Nowoczesne biuro kartą przetargową w procesie rekrutacji
Elementem walki o pracownika jest obecnie nowoczesne biuro oraz atrakcyjny wystrój wnętrz, który zapewni komfortową pracę. 80 proc. pracowników przed podpisaniem umowy zwraca uwagę na warunki, w jakich będzie pracować. Sytuacja na rynku nieruchomości sprawia, że pracodawcy mają w czym wybierać.
– W Warszawie wciąż powstaje wiele biurowców. Odsetek powierzchni dostarczanej na rynek jest nieznacznie mniejszy niż w zeszłym roku, a najemców, którzy szukają nowej siedziby, jest tyle samo. Możliwości negocjacyjne najemców są duże, przy czym zaczyna być już odczuwalny trend, że aby móc negocjować mocno, należy przedstawiać zwiększone zapotrzebowanie –wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Kajetan Michalski, broker z Nuvalu Polska.
Z raportu Knight Frank wynika, że na koniec I półrocza 2017 roku całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni biurowej w Polsce przekroczyły 9,6 mln mkw. W Warszawie i kilku największych rynkach regionalnych w budowie pozostaje 1,9 mln mkw., z czego 600 tys. mkw. zostanie oddanych do użytku do końca 2017 roku. Na wysokim poziomie utrzymuje się też popyt. O ile w latach 2012–2014 było to ok. 960 tys. mkw. rocznie,o tyle od 2015 roku kształtuje się on na poziomie 1,3 mln mkw. Przy dużej konkurencji na rynku właściciele budynków stawiają na innowacyjne rozwiązania, m.in. proekologiczne.
– Deweloperzy wprowadzają udogodnienia dla rowerzystów i szereg rozwiązań, które ułatwiają pracownikom bytowanie w miejscu pracy i dają im lepsze samopoczucie – tłumaczy Michalski.
Firmy zwracają coraz większą uwagę na części wspólne, ułatwiające zespołową pracę, czy pomieszczenia, w których pracownik może się zrelaksować i nabrać sił do dalszej pracy. Tego typu podejście jest konieczne, ponieważ warunki pracy są dla kandydatów jednym z istotnym kryteriów wyboru pracodawcy. Z raportu Nuvalu „Czego nie wiesz o swoim biurze” wynika, że nawet 80 proc. kandydatów nie podpisuje umowy, zanim nie zobaczy miejsca pracy.
– Branżą, która prześciga się w pozyskaniu nowych pracowników, aranżując swoje biuro bardzo nowocześnie z przestrzenią socjalną, wypoczynkowa i relaksacyjną, jest branża IT. To ten sektor najbardziej skupia się na tym, żeby pozyskać pracownika wystrojem wnętrza. Pracownik może korzystać ze wszystkich stref, które są w stanie, w jakiś sposób zmienić jego pozycję pracy. W branży informatycznej, która jest trochę mniej formalna niż np. branża finansowa rzeczywiście, taki trend jest, ale pomału przekłada się też na inne branże – ocenia Monika Szawernowska, prezes zarządu pracowni architektonicznej Concept Space.
Każda strefa powinna zostać zaprojektowana zgodnie z przeznaczeniem. Strefa dla klientów powinna być efektowna i przyciągać uwagę, dobrze sprawdzą się odważne kolory. Miejsce pracy powinno być kolorystycznie wyciszone, a przestrzeń przedzielona meblami. Coraz częściej pracownicy zwracają uwagę na strefę relaksu.
– Mieliśmy informacje od klientów z branży IT, że pracownik w momencie rozmowy rekrutacyjnej chciał zobaczyć, jak wygląda biuro i jakie są przestrzenie nieformalne w tym biurze, z czego będzie mógł docelowo korzystać podczas swojej 8-, 10- czy nawet 12-godzinnej pracy – zaznacza Monika Szawernowska.
Nowoczesne biura wiążą się z wyższym czynszem. W Warszawie w zależności od położenia miesięczny koszt wynajęcia wynosi od 11 do ok. 24 euro za mkw. Na nieco mniejszych rynkach czynsz raczej nie przekracza 15 euro. Jak jednak przekonuje ekspert Nuvalu Polska, przeprowadzka może przynieść duże korzyści, nie tylko wizerunkowe. Nowe budynki budowane są z wykorzystaniem ekologicznych materiałów i technologii, to zaś zmniejsza zużycie mediów. Opłaty eksploatacyjne mogą być nawet o połowę mniejsze niż w starych biurowcach.
– Przenosiny z budynku o charakterze biurowym, mieszkalnego, typowego domu biurowego czy starszego technologicznie budynku będą w długim terminie rodziły optymalizacje finansowe. Poziomy czynszów za odpowiedni rodzaj usługi też są na określonym poziomie. Orientacyjny poziom czynszowy dla budynku, który zapewni nam wysoki komfort użytkowania i będzie przedstawiał bardzo racjonalną gospodarkę kosztami wspólnymi, to przedział pomiędzy 13–15 euro – wskazuje Michalski.
Może to Ci się spodoba
Poczta Polska chce być liderem polskiego rynku e-handlu
Poczta Polska realizuje strategię ekspansji na polskim rynku e-commerce. Jednym z jej elementów jest dwuletnia umowa ze sklepem Allegro, w ramach której dostarczy ok. 3 mln przesyłek. Zarząd pocztowej grupy oczekuje, że
Bezpieczeństwo pracy w magazynie – akcesoria ułatwiające pracę
Bezpieczeństwo pracy w magazynie jest niezwykle ważne, ponieważ pracownicy są narażeni na różne zagrożenia, takie jak upadki, uderzenia, skręcenia i skaleczenia. Aby zminimalizować ryzyko wypadków, pracownicy muszą mieć dostęp do
Szybkie pożyczki gotówkowe na święta — na co warto zwrócić uwagę?
Potrzebujesz szybkiego zastrzyku gotówki? Sięgnij po tanią i wygodną w obsłudze pożyczkę gotówkową. W artykule wyjaśnimy, czym jest pożyczka gotówkowa i dlaczego warto po nią sięgnąć. Podpowiemy także, na co
Sejm pracuje nad uregulowaniem rynku kancelarii odszkodowawczych
W Sejmie trwają prace nad regulacją działalności kancelarii odszkodowawczych. Ma ona wprowadzić maksymalny pułap wynagrodzenia, jakie te instytucje będą pobierać od klientów, ale też zakazać im bezpośredniej akwizycji. Proponowane zmiany
Spotkania biznesowe zmieniają charakter
Polscy przedsiębiorcy przykładają coraz większą wagę do organizacji spotkań biznesowych. Na znaczeniu traci cena, a zyskuje jakość obsługi i lokalizacja. Właściciele firm coraz chętniej wybierają na ten cel kameralne sale w restauracjach
Wyniki polskich funduszy nieruchomości na tle stabilizującej się sytuacji w branży
Jak wynika z cyklicznych materiałów analitycznych Narodowego Banku Polskiego o sytuacji na rynku nieruchomości w Polsce – rynek mieszkaniowy w III kwartale 2014 roku pozostawał zrównoważony, a realizacja kolejnych projektów

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post