Jak zamortyzować samochód wniesiony do kapitału spółki?
Udziałowcy spółki partnerskiej mogą wnieść do majątku spółki prywatnych samochodów. Muszą jednak określić ich wartość początkową oraz zamieścić w ewidencji środków trwałych. Czy na podstawie dowodu zakupu samochodu można go wprowadzić do ewidencji środków trwałych i czy związane z nim wydatki stanowią koszt uzyskania przychodów?
Wnosząc do majątku spółki prywatne samochody wspólnicy spółki osobowej mają obowiązek dokonywania odpisów amortyzacyjnych. Samochód jest środkiem trwałym, który w toku używania ulega zużyciu. Aby jego wartość początkowa nie była prezentowana w rozliczeniu, poddaje się go amortyzacji, która polega na odpisaniu części wartości w regularnych odstępach w koszty, z w konsekwencji zużycia. W sytuacji wniesionego wkładu w postaci materialnej do spółki, czyli prywatnego samochodu jego wartość początkową są wydatki poniesione na jego kupno.
Aby udowodnić, że dany wydatek można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów konieczne jest istnienie związku pomiędzy kosztami a {prowadzoną przez podmiot działalnością gospodarczą.
Do kosztów uzyskania przychodów nie są zaliczane wydatki poniesione na nabycie środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. W pewnych okolicznościach, mogą one zostać w niewliczone, gdy zostaną zredukowane o sumę odpisów amortyzacyjnych. W przypadku elementów majątkowych, jakimi są pojazdy należy pamiętać o ograniczeniu kwotowym w obszarze odpisów amortyzacyjnych. Dodatkowo, w celu wyliczenia kosztów uzyskania przychodów podatnik powinien prowadzić ewidencję przebiegu środka.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Praktyczny Poradnik Najemcy Biura – wiedza specjalistów w zasięgu ręki
JLL, międzynarodowa firma świadcząca kompleksowe usługi w zakresie wynajmu nieruchomości, wydała właśnie pierwszą część swojego Praktycznego Poradnika Najemcy Biura. Lekki i przystępny, pozbawiony deweloperskiego żargonu poruszać ma wszystkie najistotniejsze dla
Czy powinno się ubezpieczyć swoje przedsiębiorstwo?
Wielu firm ma wielkie obawy w trakcie zakładania swojej działalności gospodarczej. Przyczyną jest szybki wzrost podobnych interesów, kryzys gospodarczy lub brak zainteresowania usługami. Dobrym zabezpieczeniem będzie ubezpieczenie firmowe. Czy rzeczywiście
Jak serwisować urządzenia fiskalne?
Przedsiębiorstwo zajmujące się świadczeniami komputerowymi nie potrzebuje specyficznych zezwoleń, wystarczy, że zostanie utworzona jednostka. Jeśli jednak planujemy rozszerzyć aktywność o serwisowanie urządzeń fiskalnych, będziemy wtedy potrzebować konkretnych pozwoleń. Większość działalności
Czy każde przedsiębiorstwo musi mieć rachunek bankowy?
Jednym z ważniejszych powinności młodego przedsiębiorcy jest otwarcie rachunku bankowego dla firmy. To naprawdę komfortowe wyjście, które pomoże świadomie gospodarować środkami i planować najbliższe wydatki. Jak otworzyć rachunek w banku
Dług w wyniku nieściągalnych należności – jak nie wpaść w błędne koło zadłużenia?
Prowadząc własną działalność gospodarczą bardzo łatwo stać się ogniwem w łańcuchu zadłużenia. Czasem słyszy się tłumaczenia dłużników, że nie są w stanie uregulować własnych zobowiązań, gdyż nie mogą ściągnąć należności
Połowa firm ma oprogramowanie bez ważnej licencji. Przedsiębiorcy muszą liczyć się z karami
Braki licencyjne to duży problem polskich firm. Badania wskazują, że połowa firma korzysta z oprogramowania bez ważnej licencji. Jego łączna wartość w Polsce to ok. 2 mld zł rocznie – szacuje IDC.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post