Czy warszawski rynek public relations różni się od pozostałych miast w Polsce?

Czy warszawski rynek public relations różni się od pozostałych miast w Polsce?

Branża PR w Polsce ciągle znajduje się na etapie rozwoju. Wielu przedsiębiorców wciąż jeszcze nie docenia znaczenia public relations, niektórzy mylą te usługi z marketingiem, reklamą czy nawet doradztwem. Jednocześnie w sektorze następują dynamiczne zmiany, które sprawiają, że nasze rodzime firmy są coraz bardziej dochodowe i rozpoznawalne. Przemiany te najbardziej widoczne są w Warszawie.

Giganci public relations działają w Warszawie

Polski sektor public relations zawężony jest głównie do obsługi przedsiębiorstw działających na rynku krajowym. To zjawisko widoczne jest również w Warszawie. Po 1989 roku, gdy nasz rynek PR dopiero powstawał, zagraniczne firmy inwestujące w Polsce miały ograniczone zaufanie do lokalnych agencji public relations.

Dzisiaj jednak się to zmienia, zagraniczni inwestorzy chętnie korzystają z usług polskich agencji pr. Agencje PR, które odnoszą sukcesy, możemy znaleźć na terenie całego kraju. Duże zagraniczne koncerny najczęściej jednak decydują się na współpracę z agencjami ulokowanymi w Warszawie. Tu zwykle mają swoje siedziby, dlatego też obsługa public relations może przebiegać sprawnie. W pozostałych częściach kraju znajdziemy przede wszystkim agencje PR działające lokalnie, lub też nastawione na obsługę konkretnej gałęzi gospodarki. Najbardziej dochodowe agencje PR działające na polskim rynku mają swoje siedziby w Warszawie.

Gdy zerkniemy na rankingi najbardziej dochodowych agencji public relations w naszym kraju, możemy zobaczyć, że dominują na nich te, które swoje siedziby posiadają właśnie w Warszawie. Zarobki 3 największych agencji działających w obsłudze public relations w Warszawie sięgnęły bagatela ponad 41 mln zł. Firmy, które korzystają z usług profesjonalnych agnecji pr w stolicy, to między innymi Procter & Gamble, Renault, Sony Europ, Emirates czy Carrefour i wielu innych potężnych graczy.

Praca w warszawskich agencjach PR

W stolicy Polski dominują agencje PR zatrudniające na stałe kilkunastu pracowników. Znajdziemy tu jednak również zarówno największe w Polsce agencje, które zatrudniają kilkudziesięciu pracowników, jak i jednoosobowe działalności gospodarcze. Większość PR-owców, zarówno w Warszawie, jak i w innych miastach Polski, to dziennikarze. „Pr-owiec” nie jest oficjalnie wpisany na listę zawodów w naszym kraju.

Wiele firm posiada jednak własne działy public relations lub zatrudnia osoby na stanowisko „Specjalista PR”, czasem również osoby działające na styku dziennikarstwa, marketingu i innych, specjalistycznych branż. PR-owcami w całej Polsce zostają zarówno humaniści, jak i absolwenci kierunków ekonomicznych czy technicznych.

Previous Trudne relacje właścicieli mieszkań i najemców
Next Outsourcing pracowników nadużywany przez nieuczciwe firmy

Może to Ci się spodoba

Czy wydatki na biuro są dużym kosztem?

Przedsiębiorcy, którzy planują otwarcie własnej działalność gospodarczą zwykle mają poważne problemy z uzbieraniem wystarczającego kapitału początkowego na pokrycie najważniejszych opłat oraz zakup sprzętu. Istnieją jednak ciekawe rozwiązania, które pozwolą obniżyć

e-Firma i Startup 0 Comments

Połowa polskich start-upów to eksporterzy. Ekspansja na rynki zagraniczne to dla nich warunek rozwoju

„Polska to blisko 40-milionowy rynek. Wystarczająco duży, by na nim rozpocząć działalność, ale grożący pułapką średniego wzrostu” – wynika z ostatniego raportu fundacji Startup Poland. Dlatego dla polskich start-upów kluczowym warunkiem rozwoju

e-Firma i Startup 0 Comments

Jak osiągnąć maksymalne zyski minimalnym kosztem w e-commerce? Poznaj biznes oferty InPost!

W e-commerce kluczowe staje się połączenie efektywności kosztowej z najwyższą jakością obsługi. Firmy, które opanowują tę sztukę, zyskują przewagę na rynku. Właśnie w tym miejscu pojawia się InPost – lider w

Więcej biurokracji i utrudnienia dla firm w całej Europie

Przepisy zakładające wyrównywanie płacy minimalnej i składek socjalnych kierowców to część pakietu zmian socjalnych, które najbardziej niepokoją branżę transportową. Propozycje Brukseli mogą prowadzić do zwiększenia biurokracji i ograniczenia konkurencji – alarmują właściciele

Sprzedaż fotobudek – czy to biznes dla Ciebie?

Jeśli kiedykolwiek myślałeś o prowadzeniu własnego biznesu, sprzedaż fotobudek może okazać się pomysłem na biznes dla Ciebie! Popularność fotobudek od lat nie słabnie, a na imprezy takie jak wesela czy

Na jakie dofinansowania będą mogły liczyć firmy w 2026?

Rok 2026 zapowiada się jako okres intensywnych możliwości dla przedsiębiorców. Wsparcie publiczne i unijne ewoluuje — pojawiają się nowe programy, stare instrumenty są modyfikowane, a priorytety przesuwają się w stronę

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź