Polskie firmy coraz częściej inwestują w budowanie świadomości marki
Budowanie świadomości marki w biznesie staje się coraz ważniejsze. Firmy są tego bardziej świadome, dlatego przeznaczają na ten cel coraz większe budżety. To inwestycja, która się zwraca. Badanie „Meaningful Brands” firmy Havas Media Group wskazuje, że brandy, które w opinii konsumentów są najbardziej znaczące, notują w ujęciu 10-letnim o 206 proc. lepsze rezultaty biznesowe niż te, które znaczą dla klientów mniej.
– Istotnym czynnikiem jest wzrost świadomości polskiego konsumenta i biznesu na temat budowania mocnych marek, a co za tym idzie – bardzo czytelnych przekazów komunikacji. To jest bardzo optymistyczna wiadomość. Polski biznes zdał sobie sprawę z wartości budowania brandów jako takich i budowania ich siły – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Paweł Frej, dyrektor brand design z Agencji Opus B.
Meaningful Brand Index przygotowywany przez Havas Media Group wskazuje, jak ważna jest dana marka w życiu konsumentów. Z badania wynika, że długofalowe kreowanie wizerunku przynosi wymierne korzyści. Marki postrzegane jako istotne dla klientów osiągają wyniki biznesowe o ponad 200 proc. lepsze (w ujęciu 10-letnim). To dowód na to, że budowanie wizerunku marki stało się jednym z filarów dobrego działania firmy.
– Dużo jest jeszcze do zrobienia w obszarze podniesienia rozpoznawalności polskich marek. Widzimy, że świadomość konieczności nadrabiania w tym obszarze jest duża. Na spotkaniach z klientami widzimy chęć podnoszenia jakości wizerunkowych marek i budowania wartości dodanych nie tylko na marżach cenowych, lecz także na budowaniu tzw. lovebrandów. To zaczyna się dziać – podkreśla Paweł Frej.
Ekspert dodaje, że zmiany wynikają głównie z rosnących oczekiwań konsumentów. 75 proc. badanych przez Havas Media Group oczekuje, że marki będą mieć realny wpływ na zwiększanie komfortu i jakości życia, a 40 proc. podkreśla, że faktycznie to robią. Dla większości konsumentów nie miałoby znaczenia, jeśli trzy czwarte marek zniknęłoby z rynku.
Frej podkreśla, że cały proces budowania świadomości marki trudno zdefiniować. Tym bardziej że każda branża i każda firma wymagają indywidualnego podejścia do tematu. Dlatego proces ten coraz częściej firmy przekazują profesjonalnym agencjom brandingowym.
– Ostatnie lata pozwalają zaobserwować specjalizację agencji brandingowych w obszarach takich jak identyfikacja wizualna, strategia czy sam produkt. W codzienność agencji jest wpisana innowacyjność. To kluczowy element ich funkcjonowania. Ważne jest podsycanie atmosfery kreatywności w tych agencjach, samodoskonalenie się, ale również kluczowe jest obserwowanie tego, co dzieje się dookoła nas, aby podążać za trendami – mówi Paweł Frej.
To stawia wysokie wymagania przed pracownikami agencji.
– To uniwersalny zawód, który wymaga olbrzymiej wiedzy z różnych dziedzin życia: marketingu, designu, statystyki, socjologii, materiałoznawstwa i wielu innych – twierdzi Paweł Frej. – Kluczowe jest to, aby mieć świadomość miejsca i czasu, w jakim się jest, przewidywać trendy, jakie nastąpią, to ważne, aby tworzyć wartości innowacyjne.
Może to Ci się spodoba
Facebook wprowadza nowe narzędzie do zakupów online
Facebook staje się internetową fabryką nowych produktów i usług – mówi Joanna Jałowiec, redaktor naczelna Proto.pl. Największy serwis społecznościowy wprowadził w październiku trzy nowe aplikacje, zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i dla biznesu. W
W ciągu dekady może upaść nawet połowa prywatnych uczelni w Polsce
W ciągu najbliższych 5-10 lat nawet połowa prywatnych szkół wyższych może zostać zamknięta z powodu braku studentów – przekonuje dr Pradeep Kumar, założyciel Indo European Education Foundation. Ratunkiem dla uczelni mogą być
Jak poprawić wizerunek firmy szkoleniowej?
Założenie własnej firmy szkoleniowej to z pozoru łatwa sprawa. Nie trzeba inwestować dużych pieniędzy na początek. Wystarczy wynajęcie pomieszczenia biurowego oraz zatrudnienie wykwalifikowanych trenerów i można osiągać duże przychody już
Blisko 20 proc. Polaków ma zastrzeżenia do jakości usług
18 proc. klientów ma zastrzeżenia do usług, z których korzysta – wynika z badań Providenta przeprowadzonych z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Ponad połowa z grupy niezadowolonych w takiej sytuacji składa reklamację, 30 proc. poprzestaje na
Branża motoryzacyjna zabiega o ręce do pracy
Lipiec był kolejnym miesiącem wzrostów rejestracji nowych samochodów. Od początku roku zarejestrowano o ponad 12 proc. więcej aut osobowych i dostawczych niż w analogicznym okresie 2017 roku. Wzrosty notują też producenci części i akcesoriów,
Wszystko o fakturach pro forma
Każdy właściciel działalności gospodarczej wcześniej czy później miał do czynienia z fakturami pro-forma. Teoretycznie są podobne do standardowych, aczkolwiek mają kilka cech indywidualnych. W jakich przypadkach są stosowane? Zgodnie z
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post