Jakie zadania wykonuje Inspekcja Handlowa?

Jakie zadania wykonuje Inspekcja Handlowa?

Obecnie wielu przedsiębiorców zakłada działalność handlową. Jest rozpowszechniona, gdyż niejednokrotnie przynosi wysokie przychody i pozwala pozyskać wielu rzetelnych partnerów biznesowych. Niestety nie w każdym przypadku transakcje prowadzone są zgodnie z przepisami i muszą być piętnowane. Czy właśnie w takim celu powołana została Inspekcja Handlowa? Czym jeszcze się trudni?

Przede wszystkim Inspekcja Handlowa funkcjonuje w Polsce prawie 14 lat i z sukcesami wypełnia swoje podstawowe funkcje. Działa w ramach odrębnej ustawy i uważana jest jako jednostka administracji rządowej.

Do fundamentalnych zadań Inspekcji należy kontrolowanie czynności prowadzonych przez przedsiębiorstwa handlowe, wprowadzanie nowych towarów do obrotu gospodarczego, demaskuje nielegalne praktyki wobec konsumentów oraz organizuje nieplanowane wizytacje.

Reasumując, Inspekcja Handlowa jest bardzo ważną instytucją, która dba o interesy konsumentów, właścicieli oraz prowadzi programy informacyjne i edukacyjne, żeby uświadomić wszystkim ich elementarne prawa i obowiązki.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Na czym polega leasing pracowniczy?
Next Jak uzyskać prokurę?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Kolumny głośnikowe High-End Rubicon

Osoby, którym szczególnie zależy na tym, aby jakość odtwarzanego dźwięku była naprawdę bardzo wysoka, świetnie wiedzą, że ogromny wpływ na to mają kolumny głośnikowe. Wybranie odpowiednich kolumn nie jest zadaniem

Wiadomości 0 Comments

Work-life balance a psychologia: Jak brak równowagi wpływa na efektywność pracy?

Coraz częściej mówi się o konieczności porzucenia dominującej od wielu lat mentalności „wyścigu szczurów”, polegającej na nieustannej pracy. Nowym modelem ma być bardziej zrównoważone podejście, tzw. work-life balance. W dzisiejszych

Wiadomości 0 Comments

Obroty agencji zatrudnienia rosną. Przyszły rok upłynie pod znakiem zmian w prawie

Coraz większy popyt na pracowników i ich rosnące wynagrodzenia sprawiają, że firmy pośrednictwa pracy notują wyższe obroty. Rynek rośnie o ok. 20 proc. i należałoby się spodziewać takich wyników również w 2017 roku –

Wiadomości 0 Comments

Sklepy internetowe pod lupą fiskusa. Urzędy skarbowe znajdują wiele nieprawidłowości

Ostatnie lata to okres dynamicznego wzrostu e-handlu. Rynek wart jest ponad 36 mld zł, a w sklepach internetowych kupuje już połowa internautów. Dynamiczny rozwój sektora sprawia, że pojawiają się nowe ryzyka

Wiadomości 4 komentarze

Biurokracja jednym z głównym hamulców polskiego wzrostu gospodarczego. Uderza przede wszystkim w małe i średnie firmy

Ograniczenie biurokracji i zmiana struktury eksportu są konieczne do utrzymania rozwoju gospodarczego w kolejnych latach. To szczególnie ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw, które są mocno obciążone podatkami. Bez redukcji ograniczeń biurokratycznych w sytuacji kończącego

Wiadomości 0 Comments

Wartość polskiego rynku reklamowego przekroczy w tym roku 7 mld zł

W tym roku polski rynek reklamowy zanotuje nieco ponad 2-proc. wzrost, a jego wartość przekroczy 7 mld zł – wynika z prognoz firmy Zenith. Pieniądze reklamodawców wciąż najszerszym strumieniem płyną do

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź