Każdy pracownik jest PR-owcem, czyli największe grzechy komunikacji wewnętrznej
Efektywne zarządzanie to dziś znacznie więcej niż strategia i plan działania na wszystko. Jak pokazują liczne badania to właśnie skuteczna komunikacja wewnętrza jest kluczem do uniknięcia wielu kryzysów komunikacyjnych. Czy więc zespoły HR i PR nie zdają sobie sprawy, że lepiej zapobiegać niż leczyć? I że nie wszystkie ulepszenia wewnętrze i innowacje podnoszące efektywność działają na ich korzyść? Z jakimi problemami spotykają się najczęściej?
Komunikujemy co innego, niż jest
Komu z nas zdarzyło się myśleć: „No tak, szef jeździ nowym autem, a ja wciąż czekam na rozliczenie delegacji”, albo „Wypuścili nową reklamę telewizyjną, a ja nadal nie dostałem obiecanej premii”? Prawie każdemu. Dlaczego? Bo firmy bardzo często popełniają ten sam błąd z zakresu komunikacji wewnętrznej – nie informują swoich pracowników o podejmowanych działaniach. Nie uwzględniają ich zdania przy okazji wdrażania nowej kampanii marketingowej, czy wizerunkowej, a przecież to także pracownicy mają realny wpływ na wartość marketingową swojej firmy. To oni przenoszą swoje opinie na fora, rozsiewają je między swoimi przyjaciółmi, którzy być może staną kiedyś przed decyzją pracy w danym przedsiębiorstwie. Po co więc narażać firmę na nieprzychylne opinie z wewnątrz?
Uciekanie od kryzysu
Kolejnym błędem wielu firm jest również lekceważenie prostej zasady, o której pamięta każda dobra agencja PR, a mianowicie reguły OPR, czyli – odpowiedniej kolejności informowania w sytuacji kryzysowej wybranych grup interesariuszy. Zgodnie z nią w pierwszej kolejności opiekujemy się Ofiarami, po drugie komunikujemy Pracowników, a później dopiero Resztę. Niestety bardzo często ten drugi człon przez przedsiębiorstwa jest zupełnie pomijany, przez co panuje dezinformacja i tworzą się nieporozumienia. A właśnie niechowanie głowy w piasek, dobrze zaplanowana komunikacja, także ta wewnętrzna i ustalone scenariusze w przypadku jakiegokolwiek kryzysu mogą niejednokrotnie sprawić, że zostanie on stłumiony w zarodku.
Proste rozwiązania są najlepsze!
Chociaż XXI wiek to bez wątpienia czas wszechobecnie panującej elektroniki – także w komunikacji – to czy zawsze najnowocześniejsza technologia jest naszym sprzymierzeńcem? Niekoniecznie. Pokazują to liczne przykłady przedsiębiorstw, w których internet, maile, newslettery, elektroniczne ankiety i badania satysfakcji całkowicie zastąpiły rozmowę człowieka z człowiekiem. Poprzez takie specjalistyczne systemy IT zatracił się kontakt przełożonego z podwładnym, wytworzyła się jeszcze większa bariera, która negatywnie wpływa na komunikację wewnętrzną. A żeby tego uniknąć wystarczyłyby chociaż raz na jakiś czas spotkać się na imprezie integracyjnej, bez podziału na firmowe role i porozmawiać jak każdy z każdym. Bo w komunikacji wewnętrznej, często chodzi także o integrację, a o nią znacznie łatwiej kiedy mamy okazję poznać się osobiście, a nie jedynie za pośrednictwem ekranu komputera.
Może to Ci się spodoba
Jak prowadzić korespondencję elektroniczną z kontrahentami?
Większość firm w kraju nawiązuje dobre relacje z klientami i poważnymi firmami. Niejednokrotnie udaje się podpisać przychylne kontrakty i osiągać zyski. Ze względu na duże odległości negocjacje obywają się w
Outsourcing pracowniczyczy praca tymczasowa – czym się różnią i którą formę współpracy wybrać?
W dobie dynamicznych zmian na rynku pracy coraz więcej firm stawia na elastyczne formy zatrudnienia. Outsourcing pracowniczy i praca tymczasowa to dwa najczęściej wybierane modele współpracy, które pozwalają szybko i
Dlaczego warto inwestować w szkolenie menedżerów?
Dla sprawnego i pomyślnego funkcjonowania każdej firmy jako całości niezbędna jest odpowiednio wykwalifikowana kadra zarządzająca – ta prosta prawda, choć z pozoru oczywista, bywa jednak w polskich przedsiębiorstwach regularnie zapominana.
Co czwarta osoba odczuwa presję odpowiadania na służbowe maile i telefony podczas urlopu
Przynajmniej dwutygodniowy urlop jest jednym z najlepszych sposobów zwiększania satysfakcji i efektywności pracowników. Tymczasem w Polsce – jak wynika z najnowszego badania Hays – 39 proc. specjalistów i menedżerów nie pamięta, kiedy ostatnio tyle wypoczywało, a
Jaką specjalność wybrać na zarządzaniu?
Chcesz studiować zarządzanie? Pamiętaj, zanim zdecydujesz się na konkretną uczelnię, dokładnie przejrzyj oferowane przez nią specjalności. To w końcu w dużej mierze, dzięki ich wyborowi, ukierunkowujesz swoje przyszłe życie zawodowe.
Organizujesz konferencje i szkolenia? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o event marketingu
We współczesnym biznesie ogromną rolę odgrywa dbałość o budowanie silnych i trwałych relacji. Narzędziem, które daje do tego doskonałą okazję, jest event marketing. Jak organizować konferencje i szkolenia, wykorzystując cały
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post