W jakie fundusze inwestycyjne warto inwestować?
Polski rynek funduszy inwestycyjnych oferuje blisko 1000 produktów TFI różniących się poziomem ryzyka, potencjałem zysku czy stosowaną polityką inwestycyjną. Sprawdź zatem, jak odnaleźć się w tym gąszczu ofert i wybrać najlepszy dla siebie fundusz inwestycyjny.
Który rodzaj funduszu inwestycyjnego wybrać?
Wybór dobrego towarzystwa funduszy inwestycyjnych to dopiero połowa sukcesu. Takie towarzystwa jak Union Investment posiadają w swojej ofercie produkty z każdej kategorii funduszy, czyli:
- fundusze akcji,
- fundusze mieszane,
- fundusze obligacji i inne dłużne,
- fundusze pieniężne.
By móc wybrać najkorzystniejsze dla siebie rozwiązanie, inwestor musi więc najpierw określić, który rodzaj funduszu najlepiej sprawdzi się w jego przypadku.
Fundusze akcji przeznaczone są dla osób, które oczekują wysokich zysków, chciałyby ulokować kapitał z myślą o dłuższym czasie trwania inwestycji, tzn. minimum 4-5 lat oraz mają świadomość wyższego ryzyka. Choć nie ma przeszkód, by wpłacić do nich środki na krótszy czas, to jednak najlepsze rezultaty można uzyskać właśnie w przypadku długiego horyzontu inwestycyjnego.
Fundusze obligacji to dobre rozwiązanie dla inwestorów, którzy oczekują niskiego poziomu ryzyka i potencjału zysku większego niż w przypadku lokat terminowych. Najbezpieczniejsze fundusze, czyli fundusze pieniężne, przynoszą stopy zwrotu nieznacznie wyższe niż bankowe produkty oszczędnościowe i sprawdzają się w roli inwestycji trwającej maksymalnie 1-2 lata. W grupie produktów mieszanych, czyli lokujących aktywa zarówno w akcjach, jak i obligacjach, można znaleźć fundusze realizujące różne strategie inwestycyjne. Powinny jednak generalnie zainteresować klientów, którzy oczekują zysków wyższych niż na rynku obligacji i ryzyka niższego niż na rynku akcji.
Wybierz fundusz z dobrymi powtarzalnymi wynikami
Początkujący inwestorzy często popełniają ten błąd, że podejmują decyzję o zainwestowaniu w dany fundusz wyłącznie na podstawie jego dobrych wyników uzyskanych w ostatnim czasie. Tymczasem, chcąc ocenić faktyczną skuteczność zarządzających funduszem, należy wziąć pod uwagę minimum kilkuletni okres. Dzięki temu analiza obejmuje okresy zarówno hossy giełdowej, jak i gorszej koniunktury, a to z kolei pozwala zorientować się, jak zarządzający radzą sobie w różnych sytuacjach rynkowych.
Analiza wyników danego funduszu inwestycyjnego powinna obejmować również ich porównanie z wynikami konkurencyjnych funduszy. Co jednak ważne, inwestor powinien zestawiać ze sobą tylko i wyłącznie produkty należące do tej samej kategorii ryzyka. Porównywanie na przykład funduszu akcji z funduszem obligacji nie niesie żadnej wartości merytorycznej, a wręcz może prowadzić do wyciągnięcia mylnych wniosków.
Może to Ci się spodoba
W 2019 roku rewolucja w rozliczaniu leasingu
Od 2019 roku firmy raportujące według MSSF czeka rewolucja w rozliczaniu leasingu. Nowe przepisy zlikwidują pojęcie leasingu operacyjnego w sprawozdaniach finansowych. Od przyszłego roku wszystkie umowy, które spełniają definicję leasingu, mają być
Elektroniczny obieg dokumentów – poznaj korzyści dla różnych działów w Twojej firmie
Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów możemy znacznie lepiej zorganizować pracę naszej firmy. W szczególności dotyczy to kilku aspektów jej działalności, takich jak handel, zarządzanie kadrami i księgowość. Zobacz, w jaki sposób
Niepełnoletni przedsiębiorca – możliwe ale kłopotliwe
Prowadzenie działalności gospodarczej w przypadku osoby niepełnoletniej jest możliwe, jednak ze względu na brak ewentualnych dodatkowych uregulowań jest to działanie praktycznie nieuzasadnione. Zgodnie z przepisami ustawy o swobodzie działalności gospodarczej,
Zarobki programistów rosną szybciej niż innych specjalistów
Rośnie liczba firm IT, które w ogłoszeniu o pracę podają widełki wynagrodzeń. Tylko w ten sposób są w stanie przyciągnąć programistów, którzy mogą przebierać w ofertach pracy. W ciągu roku wynagrodzenia w tej branży wzrosły średnio
Jak wybrać firmę do pozycjonowania?
Na co zwrócić uwagę podczas wybierania firmy do pozycjonowania? Podpowiadamy, jak istotna jest praca agencji SEO, opinie, raportowanie działań oraz model rozliczenia. Dajemy również przykład agencji, która spełnia wszystkie, niezbędne
Tylko co dziesiąta firma korzysta z mediów społecznościowych
Z danych Komisji Europejskiej wynika, że w Polsce 8,4 proc. firm jest obecnych w social media. W porównaniu z 2014 rokiem to wzrost, ale niewielki. Wynik ten daje Polsce przedostatnie miejsce w UE. Średnia
 
	         
	       		 
						         
						         
						         
						         
						         
						        
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post