak odbywać profesjonalne rozmowy telefoniczne, żeby zachować udane stosunki z kontrahentem?

Zwykle komunikacją ze wspólnikami zajmuje się sekretarka lub pracownik biurowy. Powinni posiadać cały zbiór predyspozycji i cech, które uproszczą porozumienie. Chodzi głównie o otwartość, pewność siebie, optymizm, poczucie humoru, elokwencję i profesjonalizm.

Jednak charakter to nie wszystko. Trzeba pamiętać, że rozmowa telefoniczna pozbawia możliwości śledzenia reakcji i gestów. Zatem konieczne jest obrazowe i krótkie przedstawienie ważniejszych faktów, bez monotonnego opisywania i rozwlekania monologu. Klient musi uzyskać konkretną informację, odpowiedź na ewentualne pytania i dodatkowe potwierdzenie drogą mejlową lub pocztową.

Warto również pielęgnować dobre stosunki z kontrahentem nawet wtedy, gdy nie prowadzi się z nim w obecnej chwili interesów. To bardzo praktyczne, ponieważ przynosi duże prawdopodobieństwo na odnowienie współpracy.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jaki jest cel organizowania zebrania?
Next Na czym polega topgrading?

Może to Ci się spodoba

Zarządzanie 2 komentarze

Odpowiednia komunikacja z rynkiem podnosi wycenę przedsiębiorstwa o 20-30 proc.

Postrzeganie spółki przez inwestorów w dużej mierze uzależnione jest od sposobu jej komunikacji z rynkiem. Duża liczba dostępnych tekstów i analiz na temat danego przedsiębiorstwa może podnieść jej wartość nawet o 20-30 proc. – pokazują

Mała firma 0 Comments

Czym jest kontrakt menedżerski?

Kontrakt menedżerski to umowa tak zwanego rzetelnego działania, funkcjonująca na podobnych regułach co standardowa umowa zlecenie. W obszarze kontraktu menedżerskiego istotne jest to, że jego przestrzegania nie reguluje Kodeks Cywilny.

Mała firma 0 Comments

Jak wystawić fakturę korygująca i notę?

Od 2013 roku obowiązują nowe reguły tworzenia pism korygujących, w szczególności faktur i not. Warto więc przypomnieć zmiany prawne. Fakturę poprawiającą wystawia tylko i wyłącznie producent towarów, w momencie dodania

Mała firma 0 Comments

Na jakie dodatki urlopowe od pracodawcy możemy liczyć?

Firmowy Fundusz Świadczeń Socjalnych to pewnego rodzaju majątek w oparciu o który są organizowane wycieczki i urlopy pracowników. Czy wydatki poniesione z tytułu gwarancji godnego urlopu podwładnym są opodatkowane? Zgodnie

Wolne tryby TSUE korzyścią dla podatnika

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej działa dość opieszale. Od momentu wydania orzeczenia do dnia jego ogłoszenia mijają tygodnie, a nawet miesiące. Urzędnicy TSUE zdają sobie sprawę z tych ułomności i od

Masz terminal płatniczy? Negocjuj z operatorem niższą stawkę prowizji

Polacy chętnie korzystają z płatności kartą. Bez problemu taką transakcję przeprowadzimy w markecie lub w innym dużym sieciowym sklepie. W sklepiku osiedlowym wygląda to gorzej, albo nie ma terminala w

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź