Usługi informatyczne dla firmy – jak wybrać najlepszego dostawcę?
W życiu każdej firmy pojawia się moment, kiedy niezbędne jest zewnętrzne wsparcie z zakresu IT. Bardzo często wybór właściwego dostawcy warunkuje prawidłowe działanie wszystkich działów firmy. Co tak naprawdę oznacza dobry dostawca i jak wybrać najlepszego? Oto kilka rad.
Współpraca z dostawcą usług informatycznych może mieć bardzo różny zakres. Wparcie IT może być niewielkie i ograniczać się np. do pomocy przy zakupie sprzętu komputerowego, konfiguracji programów, obsłudze sieci, czy wsparcia przy rozwiązywaniu doraźnych problemów i wizyt w ramach pogotowia komputerowego. W szerszym zakresie można mówić o wirtualizacji serwerów, serwisowaniu sprzętu, audycie infrastruktury It, projektowaniu strony www, czy wdrażaniu bardziej skomplikowanych systemów np.: SAP.
Ciągłość pracy
W każdym z tych zakresów wiedza, doświadczenie i nakierowanie na klienta ze strony dostawy usług IT ma kolosalne znaczenie w zapewnieniu komfortowej i efektywnej pracy zatrudnionym w danej firmie pracownikom. Co to oznacza w praktyce? Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy nie działa wewnętrzny serwer firmowy, nie ma dostępu do danych, zamówień, faktur, stanów magazynowych, poczty. Nawet w przypadku firmy średniej wielkości straty spowodowane taką awarią mają wymierny i bardzo dotkliwy wymiar finansowy. Oczywiście nie można wykluczyć, że awarie nie będą się pojawiały, gdy zostanie wybrana najbardziej rekomendowany i najdroższy dostawca. Jego zadaniem w takiej awaryjnej sytuacji jest jednak minimalizowanie strat i poświęcenie maksimum czasu i zasobów ludzkich na szybkie rozwiązanie problemu u klienta.
Relacje interpersonalne
Dochodzimy tu do obszaru, który fachowcy nazywają obszarem kompetencji miękkich. Nie wszystkie sytuacje da się sformalizować w zapisach umowy, nie zawsze też jesteśmy w stanie przewidzieć pojawienie się niekiedy nagłych potrzeb. Dobry dostawca nie zostawi nas w takiej sytuacji na przysłowiowym lodzie. Liczy się też elastyczność np.: w podejściu do kosztów, pomysły, znajomość nowości, które mogą dla danej branży okazać się przydatne.
Dla klienta liczy się czas, więc dostawca powinien być szybki i skuteczny. Skuteczną weryfikacją deklarowanych usług, poziomu obsługi klienta jest rynek. Warto więc nie tylko uważnie czytać ofertę, sprawdzać ceny, zakres usług i produkty, które oferuje dany dostawca, ale również przyjrzeć się liście klientów, jeśli taka jest udostępniona, poczytać referencje, czy nawet poprosić o udostępnienie kontaktu do przedstawiciela jednej z obsługiwanych firm. – mówi Paweł Marczyński z firmy Thomas-it, która zajmuje się dostarczaniem kompleksowych usług IT.
Jeśli widzimy, że dany dostawca może pochwalić się zarówno klientami komercyjnymi, publicznymi, jaki i edukacyjnymi to jest to potwierdzenie jego fachowości na wielu obszarach. Każdy z tych sektorów ma inne potrzeby w zakresie IT, różne budżety w ramach których trzeba się skutecznie poruszać i wewnętrzne zasoby IT, z którymi konieczna jest dobra i efektywna współpraca.
Jakość sprzętu
Dobry dostawca pracuje na sprawdzonym sprzęcie i to on w znacznej mierze bierze na siebie odpowiedzialność, jeśli chodzi o jakość oferowanych produktów. Trudno wymagać od przedsiębiorcy, by orientował się w zawiłościach technicznych infrastruktury IT. Dobry dostawca dokona wyboru za niego, tak by zagwarantować za najbardziej korzystną cenę najwyższą jakość usług.
Dobra infrastruktura It to dziś jeden z podstawowych elementów konkurencyjności firm. Nawet jeśli dziś pracujemy ze sprawdzonym i długoletnim partnerem, ale poczucie że ta usługa nie do końca odpowiada aktualnym potrzebom, zawsze warto sięgnąć po ofertę innej firmy. Pewność, że pracujemy ze sprawdzonym dostawcą usług informatycznych jest bezcenna.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Warszawska firma wraz ze światowymi gigantami rozwija wirtualną rzeczywistość
Technologia wirtualnej rzeczywistości coraz bardziej powszechna. Rośnie też wartość tego rynku, która do 2020 roku może sięgnąć 160 mld dol. Nad technologią VR pracują najwięksi globalni gracze, tacy jak Google,
Rośnie znaczenie firm rodzinnych na rynku pracy
Ponad 70 proc. polskich przedsiębiorstw to firmy rodzinne. Jak pokazują wyniki badań, młodzi pracownicy chętnie wybraliby pracę w takim przedsiębiorstwie. Mają one wizerunek pracodawców, którzy dbają o pracownika i u których można liczyć na
Co trzecia innowacyjna firma w Polsce zakładana jest przez kobietę
Prawie co trzeci start-up w Polsce ma wśród założycieli kobietę. Tylko niewielka część z nich tworzy go w obszarze technologicznym czy naukowym. Dodatkowo co piąta studentka uczelni technicznej nie wie, czym jest start-up technologiczny.
Elektroniczny sąd
Od trzech lat obowiązuje w Polsce nowa ustawa, która daje możliwość na przeprowadzanie rozpraw na pośrednictwem internetu. Jest to krok milowy w kierunku usprawnienia organów sądownictwa oraz szybszego orzekania o
Kiedy pracodawca może przeprowadzić szkolenie BHP?
Szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy są czasem postrzegane jako marnotrawstwo czasu. W rzeczywistości jednak stosowanie się do zasad BHP pomaga ochronić się przed groźnymi wypadkami. Ponadto, szkolenie BHP
E-sklepy śledzą swoich klientów podczas zakupów. Analiza zebranych danych pozwala im zwiększyć sprzedaż
Ponad 90 proc. e-sklepów stara się lepiej poznać swoich klientów, śledząc ich zachowanie podczas zakupów. Dostępne narzędzia analityczne pozwalają im w ten sposób pozyskać dane, które wykorzystują do zmiany wyglądu strony

1 Comment
stefan
11 sierpnia, 15:16