Podsumowanie 2016 roku wg Bibby Financial
Jakie usługi cieszyły się największym zainteresowaniem w ubiegłym roku? Jak Bibby Financial ocenia 2016? Na początku 2017 roku warto podsumować ubiegły rok i zastanowić się nad prognozą na obecny.
W ubiegłym roku odnotowano wydłużenie cyklu spływania należności. W całych łańcuchach dostaw poszczególne ogniwa negocjują coraz dłuższe terminy płatności. Realne płatności spływają z coraz większymi opóźnieniami – w związku z tym pogarszają się nastroje w firmach. W ubiegłym półroczu wskaźnik Bibby MSP Index (51,7 pkt.) był bardzo niski. Jest to najniższy wynik od czasu spowolnienia gospodarczego na przełomie 2012 i 2013 roku. Wraz z wydłużaniem się cyklu spływania należności i pogorszeniem nastrojów, wzrasta użyteczność faktoringu. Dzięki takiemu rozwiązaniu, udrażniane są zatory na poszczególnych etapach.
Jakie usługi cieszyły się największym zainteresowaniem w ubiegłym roku?
Z danych Bibby Financial Services i Polskiego Związku Faktorów (PZF) wynika, że rośnie popularność faktoringu bez regresu oraz faktoringu eksportowego. Co więcej, instytucje faktoringowe stają się coraz częściej dobrym partnerem dla eksporterów. W ubiegłym roku kontynuowany był trend dynamicznego rozwoju faktoringu pełnego czyli bez regresu.
Rok 2016 w ocenie Bibby Financial
2016 rok można zaliczyć jako okres przyrostu aktywnych klientów dla Bibby Financial Services – ich przyrost wyniósł aż 23,6%! Zaobserwowano większą niż w 2015 roku aktywność nowych klientów Bibby. W ciągu roku przybyło około stu nowych klientów. W porównaniu z 2015 rokiem, Bibby Financial Services odnotowało wzrost obrotów o 4,5% w ubiegłym roku. Co więcej, Bibby wciąż utrzymuje wysoką pozycję na rynku – 5 miejsce – jeśli chodzi o ilość klientów. Około trzy czwarte obrotów Bibby Financial stanowi faktoring krajowy z regresem a coraz więcej przekazywanych faktur posiada wydłużony termin płatności. Niewątpliwie ubiegły rok można zaliczyć do udanego okresu dla Bibby Financial Services
Prognozy na 2017 rok
Przebieg cyklu koniunkturalnego oraz dane rynkowe wskazują, iż jest duże prawdopodobieństwo, że w 2017 roku może nastąpić spowolnienie gospodarcze. W oparciu o ostatni Bibby MSP Index można prognozować, że 2017 rok będzie trudniejszy. Dlatego dobrym rozwiązaniem będzie zabezpieczenie finansowania działalności i poszczególnych transakcji, aby skutki kryzysu były mniej dotkliwe. W małych i średnich przedsiębiorstwach warto rozważyć faktoring, aby uniknąć problemów związanych z nieterminowością, brakiem płynności finansowej oraz dłuższym czasem oczekiwania na zapłatę. Niewątpliwie przy dużej zmienności kursów jest to bardzo ważne.
.
Może to Ci się spodoba
Wybór brokera – czym się kierować?
Rynek Forex, czyli międzynarodowy rynek walutowy to rynek, który niemal nigdy nie zasypia i ma ogromne obroty dobowe sięgające kilku bilionów dolarów. Do tego dochodzi rynek kontraktów CFD, czyli kontraktów
Work-life balance a psychologia: Jak brak równowagi wpływa na efektywność pracy?
Coraz częściej mówi się o konieczności porzucenia dominującej od wielu lat mentalności „wyścigu szczurów”, polegającej na nieustannej pracy. Nowym modelem ma być bardziej zrównoważone podejście, tzw. work-life balance. W dzisiejszych
Reklama w internecie wzmacnia świadomość marki
Jak wynika z danych opublikowanych przez Dom Mediowy Mecglobal, równoczesne prowadzenie kampanii reklamowej w telewizji i internecie jest o 13% skuteczniejsze, jeśli chodzi o budowanie świadomości marki, w porównaniu z
Obowiązkowe kasy fiskalne – jakie urządzenie wybrać i do kiedy je zainstalować?
Na początku 2015 roku kolejne firmy, które świadczą usługi na rzecz klientów indywidualnych, zostały zobowiązane do stosowania urządzeń fiskalnych niezależnie od wielkości osiąganego obrotu. W grupie tej znalazły się m.in.
Twoje dane są warte więcej niż myślisz
Wraz z digitalizacją wielu usług, zostawiamy coraz więcej danych w sieci. Jednak nie zawsze mamy pewność, czy nasze dane osobowe będą dostatecznie chronione i nie wpadną w niepowołane ręce. Bezpieczeństwo
Budowanie rozpoznawalności – jakość nadruków jako element strategii marki
Silna marka to nie tylko dobre logo czy chwytliwy slogan. To przede wszystkim spójne doświadczenie, jakie dostarcza klientowi – od pierwszego kontaktu z produktem, po jego codzienne użytkowanie. W przypadku

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post