Największe problemy firm logistycznych w Polsce

Największe problemy firm logistycznych w Polsce

Mimo tego, że sytuacja gospodarcza w Polsce uległa ogromnej poprawie, wciąż musimy z utęsknieniem przyglądać się standardom, jakie zostały już dawno wprowadzone na Zachodzie Starego Kontynentu. Nie inaczej jest z usługami logistycznymi, które przez lata były świetnym barometrem koniunkturalnym w naszym kraju. Mimo tego, że jesteśmy wyróżnieni w wielu rankingach, to ta branża jest nadal podatna na pewne zjawiska i zmaga się z kilkoma głównymi problemami. Dziś postaramy się je Wam przybliżyć, abyście jako nowi lub działający już w sektorze transportu przedsiębiorcy wiedzieli, na co uważać.

Nie tylko my

Logistyka jest potężną gałęzią gospodarki, która w Polsce skupia ponad ćwierć miliona przedsiębiorstw świadczących usługi w zakresie branży transport — spedycja — logistyka. Tak silna konkurencja nie może być kompletnie obojętna i sprawia, że dobra firma logistyczna Bitlogistics, aby przyciągnąć klientów, konkuruje wysoką jakością świadczonych usług.

Rosnące koszty

Tym, co bywa prawdziwym zabójcą dla firm w tej branży, to jak można się domyślić – koszty pracy i utrzymania floty. Wysokie koszty to zatrudnienie wykwalifikowanych kierowców, osób zajmujących się obsługą zamówień czy samej floty pojazdów. Mimo tego, że płace w naszym kraju rosną, konkurowanie z firmami z zagranicy bywa często niemożliwe i co za tym idzie, mamy do czynienia z coraz mniejszą liczbą osób chcących pracować w polskich formach. Gdy doliczymy do tego koszty paliwa i serwisów pojazdów to zrozumiemy, jak gigantyczne są to sumy.

To, co poza Polską

Sytuacja polityczna może być dla firm w polskiej branży logistycznej naprawdę ważną kwestią. Możecie zapytać: dlaczego? Otóż wszelkie tarcia na arenie międzynarodowej i wynikające z nich embarga, zamykanie granic czy bessa w gospodarkach kluczowych partnerów bardzo mocno odbijają się na branży TSL. Jest to dość proste – jeżeli na przykład mamy do czynienia z zakazem importu produktów z naszego kraju, to nie mamy do czynienia z żadnymi transportami. A ich brak, to dla firmy logistycznej prawdziwy cios.

Podsumowanie

Prowadzenie firmy logistycznej w Polsce jest bardzo trudnym zadaniem. Ogromna konkurencja świadcząca zgoła te same usługi, wysokie koszty pracy i utrzymania floty czy wszelkie konflikty między krajami mogą być naprawdę trudne do przejścia dla przedsiębiorcy, który nie jest na nie przygotowany. Gdy jednak jesteśmy gotowi na to, co może nas czekać, kto wie, może to my staniemy się kolejnym dużym graczem na rynku?

Previous Internet rzeczy i sztuczna inteligencja mogą napędzić polską gospodarkę
Next Archicom usprawnia obsługę zleceń z pomocą nowego Panelu Klienta

Może to Ci się spodoba

Roll up – niewielkie, ale skuteczne narzędzie reklamowe

Roll upy to coraz popularniejsze nośniki reklamowe. Z ich możliwości z roku na rok korzysta coraz więcej przedsiębiorców, którzy doceniają ich uniwersalny charakter oraz szerokie możliwości. Roll upy posiadają bardzo

Konsumenci coraz częściej sprawdzają swoich usługodawców w biurach informacji gospodarczej

Świadomość Polaków na temat ich praw jako konsumentów rośnie. Nadal jednak jest spora grupa osób, które nie wiedzą, że dla bezpieczeństwa swoich interesów mogą sprawdzać wiarygodność płatniczą kontrahentów, z którymi chcą współpracować. Dotyczy

Team Building – co warto o nim wiedzieć?

Podstawą sukcesu przedsiębiorstwa jest zgrany i dobrze współpracujący zespół pracowników. Musi on sprawnie funkcjonować, mieć określone cele i jasny podział na role. Członkowie powinni też być zgodni, gdyż ciągłe nieporozumienia

Leasing 0 Comments

Firmy coraz więcej inwestują. Leasing maszyn i urządzeń może w I połowie roku wzrosnąć nawet o 20 proc.

Ubiegły rok był bardzo udany dla branży leasingowej, która odnotowała blisko 16-proc. wzrost. Największe ożywienie było obserwowane w segmencie lekkich pojazdów osobowych i dostawczych oraz maszyn i urządzeń. Ten ostatni segment wykazuje też znaczącą dynamikę

Wyhamowały inwestycje w gospodarstwach rolnych

Sprzedaż ciągników i przyczep rolniczych spada. I półrocze 2019 roku jest pod tym względem najsłabsze od lat. W sumie zarejestrowano nieco ponad 3,9 tys. nowych ciągników i blisko 2,4 tys. nowych przyczep.

Większość polskich firm nie mierzy efektywności pracy. W Europie to już standard

Tylko 45 proc. przedsiębiorców deklaruje, że ich firma jest dojrzała procesowo – wynika z badania Macrologic. To oznacza, że mają one rozpisane poszczególne procesy, potrafią je kontrolować i mierzyć efektywność. Brak takiego

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź