Kiedy faktoring się opłaca?

Kiedy faktoring się opłaca?

Utrata płynności finansowej to duże obciążenie dla każdej firmy. Aby się przed nią uchronić, warto skorzystać z usług instytucji zajmujących się faktoringiem. Jest to dobre rozwiązanie szczególnie dla tych przedsiębiorstw, które stosują wobec swoich kontrahentów wydłużone terminy płatności.

Co to jest faktoring?

Faktoring to umowa pomiędzy faktorem (czyli usługodawcą), a faktorantem (przedsiębiorstwem), na mocy której instytucja przejmuje wierzytelności klienta – najczęściej są to rachunki z odroczonym terminem płatności. W praktyce faktor wypłaca większą część należności faktorantowi – może to być 80% tej kwoty, ale zdarzają się także firmy wypłacające do 90% wartości faktur – np. Bibby Financial Services; zaś pozostałą sumę po uregulowaniu należności przez kontrahenta. Dzięki tego typu usługom przedsiębiorca nie musi czekać na ustalony z odbiorcą (kontrahentem) termin płatności, a zyskane w krótkim czasie środki może przeznaczyć na finansowanie bieżącej działalności, albo inwestować w rozwój swojej firmy. Zazwyczaj zależnie od profilu działalności przedsiębiorstwa oferta faktora jest dostosowywana do potrzeb i oczekiwań klienta.

Kto korzysta na faktoringu?

Usługi faktoringowe kierowane są głównie do małych i średnich przedsiębiorstw. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla tych, którzy swoje towary bądź usługi sprzedają z odroczonym terminem płatności, potrzebują gotówki w krótkim czasie, chcą zapewnić sobie płynność finansową lub prowadzą działalność eksportową. Chętnie korzystają z nich również przedsiębiorcy, którzy nie mogą pozwolić sobie na kredyt obrotowy w banku, albo prowadzą sprzedaż sezonową, w związku z czym w pewnych okresach swojej działalności potrzebują pomocy finansowej. Faktoring sprawdza się również w sytuacjach, kiedy firma współpracuje z niezdyscyplinowanymi kontrahentami. Często sama obecność faktora jako pośrednika sprawia, że odbiorcy są bardziej skłonni do regulowania swoich zobowiązań w terminie.

Dodatkowe usługi

Faktoring to nie tylko gotówka zaraz po wystawieniu faktury, ale często również dodatkowe korzyści z tego typu usług. Faktor monitoruje spłaty od kontrahentów swojego klienta,  dba o jego dobre relacje z kontrahentami, ale również zarządza należnościami firmy. W sytuacjach kiedy kontrahent  jest niewypłacalny, może więc pomóc w sposób szybki i skuteczny odzyskać dług. Przedsiębiorcy rozpoczynający współpracę z nowymi odbiorcami mogą zlecić ich weryfikację, a tym samym upewnić się, czy będą oni godnymi zaufania partnerami biznesowymi. Warto przy tym wspomnieć, że faktor monitoruje należności od wszystkich kontrahentów swojego klienta, dlatego może szybko zareagować na ewentualne nieprawidłowości i zminimalizować straty.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Obligacje korporacyjne - dobry czas na emisje
Next Rozwój rynku korzystny dla firm i gospodarki

Może to Ci się spodoba

Jak założyć własną drukarnię

W drukarniach zaopatrują się nie tylko wydawnictwa. Zamawia się w nich wizytówki, różne akcesoria papierowe i biurowe. Zakładając własną drukarnię nie musimy podejmować się każdego zlecenia i drukowania wszystkich przedmiotów.

Krajowy sektor finansowy otwarty na innowacje

Polska jest dużym, chłonnym i otwartym na nowinki rynkiem, a polski sektor bankowy ma stabilną pozycję – ocenia Tomasz Rzeski, wiceprezes Inbanku. Wywodzący się z estońskiego sektora fintech Inbank zadebiutował w Polsce w marcu

Umowa zlecenie – „śmieciówka”, czy uczciwa propozycja

Wiele osób, którzy świadczą pracę na podstawie umowy zlecenie zastanawia się czym kieruje się pracodawca zawierając z nimi umowę cywilnoprawną, a nie umowę o pracę. Czasem nie wiemy również co

Zarządzanie 0 Comments

Tekstylia, czyli odzież do promocji swojej marki!

Gadżety reklamowe to popularna i chętnie wykorzystywana metoda promocji marki. Decydują się na nią zarówno niewielkie, jak i duże przedsiębiorstwa. Długopisy czy smycze z logo firmy pojawiają się na wszelkiego

Cyfrowe środowisko pracy zyskuje na znaczeniu

Komunikacja wewnętrzna w firmie wpływa na motywację, zaangażowanie pracowników, kondycję firmy i realizację strategii. Digitalizacja komunikacji wpisuje się w globalny trend związany z potrzebą stałego dostępu do informacji i  nieustannej interakcji. Jest też doskonałą odpowiedzią

Cyberprzestępcy szukają nowych punktów ataku na firmy

Cyberprzestępcy nieustannie doskonaloną swoje umiejętności. Wraz z rozwojem technologicznym przybywa też obszarów, które można wykorzystać do ataku na organizację. W dużym przedsiębiorstwie potencjalnych miejsc jest 150–200 – wynika z wyliczeń Deloitte. Żeby

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź