Wszystko o fakturach pro forma
Każdy właściciel działalności gospodarczej wcześniej czy później miał do czynienia z fakturami pro-forma. Teoretycznie są podobne do standardowych, aczkolwiek mają kilka cech indywidualnych. W jakich przypadkach są stosowane?
Zgodnie z ustawą każdy podatnik, który posiada własne przedsiębiorstwo, zobligowany jest do dokumentowania transakcji za pomocą faktur. Z obowiązku zwolnione są osoby fizyczne, które nie posiadają firmy. Oczywiście w razie wyraźnej prośby faktura powinna zostać wystawiona.
Faktura za sprzedaż towarów lub usług (VAT) stanowi dokument, dzięki któremu można oszacować podatek. Obecnie dostępnych jest wiele rodzajów faktur, które ułatwiać mają zakupy oraz ograniczać formalności do minimum. Okazuje się jednak, że każdy podatnik powinien pamiętać o kilku istotnych zasadach opisanych szczegółowo przez Ministra Finansów. O ile faktury VAT łatwo opisać, określić sposób wystawiania i rozliczenia, warunki i rodzaje, o tyle faktury pro-forma są nieco bardziej problematyczne.
Przede wszystkim należy powiedzieć, że faktury pro-forma nie są uważane za dokumenty księgowe. Mimo tego zauważyć można, że coraz więcej przedsiębiorstw z nich korzysta i chwali takie rozwiązanie. Faktury pro-forma powstały, aby dokumentować wniesienie oferty oraz potwierdzać warunki umowne.
Teoretycznie faktury pro-forma są bardzo podobne do tych klasycznych i najbardziej popularnych. W obu przypadkach konieczne są dane osobowe oraz instytucjonalne, przedmiot transakcji, kwoty brutto i netto oraz okres oczekiwania na uregulowanie płatności. Mimo tego pierwsza z nich nie jest podstawę do ubiegania się o ustanowione sumy.
Na koniec najważniejsze – faktura pro-forma nie rodzi żadnych skutków podatkowych oraz nie zmusza do jej rejestracji.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Po brexicie Polska stanie się ważniejszym partnerem gospodarczym dla Irlandii
Ubiegły rok był rekordowy dla polsko-irlandzkiej współpracy handlowej. Eksport z Polski wzrósł o blisko 8 proc., a import do kraju – o 1,8 proc. Wymiana handlowa może zdecydowanie przyspieszyć po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii,
Firmy coraz mocniej stawiają na ekologię
Nowoczesne przedsiębiorstwa nie mogą dziś funkcjonować w oderwaniu od ekologii. Wynika to zarówno z prawnych wymogów i regulacji wprowadzanych na poziomie Unii Europejskiej, jak i oczekiwań samych konsumentów. Dlatego firmy – obok rządów czy organizacji
Czy pracodawca musi zapewnić obuwie robocze pracownikowi?
Są takie sytuacje, w których pracodawca musi zapewnić obuwie robocze swoim pracownikom. Zobowiązują go do tego przepisy. Warto znać Kodeks pracy Zarówno będąc pracownikiem jak i pracodawcą, warto znać kodeks
Jak chronić logo firmy od strony prawnej?
W dobie rozkwitu e-commerce-u wiele firm zadaje sobie pytanie w jaki sposób mogą skutecznie ochronić swoje logo. Okazuje się, że sprawa nie jest tak oczywista na jaką wygląda. Wiele osób
Firmom trudniej będzie dotrzeć do odbiorców przez Facebooka
Facebook zmienia algorytm pozycjonujący treści w Newsfeedzie użytkowników. Pierwszeństwo będą miały posty, którymi dzielą się rodzina, bliscy znajomi i te publikowane w grupach, do których należy użytkownik, a dopiero w dalszej kolejności wpisy firm.
Polski rynek hotelowy kwitnie
Rosnący ruch turystów z kraju napędza polski rynek hotelowy, przez co jest on atrakcyjny dla inwestorów i deweloperów. Rośnie również liczba gości z zagranicy, a Polska staje się coraz bardziej rozpoznawalnym kierunkiem turystycznym. Rodzimej branży

1 Comment
zen3g
25 maja, 11:21