Czy warszawski rynek public relations różni się od pozostałych miast w Polsce?

Czy warszawski rynek public relations różni się od pozostałych miast w Polsce?

Branża PR w Polsce ciągle znajduje się na etapie rozwoju. Wielu przedsiębiorców wciąż jeszcze nie docenia znaczenia public relations, niektórzy mylą te usługi z marketingiem, reklamą czy nawet doradztwem. Jednocześnie w sektorze następują dynamiczne zmiany, które sprawiają, że nasze rodzime firmy są coraz bardziej dochodowe i rozpoznawalne. Przemiany te najbardziej widoczne są w Warszawie.

Giganci public relations działają w Warszawie

Polski sektor public relations zawężony jest głównie do obsługi przedsiębiorstw działających na rynku krajowym. To zjawisko widoczne jest również w Warszawie. Po 1989 roku, gdy nasz rynek PR dopiero powstawał, zagraniczne firmy inwestujące w Polsce miały ograniczone zaufanie do lokalnych agencji public relations.

Dzisiaj jednak się to zmienia, zagraniczni inwestorzy chętnie korzystają z usług polskich agencji pr. Agencje PR, które odnoszą sukcesy, możemy znaleźć na terenie całego kraju. Duże zagraniczne koncerny najczęściej jednak decydują się na współpracę z agencjami ulokowanymi w Warszawie. Tu zwykle mają swoje siedziby, dlatego też obsługa public relations może przebiegać sprawnie. W pozostałych częściach kraju znajdziemy przede wszystkim agencje PR działające lokalnie, lub też nastawione na obsługę konkretnej gałęzi gospodarki. Najbardziej dochodowe agencje PR działające na polskim rynku mają swoje siedziby w Warszawie.

Gdy zerkniemy na rankingi najbardziej dochodowych agencji public relations w naszym kraju, możemy zobaczyć, że dominują na nich te, które swoje siedziby posiadają właśnie w Warszawie. Zarobki 3 największych agencji działających w obsłudze public relations w Warszawie sięgnęły bagatela ponad 41 mln zł. Firmy, które korzystają z usług profesjonalnych agnecji pr w stolicy, to między innymi Procter & Gamble, Renault, Sony Europ, Emirates czy Carrefour i wielu innych potężnych graczy.

Praca w warszawskich agencjach PR

W stolicy Polski dominują agencje PR zatrudniające na stałe kilkunastu pracowników. Znajdziemy tu jednak również zarówno największe w Polsce agencje, które zatrudniają kilkudziesięciu pracowników, jak i jednoosobowe działalności gospodarcze. Większość PR-owców, zarówno w Warszawie, jak i w innych miastach Polski, to dziennikarze. „Pr-owiec” nie jest oficjalnie wpisany na listę zawodów w naszym kraju.

Wiele firm posiada jednak własne działy public relations lub zatrudnia osoby na stanowisko „Specjalista PR”, czasem również osoby działające na styku dziennikarstwa, marketingu i innych, specjalistycznych branż. PR-owcami w całej Polsce zostają zarówno humaniści, jak i absolwenci kierunków ekonomicznych czy technicznych.

Previous Trudne relacje właścicieli mieszkań i najemców
Next Outsourcing pracowników nadużywany przez nieuczciwe firmy

Może to Ci się spodoba

Biuro rachunkowe 0 Comments

Kiedy i jak zmienić biuro rachunkowe

Odkrycie nieścisłości w dokumentach lub długotrwałe niezadowolenie z poziomu świadczonych usług – powodów decyzji o zmianie biura rachunkowego na inne może być wiele. Bez względu jednak na przyczyny powierzenia księgowości

Po spadkach na giełdzie sytuacja na jakiś czas się poprawi

Zarówno w krótkim, jak i w długim terminie perspektywy dla rynków finansowych są niekorzystne, choć prawdopodobnie szczyty obecnej hossy są jeszcze przed nami. Lata 2018–2019 mogą się okazać okresem bessy – ocenia Adam

Działalność gospodarczą można już zarejestrować przez telefon

Resort rozwoju wprowadził usługę, która umożliwia zarejestrowanie działalności gospodarczej przez telefon. W trakcie rozmowy konsultant przyjmuje niezbędne dane i wypełnia wniosek, a procedurę można zakończyć, składając podpis przez internet lub w urzędzie gminy. Pod

Kurs bitcoina na huśtawce

Od początku tego roku cena bitcoina wzrosła już prawie trzykrotnie. Po załamaniu z 2018 roku najpopularniejsza kryptowaluta znów wróciła do łask inwestorów. Kurs bitcoina na przestrzeni ostatniego miesiąca to jednak ciągła

Tylko 220 z 6 tys. firm wykonało obowiązkowy audyt energetyczny

Zaledwie 220 przedsiębiorstw złożyło informację o przeprowadzeniu audytu do Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Zobowiązanych jest do tego w sumie ponad 6 tys. podmiotów. Na realizację audytu pozostały im tylko trzy miesiące. Za

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Na początku przygody z własnym biznesem należy podjąć szereg ważnych decyzji związanych nie tylko z przedmiotem nowo powstającej działalności, ale również decyzji czysto administracyjnych. Prowadząc działalność gospodarczą, bez względu na

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź