Praca na dwa etaty

Praca na dwa etaty

Polacy coraz częściej rozpoczynają dodatkową prace. Determinuje ich do tego niezadowalająca sytuacja finansowa w ich gospodarstwach domowych. Czy możemy pracować na podstawie dwóch porozumień o prace u jednego pracodawcy?

Oczywiście, że tak. Zgodnie z prawem pracy nie ma przeciwwskazań, by biznesmen zatrudniał pracownika na dwóch etatach. W rzeczywistości, to od zainteresowanego zależy w jaki sposób będzie wykorzystywał czas wolny od pierwszej pracy.

Porozumienie takie nie posiada jakichś odrębnych ograniczeń, jednakże pracobiorca musi mieć zapewnioną odpowiednią ilość godzin na odpoczynek pomiędzy odrębnymi zajęciami. Druga umowa powinna obejmować pracę odrębna niż ta scharakteryzowana na podstawie pierwszego etatu. Pracodawca, który nie przestrzega zasad godzin pracy podwładnego podlega sankcjom finansowym w kwotach od 1000 do 30 000 złotych.

Podmiot pracujący na dwóch etatach uzyskuje dwa wynagrodzenia i musi odprowadzać inne składki z powodu poszczególnych paktów. Kadrowa powinna ponadto prowadzić dwie teczki obejmujące takiego pracownika z rozdzieleniem na poszczególnie obowiązki.

Przed rozpoczęciem każdej aktywności zawodowej, zainteresowany musi zrobić niezbędne badania lekarskie. Dotyczy to również przypadku gdy pracująca już osoba posiada aktualne badania.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy urządzenia wielofunkcyjne są efektywne?
Next Jak usprawiedliwić nieobecność w pracy?

Może to Ci się spodoba

Obcokrajowcy ratunkiem dla polskiego rynku pracy. Potrzebna jest jednak odpowiednia polityka integracyjna

Starzejące się społeczeństwo i rosnąca emigracja sprawiają, że w Polsce w niektórych zawodach zacznie brakować pracowników i szybko rosnąć będzie zapotrzebowanie na pracowników z innych krajów. Dziś wielu obcokrajowców jest zatrudnianych jako opiekunowie osób starszych

Wiadomości 0 Comments

Wypłata w walucie obcej – czy to możliwe?

Wypłacanie honorarium za wykonywaną pracę to obowiązek każdego pracodawcy i prawo każdego pracownika. Powinno być wypłacane systematycznie, według ustaleń zawartych w umowie. Oprócz tego wynagrodzenie musi być przekazywane w walucie

Zatrudnienie 0 Comments

O czym pamiętać przed rozpoczęciem pracy za granicą?

Wielu obywateli Polski decyduje się na poszukiwanie zatrudnienia za granicą. Głównie dlatego, że nie widzą perspektyw dla siebie i odpowiedniej ścieżki kariery. W dużym stopniu przyciągają ich pieniądze i wizja

Zatrudnienie 0 Comments

Rozmowa kwalifikacyjna – jak ją poprowadzić?

Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną wielu osobom kojarzy się z końcem ich problemów z zatrudnieniem. Oznacza to przecież, że ich dokumenty aplikacyjne zostały odebrane jako atrakcyjne. Teraz należy jedynie pokonać kandydatów

Zatrudnienie 0 Comments

Kto może ubiegać się o dodatek dla niepełnosprawnych pracobiorców?

W 2013 roku biznesmeni mogą ubiegać się o zapomogę dla niepełnosprawnych podwładnych. Istnieje jednak jedna zasada: wynagrodzenie musi być przelewane bezpośrednio na rachunek bankowy pracobiorcy. Jeśli właściciel zakładu pracy przekaże

Zatrudnienie 0 Comments

Jakie są cechy zatrudnienia na podstawie stosunku pracy?

W przypadku zaistnienia stosunku prawnego pomiędzy dwoma podmiotami mamy do czynienia ze stosunkiem pracy. Przez jego powstanie pracownik zobowiązuje się do wypełniania określonej pracy na rzecz pracodawcy w miejscu i

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź