Wszystko o fakturach pro forma
Każdy właściciel działalności gospodarczej wcześniej czy później miał do czynienia z fakturami pro-forma. Teoretycznie są podobne do standardowych, aczkolwiek mają kilka cech indywidualnych. W jakich przypadkach są stosowane?
Zgodnie z ustawą każdy podatnik, który posiada własne przedsiębiorstwo, zobligowany jest do dokumentowania transakcji za pomocą faktur. Z obowiązku zwolnione są osoby fizyczne, które nie posiadają firmy. Oczywiście w razie wyraźnej prośby faktura powinna zostać wystawiona.
Faktura za sprzedaż towarów lub usług (VAT) stanowi dokument, dzięki któremu można oszacować podatek. Obecnie dostępnych jest wiele rodzajów faktur, które ułatwiać mają zakupy oraz ograniczać formalności do minimum. Okazuje się jednak, że każdy podatnik powinien pamiętać o kilku istotnych zasadach opisanych szczegółowo przez Ministra Finansów. O ile faktury VAT łatwo opisać, określić sposób wystawiania i rozliczenia, warunki i rodzaje, o tyle faktury pro-forma są nieco bardziej problematyczne.
Przede wszystkim należy powiedzieć, że faktury pro-forma nie są uważane za dokumenty księgowe. Mimo tego zauważyć można, że coraz więcej przedsiębiorstw z nich korzysta i chwali takie rozwiązanie. Faktury pro-forma powstały, aby dokumentować wniesienie oferty oraz potwierdzać warunki umowne.
Teoretycznie faktury pro-forma są bardzo podobne do tych klasycznych i najbardziej popularnych. W obu przypadkach konieczne są dane osobowe oraz instytucjonalne, przedmiot transakcji, kwoty brutto i netto oraz okres oczekiwania na uregulowanie płatności. Mimo tego pierwsza z nich nie jest podstawę do ubiegania się o ustanowione sumy.
Na koniec najważniejsze – faktura pro-forma nie rodzi żadnych skutków podatkowych oraz nie zmusza do jej rejestracji.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Początek 2016 roku przyniósł spowolnienie przychodów największych firm Europy Środkowej
W ubiegłym roku przychody 500 największych firm Europy Środkowej wzrosły o 3,5 proc., co oznacza, że rozwijały się one szybciej niż gospodarki regionu – wynika z badania Deloitte. Początek 2016 roku przyniósł jednak
Innowacje w firmie warunkiem utrzymania się na rynku
Innowacyjność to dziś dla firm warunek konkurencyjności i utrzymania klientów, którzy oczekują maksymalnej wygody, możliwości korzystania z produktów i usług w sposób prosty i szybki. Najszybciej innowacje wdraża sektor finansowy, który musi błyskawicznie reagować na te
Czym jest zrównoważony rozwój w biznesie?
Świat stojący u progu katastrofy klimatycznej musi działać na rzecz poprawy środowiska naturalnego. Wpływ organizacji na ten proces jest ogromny, ale tylko wspólne starania, które można określić mianem zrównoważonego rozwoju,
Blisko 20 proc. Polaków ma zastrzeżenia do jakości usług
18 proc. klientów ma zastrzeżenia do usług, z których korzysta – wynika z badań Providenta przeprowadzonych z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Ponad połowa z grupy niezadowolonych w takiej sytuacji składa reklamację, 30 proc. poprzestaje na
Jak założyć sklep internetowy na WooCommerce?
Zakupy przez Internet robi zdecydowana większość osób. Prowadząc działalność obejmującą sprzedaż produktów warto więc założyć sklep internetowy. Nie trzeba w tym celu angażować programisty – można to zrobić samodzielnie. Pomoże
Na danych można zarobić. Uczą się tego kolejne branże, m.in. telekomy i banki
Przetwarzanie danych pozyskiwanych od użytkowników i zarabianie na nich przestało być domeną zastrzeżoną tylko dla firm internetowych. Dołączyły do nich firmy z innych branż, na przykład bankowości, telekomunikacji czy handlu detalicznego. Dzięki wykorzystaniu
1 Comment
zen3g
25 maja, 11:21