Rusza nabór do projektu „Akcja Inkubacja”

Rusza nabór do projektu „Akcja Inkubacja”

Innowacje społeczne, o których dużo już mówi się w naszym kraju, to świeże, skuteczne metody rozwiązywania społecznych problemów – sama innowacyjność może w ich przypadku dotyczyć wytwarzanych produktów, sposobu pracy czy kreowania zupełnie nowych zjawisk. Chyba każdy z nas miewa czasem pomysły na to, jak sprawić, aby świat stał się lepszy, by żyło się lepiej, niewielu jednak wie, co zrobić z tym dalej, a tylko nieliczni korzystają z oferowanych przez państwo możliwości rozwoju. Nadszedł czas, aby to zmienić. Ogłaszamy nabór do projektu „Akcja Inkubacja”!

infografika_1980

Wszystko pod kontrolą

Proces inkubowania innowacji społecznych to rodzaj wsparcia zalążków nowych pomysłów, ich dopracowywanie i rozwijanie, testowanie, a w końcu upowszechnianie wśród społeczeństwa czy nawet włączanie do polityki. W ramach projektu grantowego innowatorom społecznym (czyli pomysłodawcom) udzielone zostanie kompleksowe wsparcie merytoryczne, techniczne oraz finansowe. Uczestnicy, których pomysł przejdzie do etapu testowania, otrzymają grant w wysokości od 5000 do 80000 złotych na wdrożenie innowacji społecznej w wybranym środowisku.

logo_standard

Projekt „Akcja Inkubacja” ma przede wszystkich zachęcić do aktywności podmioty i osoby z różnych środowisk, wspierając je przy tym w poszukiwaniu, rozwijaniu i testowaniu innowacyjnych rozwiązań służących przechodzeniu młodych ludzi z systemu edukacji do pracy zawodowej. Przedsięwzięcie zakłada rozwinięcie i przetestowanie sześćdziesięciu innowacji społecznych oraz upowszechnienie i podjęcie działań prowadzących do włączenia ośmiu najlepszych projektów do polityki i praktyki.

Inkubacja, praca, edukacja

Pomysły na innowacyjne rozwiązania, narzędzia czy metody mogą dotyczyć jednego z czterech obszarów:

  • Zdobywanie doświadczenia zawodowego w trakcie edukacji formalnej

Innowacje w tym obszarze powinny służyć przeciwdziałaniu problemowi bezrobocia wśród absolwentów, długotrwałego poszukiwania pierwszej pracy, pułapce trwałego braku zatrudnienia lub pracy poniżej kwalifikacji wśród absolwentów;

  • Kształcenie postaw przedsiębiorczych oraz wspieranie w zakładaniu działalności gospodarczej

Innowacje w tym obszarze powinny odpowiadać na problem niskiego odsetka osób młodych prowadzących działalność gospodarczą, braku wiedzy, wiary oraz możliwości rozpoczęcia prowadzenia własnej działalności;

  • Wsparcie kobiet w podejmowaniu kształcenia zawodowego

Innowacje w tym obszarze powinny przeciwdziałać pułapce „gorszego” wykształcenia i odpowiadać na problem niskiego odsetka osób wybierających kształcenie zawodowe – w szczególności wśród kobiet w mniejszych miejscowościach;

  • Rozwiązania umożliwiające współpracę sektora edukacji i nauki z przedsiębiorcami

Innowacje w tym obszarze powinny przeciwdziałać problemowi braku wystarczającej współpracy pomiędzy szkołami, uczelniami a przedsiębiorcami, w szczególności na rynku lokalnym i wśród absolwentów „z dyplomem, bez kwalifikacji”, niedopasowanych do oczekiwań rynku pracy.

Istotne jest zatem to, by innowacje społeczne zgłoszone do projektu „Akcja Inkubacja” poszukiwały rozwiązań na pograniczu obszaru edukacji i zatrudnienia. Projekty powinny z jednej strony odpowiadać na problemy systemu edukacji w kontekście wyzwań, jakie stawia przed nim zmieniający się rynek pracy, z drugiej zaś – proponować działania wzmacniające relację rynku pracy z sektorem edukacji.

Kto się nie boi innowacji społecznych?

Innowatorem społecznym, który otrzyma grant w projekcie „Akcja Inkubacja” może formalnie zostać każdy:

  • Osoba fizyczna;
  • Nieformalna grupa osób fizycznych;
  • Osoba prawna;
  • Sformalizowane partnerstwo osoby fizycznej z osobą lub osobami prawnymi;
  • Sformalizowane partnerstwo grupy nieformalnej osób fizycznych z osobą lub osobami prawnymi;
  • Sformalizowane partnerstwo osób prawnych.

Choć do udziału w akcji zachęcamy wszystkich, do zgłaszania swoich innowacyjnych pomysłów zapraszamy szczególnie młodzież z pokolenia „Z” (urodzeni w latach 1990-1999), organizacje pozarządowe, szkoły różnego szczebla, przedsiębiorców, osoby prywatne, animatorów i partnerów społecznych, instytucje państwowe oraz przedstawicieli podmiotów odpowiedzialnych za kreowanie polityk publicznych w obszarze kształcenia i aktywizacji zawodowej młodych ludzi. Projekt zgłosić może nawet pojedyncza osoba, jednak zachęcamy przede wszystkim do tworzenia międzysektorowych zespołów – grup składających się maksymalnie z pięciu osób.

Odbiorcy i użytkownicy

Rozwinięte w ramach projektu innowacje społeczne służyć mają przede wszystkim ludziom młodym, narażonym na mnóstwo niebezpiecznych pułapek po wejściu na rynek pracy – pułapki wyższego, niższego czy wreszcie gorszego wykształcenia, pułapki trwałego braku zatrudnienia czy „śmieciowej pracy”. Odbiorcami innowacji będą zatem uczniowie szkół średnich, wyższych i wieczorowych, absolwenci pozostający poza rynkiem pracy, chcący podnieść kwalifikacje zawodowe lub przekwalifikować się czy wreszcie pracujący poniżej swoich kwalifikacji.

W przypadku projektu „Akcja Inkubacja” istnieje jeszcze grupa tak zwanych „użytkowników wsparcia”, czyli te podmioty lub osoby, które mogą skorzystać z wypracowanych innowacyjnych rozwiązań w codziennej praktyce na rzecz edukacji bądź aktywizacji zawodowej młodych z pokolenia „Z”. Przedstawiciele biznesu lub świata akademickiego, przygotowujący absolwentów do pełnienia ról zawodowych, na co dzień pracujący z młodzieżą i zajmujący się aktywizacją, doradztwem czy poradnictwem zawodowym. To właśnie z użytkownikami wsparcia innowator społeczny będzie testował swój pomysł w fazie próbnej.

„Akcja Inkubacja” realizowana jest od 1 sierpnia br. do 31 lipca 2018 r. Nabór wniosków do projektu rozpoczyna się 17 października br. Wszelkie informacje dla wnioskodawców, regulamin i wymagane dokumenty znajdują się na stronie: www.akcjainkubacja.pl.

Zachęcamy do udziału! Rozwiń i przetestuj swój pomysł razem z nami!

Projekt realizowany jest w ramach IV osi priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, działanie 4.1 Innowacje Społeczne Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

belka_realizatorzy

Previous Ilość danych o użytkownikach internetu rośnie w tempie 40 proc. rocznie
Next W tym roku upadło prawie 600 firm

Może to Ci się spodoba

Zakładam firmę 6 komentarzy

Koncesja na alkohol – jak ją zdobyć?

Sprzedaż alkoholu to dość dochodowy interes, dlatego wielu właścicieli sklepów z artykułami spożywczymi stara się wprowadzić wyskokowe napoje do swojej oferty. Stara się, lecz nie zawsze może to zrobić. Na

Escape room czyli pomysł na nowoczesny biznes

Nowoczesna forma rozrywki jaką są bez wątpienia pokoje zagadek bije coraz większe rekordy popularności w Polsce i Europie. Z jednej strony łączy w sobie frajdę bycia razem z zabawą w

Dla branży logistycznej pracownicy ze Wschodu oznaczają być albo nie być

Do 2050 roku na rynku pracy zabraknie około 10,6 mln osób w wieku 18–44 lat. Może to wyrównać migracja 4,5 mln pracowników ze Wschodu – wynika z danych Deloitte. W 2017 roku

Utrata firmowych danych – jak jej uniknąć?

Utrata cyfrowych danych może pociągnąć za sobą wymierne straty finansowe. W jakich okolicznościach najczęściej dochodzi do usunięcia ważnych plików? W jaki sposób można się zabezpieczyć przed takimi sytuacjami? Ludzkie błędy

Dlaczego warto założyć sklep zoologiczny?

Ludzie kochali zwierzęta, kochają i będą kochać – to prawda stara jak świat, która się nie zmieni. Nic więc dziwnego, że właśnie na tym sektorze gospodarki wielu producentów i inwestorów

e-Firma i Startup 1Comments

Restauracja w sieci – jak ją otworzyć i jak zdobyć na to środki?

Czy strona internetowa jest potrzebna restauracji? To właśnie ona coraz częściej staje się głównym narzędziem kontaktu z klientami i tym samym, przyczynia się do osiągnięcia sukcesu w równej mierze co

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź