Który leasing lepszy: operacyjny czy finansowy?

Który leasing lepszy: operacyjny czy finansowy?

Każdy, kto pragnie korzystać z drogiego i dobrego sprzętu musi liczyć się z kosztami. Niestety, dla wielu osób zakup samochodu lub specjalistycznego urządzenia jest nie możliwy ze względu na niskie zarobki lub problemy finansowe. Nie należy się jednak poddawać, ponieważ do dyspozycji klientów są nie tylko transakcje gotówkowe, ale również leasing. Czy warto skorzystać z takiego rozwiązania? Który i dlaczego opłaca się bardziej: finansowy czy operacyjny?

Bez wątpienia każdy przedsiębiorca były zadowolony z leasingu operacyjnego, ponieważ może wliczyć wszystkie wydatki (chodzi przede wszystkim o opłatę wstępną, raty leasingowe, odsetki oraz bieżące koszty eksploatacji, np. naprawa, wymiana części) w koszty uzyskania przychodu. Aby skorzystać z tego rozwiązania należy podpisać umowę, która zawiera niezbędne informacje (dokładnie opisane w przepisach prawa podatkowego), np. okres obowiązywania, zasady spłaty zadłużenia oraz ewentualne dane dodatkowe. Wedle przepisów podatkowych leasing nazywany jest usługą i najważniejsza jest rata leasingowa (bez podatku). Do tej kwoty doliczany jest VAT na poziomie 23% i stanowi ostateczną sumę do spłacenia każdego miesiąca.

W przypadku leasingu finansowego sprawa wygląda trochę inaczej. Zaraz po zawarciu umowy na czas określony leasingowany przedmiot wliczany jest do majątku firmowego. Dzięki temu właściciel może sam prowadzić odpisy amortyzacyjny i traktować je jako koszty uzyskania przychody (oprócz tego również raty leasingowe, odsetki oraz wydatki związane z użytkowaniem). Za duży atut tej opcji uznać należy brak limitów finansowych oraz czasowych. Co najważniejsze, po upływie leasingu przedmiot umowy staje się własnością przedsiębiorstwa i może nadal używany. Przepisy mówią, że leasing finansowy to dostawa towaru i VAT trzeba zapłacić od razu. Niestety kwota jest bardzo wysoka i często przekracza możliwości wielu przedsiębiorców. Dlatego ten rodzaj leasingu przeznaczony jest na doświadczonych i stabilnych działalności gospodarczych.

Na zakończenie warto powiedzieć, że zarówno leasing finansowy oraz operacyjny mają swoich zwolenników i przeciwników. Każdy z nich posiada wiele zalet, ale również wad. Wybór należy do samego zainteresowanego, który warunki dopasowuje według własnego uznania oraz charakteru firmy.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jak rozwiązać umowę?
Next Bądź na bieżąco z sytuacją w funduszach

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Większość fałszywych newsów służy reklamie albo polityce

Od czasu wyborów prezydenckich w USA postprawda i fake newsy stały się medialnie głośnym tematem, ale i narastającym problemem. Spreparowane informacje, rozpowszechniane głównie w mediach społecznościowych, służą zwykle zwiększeniu wpływów z reklam albo celom politycznym.

Centra usług wspólnych atrakcyjniejszym miejscem pracy niż banki

81 proc. pracowników centrów usług wspólnych wiąże swoją dalszą karierę zawodową z tą branżą. 78 proc. jest zadowolonych i poleciłoby innym osobom pracę w sektorze SSC – wynika z najnowszych danych stowarzyszenia ABSL. Pracownicy

Leasing 0 Comments

Czym jest leasing zwrotny?

Leasing zwrotny dotyczy głównie gruntów i nieruchomości. Kiedy przedsiębiorca zakłada działalność gospodarczą i potrzebuje lokalu, a nie posiada dostatecznych zasobów finansowych, może oczywiście wnioskować o kredyt hipoteczny, niemniej jednak może

Płace w sektorze IT nadal rosną. Programista zawodem przyszłości

Zapotrzebowanie na specjalistów IT stale rośnie i to w tempie szybszym niż przybywa kadr. Pracodawcy muszą więc zmierzyć się nie tylko z niedoborem pracowników, który szacowany jest na ok. 50 tys. osób, lecz także

Rosną wydatki reklamowe branży modowej

Sektor modowy wydał na reklamę w pierwszym półroczu 112 mln zł, czyli o 15 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z analiz Codemedia. Prym w wydatkach wiodły marki odzieżowe, a także producenci i dystrybutorzy

Wiadomości 0 Comments

Polska Izba Przemysłu Targowego – 20 lat doświadczeń i sukcesów

W tym roku Polska Izba Przemysłu Targowego, jedyna ogólnopolska i najważniejsza organizacja przemysłu targowego w Polsce obchodzi Jubileusz 20-lecia samorządu przedsiębiorców działających w branży targowej. Kulminacją obchodów Jubileuszu była uroczysta

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź