Reklama na Facebooku – dlaczego warto korzystać z narzędzi Facebook Ads?

Reklama na Facebooku – dlaczego warto korzystać z narzędzi Facebook Ads?

Współcześni przedsiębiorcy mają cały arsenał narzędzi marketingowych. Można (i warto) promować swoje produkty czy usługi różnymi kanałami. Dużą uwagę należy natomiast zwrócić na możliwości, jakie dają social media, a szczególnie znany wszystkim Facebook. W poniższym artykule przyjrzymy się bliżej, czym jest Facebook marketing. Podpowiemy też, jak zdobywać uwagę potencjalnych klientów i tworzyć efektywne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych.

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads to po prostu płatne kampanie Facebook Ads (system reklamowy), oferowane przez właściciela platformy. Są emitowane w takich miejscach, jak: tablice użytkowników na Facebooku, Instagram, Messenger oraz Audience Network. Kluczowym aspektem jest dobór odpowiedniej grupy odbiorców; sprawia to, że reklamy Facebook są efektywnym narzędziem na każdym etapie lejka sprzedażowego.

Kampanie Facebook można tworzyć samodzielnie – za pomocą intuicyjnych, samoobsługowych narzędzi w menedżerze reklam. Niemniej warto zaangażować do tego zadania specjalistów w zakresie marketingu internetowego. Agencja Facebook Ads ma doświadczenie w prowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych w social mediach.

Dlaczego warto korzystać z reklamy Facebook Ads?

Reklama na Facebooku to bez wątpienia skuteczny format reklamy. Świadczą o tym dane, zebrane przez platformę w 2018 roku. Już wtedy raporty wskazywały na fakt, że dzięki reklamom 1,6 mld użytkowników na całym świecie kontaktowało się z małą firmą, która z rzeczonej formy reklamy skorzystała. Należy także pamiętać, że każdego miesiąca z Facebooka korzystają ponad 2 mld użytkowników.

Nie ma co ukrywać, wszyscy wiemy to z własnego doświadczenia – z Facebooka korzysta dziś po prostu każdy. Na wyciągnięcie ręki masz zatem bezpośredni dostęp do nowych klientów, których możesz zachęcić do wizyty w sklepie internetowym czy pobrania aplikacji.

Daje to nieograniczone wprost możliwości, jeśli chodzi o promocję swoich usług czy produktów. Do tego reklama na Facebooku może być relatywnie tanią opcją. Pamiętaj, że to ty określasz budżet i ustanawiasz limity, dzięki czemu nie przekroczysz założeń finansowych.

Kolejną zaletą narzędzia jest to, że platforma posiada ogromną bazę danych, które podają użytkownicy Facebooka chociażby podczas rejestracji. Pozwala to na właściwe targetowanie reklam.

Ponadto system reklamowy Facebooka jest niezwykle dyskretny – reklamy wyświetlają się bowiem wśród treści, które użytkownicy przeglądają każdego dnia.

Treść reklamy i jej forma nie jest zatem denerwująca, a jednocześnie jest to skuteczna reklama. Taki sposób wyświetlania reklam budzi zaufanie, ponieważ reklamy przewijają się pomiędzy postami znajomych, relacjami przyjaciół czy wśród innych pożądanych przez użytkownika treści.

Jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe i docierać do szerokiego grona klientów?

No dobrze, skoro wiesz już, na czym polegają reklamy Facebook, to pora przejść do działania. Na pewno zastanawiasz się, jaki jest sekret skutecznej reklamy na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych. Konkurencja jest przecież spora, a z narzędzi (prosty w obsłudze menedżer reklam) może dziś korzystać każdy.

