Przedsiębiorca przekształca się w spółkę
Wedle ustawy z 25.03.2011 r. o ograniczeniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców poszerza możliwości dla prowadzących firmy. Największa zaleta jest taka, że znacznie skraca wszelkie formalności w perspektywie ewolucji działalności w jednoosobową spółkę kapitałową.
Na podstawie ustawy (ze zmianami z dnia 1 lipca 2011 r,) przekształcenie odbywa się w taki oto sposób:
Krok 1: Sporządzenie symulacji przekształcania przedsiębiorstwa (podpisanie notarialnego wraz z poświadczeniem),
Krok 2: Wypełnienie deklaracji i formularzy niezbędnych do przekształcenia spółki,
Krok 3: Sformowanie zarządu spółki, spisanie umowy,
Krok 4: rejestracja w Krajowym Rejestrze Sądowym,
Krok 5: wypisanie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Należy pamiętać, że z chwilą ewolucji firmy w spółkę nie przestaje mieć praw przysługujących w przypadku działalności gospodarczej. Jednakże wiąże się zatrzymaniem wszystkich pozwoleń i koncesji.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Kto przejmuje akcje w warunkowym podwyższeniu kapitału spółki?
W statucie spółki akcyjnej można istnieć zapis dotyczący warunkowego podwyższenia jej kapitału. Prawo do objęcia akcji przysługuje wyznaczonym osobom, które muszą dokonać go na zasadach zawartych w uchwale i zgodnie
Founders agreement, co to jest i kiedy podpisywać
Founders agreement, czyli umowa założycielska to nic innego jak pierwsze, oficjalne sformalizowanie powstającego startupu i jego założeń. Choć istnieje wiele typów i rodzajów umów bardziej rozbudowanych i o wiele bardziej
Jak podpisywać maile firmowe?
W Kodeksie Spółek Handlowych odnajdziemy dokładny spis danych, jakie muszą być podane w trakcie wysyłania pism i zamówień drogą tradycyjną jak i mailową. Ustawa obejmuje spółki komandytowo-akcyjne, spółki akcyjne oraz
Kto powinien przygotować sprawozdania finansowe spółki?
Jednym z najważniejszych obowiązków osób, które otwarły spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, jest przymus sporządzania rocznego sprawozdania budżetowego. Co musi opisać i gdzie należy składać zbiór dokumentów? Przede wszystkim należy wyjaśnić,
Jak wygląda likwidowanie spółki?
Kryzys ekonomiczny sprawia, że wielu przedsiębiorców musi gromadzić oszczędności, a w ostateczności zamykać swoje biznesy. Oczywiście podejmowanie ostatecznych kroków nie jest łatwe, ale w sytuacji bez wyjścia należy postąpić odpowiedzialnie.
Jak powinno wyglądać sprawozdanie z działalności spółki?
Ustawa o rachunkowości stanowi o obowiązku spółek kapitałowych do złożenia rocznego sprawozdania finansowego za ubiegły rok rozliczeniowy. W sytuacji prowadzenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością konieczne jest dołączenie raportu z funkcjonowania
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post