Praca na dwa etaty
Polacy coraz częściej rozpoczynają dodatkową prace. Determinuje ich do tego niezadowalająca sytuacja finansowa w ich gospodarstwach domowych. Czy możemy pracować na podstawie dwóch porozumień o prace u jednego pracodawcy?
Oczywiście, że tak. Zgodnie z prawem pracy nie ma przeciwwskazań, by biznesmen zatrudniał pracownika na dwóch etatach. W rzeczywistości, to od zainteresowanego zależy w jaki sposób będzie wykorzystywał czas wolny od pierwszej pracy.
Porozumienie takie nie posiada jakichś odrębnych ograniczeń, jednakże pracobiorca musi mieć zapewnioną odpowiednią ilość godzin na odpoczynek pomiędzy odrębnymi zajęciami. Druga umowa powinna obejmować pracę odrębna niż ta scharakteryzowana na podstawie pierwszego etatu. Pracodawca, który nie przestrzega zasad godzin pracy podwładnego podlega sankcjom finansowym w kwotach od 1000 do 30 000 złotych.
Podmiot pracujący na dwóch etatach uzyskuje dwa wynagrodzenia i musi odprowadzać inne składki z powodu poszczególnych paktów. Kadrowa powinna ponadto prowadzić dwie teczki obejmujące takiego pracownika z rozdzieleniem na poszczególnie obowiązki.
Przed rozpoczęciem każdej aktywności zawodowej, zainteresowany musi zrobić niezbędne badania lekarskie. Dotyczy to również przypadku gdy pracująca już osoba posiada aktualne badania.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Pracownik ochrony – tylko niekarany
Osoby, które chcą sobie dorobić do emerytury pracując w ochronie nie kryją zdziwienia, gdy pracodawca prosi o zaświadczenie o niekaralności. Czy agencja zatrudniająca ochroniarzy ma prawo żądać takich dokumentów? Zaświadczenie
Czego dotyczy trudne pytanie na interview?
Będąc zaproszonym na spotkanie rekrutacyjne musimy być gotowi na różne zestawy pytań. Potencjalni zatrudniający lubią zaskakiwać kandydatów pytaniami, których ci nie spodziewają się usłyszeć w danej chwili. W tym artykule
Błędy podczas zawierania umowy o dzieło
Umowa o dzieło polega na opłacaniu pracownika, który wykonuje umówione wcześniej zadanie lub usługę. Może to mieć charakter ciągły, tzn. zlecenia będą przekazywane systematycznie, a wynagrodzenie zależne będzie od rodzaju
Śmieciowa umowa jedynym rozwiązaniem dla studenta?
Aktualnie na rynku zatrudnienia największą popularnością cieszą się umowy zlecenie, ponieważ są swobodną formą zatrudnienia oraz pozwalają pracodawcom na cięcie kosztów. Oznacza to dla wielu pracowników ten rodzaj pracy jest
Zmieniają się zasady zatrudniania osób niepełnosprawnych
Od 1 lipca wchodzą w życie nowe przepisy o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Ulga, o jaką pracodawcy mogą obniżyć wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zostanie obniżona z 80 do 50 proc. To oznacza więcej
Dodatkowe obowiązki pracodawcy przy zatrudnieniu na część etatu
Wedle Kodeksu Pracy firma może zatrudnić pracownika na niepełny etat. Poza pracą w pełnym wymiarze, zatrudniony może wykonywać swoje obowiązki przez 120 lub 80 godzin w miesiącu. Nie zawsze jednak

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post