Opowiemy, jak w kilku krokach stworzyć przemyślaną (a tym samym skuteczną) reklamę na Facebooku:

  • Określ cele kampanii reklamowych – na początek powinieneś zastanowić się, w jakim celu będziesz emitował reklamy. Może to być zwiększenie sprzedaży, budowanie pozytywnego wizerunku firmy, stworzenie zaangażowanej społeczności odbiorców, pozyskiwanie kontaktów, ściągnięcie aplikacji, skorzystanie z oferty twojego sklepu internetowego itp.
  • Wybierz grupę odbiorców – na podstawie danych demograficznych czy lokalizacji idealnie dobierzesz grupę nowych odbiorców. Musisz zastanowić się nad tym, jaki jest wiek twoich potencjalnych odbiorców, gdzie mieszkają, czym się zajmują oraz czego poszukują w sieci.
  • Wskaż, gdzie chcesz wyświetlać reklamy – kolejny krok to wybór miejsca wyświetlania reklam. Może to być: Facebook, Instagram, Messenger. Oczywiście reklamę możesz wyświetlać we wszystkich tych miejscach. Ponadto możesz się zdecydować na promowanie swoich usług czy sklepów internetowych tylko na urządzeniach mobilnych.
  • Określ budżet – w tym miejscu powinieneś wskazać czas emisji reklam i rodzaj finansowania kampanii (limity, budżet dzienny lub całkowity).
  • Zdecyduj, jaki ma być format reklam – może to być obraz, zdjęcie, film, relacja, reklamy w Messengerze, karuzela (chętnie korzystają z niej sklepy internetowe, to zaprezentowanie w jednej reklamie większej liczby obrazków, na przykład z linkami do strony), pokaz slajdów, kolekcja, materiały demo.
  • Złóż zamówienie – po wskazaniu wszystkich parametrów możesz złożyć zamówienie i cieszyć się z efektów reklamy.

Ponadto po wyemitowaniu reklam masz kontrolę nad tym, czy rzeczywiście jest ona skuteczna. Dostęp do raportów pozwala poprawić ewentualnie błędy czy nieco zmodyfikować treści reklam, by były one jeszcze skuteczniejsze.

Jak zatem widać – Facebook daje wiele możliwości, jeśli chodzi o network marketing. Możesz zrealizować wiele celów, jak przekierowanie ruchu na stronę sklepu, zbudowanie pozytywnego wizerunku swojej marki, rozpoznawalność marki.

Ponadto można w ten sposób pozyskać grupy remarketingowe, czyli klientów, którzy znają już markę.

Previous Dlaczego warto kupić worki filtracyjne od polskiego producenta
Next Poznaj możliwości nowoczesnych wózków widłowych Kalmar

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Kreatywne pomysły na prezent

Głowienie się nad wyborem właściwego prezentu dla bliskiej nam osoby może okazać się niezwykle trudnym zadaniem. Czasem jednak wystarczy po prostu zastanowić się, jakie jest jej hobby – być może

Wiadomości 0 Comments

Wysyłamy życzenia imienionwe w sieci

Imieniny to nadal prawdziwie polska tradycja, do której nasi rodacy są mocno przywiązani. Dlatego nie powinno być zaskoczenia, że składanie życzeń z tej okazji i wręczanie sobie podarunków nadal jest

Wiadomości 0 Comments

Analityka danych wciąż mało popularna. Firmy tracą w ten sposób narzędzie do zarabiania

Narzędzia do analizy danych pozwalają firmom lepiej kontrolować koszty i dostosowywać ofertę do potrzeb klientów, co przekłada się na zyski przedsiębiorców – przekonuje Wojciech Kryński z Ground Frost. Dostęp do wielu z tych

Wiadomości 0 Comments

Test na utratę wartości aktywów niematerialnych

Zgodnie z zasadami MSR, test na utratę wartości aktywów niematerialnych należy sporządzić nie rzadziej niż raz w roku. Jakich aktywów dotyczy i kiedy można odstąpić od jego wykonania? Podmioty stosujące

Wiadomości 0 Comments

Akademia Dewelopera – dołącz do prestiżowej grupy deweloperów

Wiele osób zajmujących się nieruchomościami rozważa wejście w deweloperkę. I chociaż satysfakcjonujące zyski generowane przez ten biznes są ogromną motywacją, to barierą okazuje się m.in. fakt, że działalność deweloperska wymaga

Wiadomości 0 Comments

Przy wynajmie mieszkania konieczna szczegółowa umowa

Pisemna i szczegółowa umowa najmu, protokół zdawczo-odbiorczy, weryfikacja właściciela lokalu i najemcy, warunki zwrotu kaucji – lista formalności, których trzeba dopełnić przy wynajmie mieszkania, jest długa. Interesy właściciela w maksymalnym stopniu zabezpieczy najem

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź