Wszystko o ugodzie administracyjnej

Wszystko o ugodzie administracyjnej

W zgodzie z prawem administracyjnym możliwe jest zawieranie ugody. Aby jednak do tego doszło należy wypełnić kilka podstawowych warunków. W jakich przypadkach podpisuje się ugodę administracyjną? Czy jest to właściwy sposób likwidowania konfliktów?

Ugoda administracyjna potrzebna jest w momencie, gdy będzie miała wpływ na wynik postępowania i szybciej zakończy sprawę, jest niezbędna dla dobra obu stron lub rodzaj sprawy nakazuje zastosowanie takiej opcji.

Ugoda może być stosowana w każdym momencie, jednak maksymalnie do wydania końcowego wyroku sądu. Wystarczy, że strony sformułują pisemny wniosek z prośbą o szybsze zaniechanie dalszego postępowania i wyłączenie dochodzenia.

Samo pismo ugodowe zawiera informacje o stronach, przyczynach skorzystania z ugody oraz warunkach. Poza tym dodać warto datę, miejscowość, klauzulę wykonalności oraz czytelne podpisy wnioskujących.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czym zajmuje się referendarz sądowy?
Next Czy przedsiębiorcy powinni stosować multisourcing?

Może to Ci się spodoba

Prawo autorskie 0 Comments

OZZ zapłaci VAT od tantiem

Sprawa opodatkowania VAT działalności prowadzonej przez Organizacje Zbiorowego Zarządzania doczekała się rozstrzygnięcia w Naczelnym Sądzie Administracyjnym. Sąd uznał, że zwolnienie z VAT dotyczy artystów wykonawców, a tymi OZZ nie są.

Spółki 0 Comments

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością a odwołanie prokurenta

O spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością można mówić wiele. Są bardzo popularne w Polsce i chętnie wybierane przez samych przedsiębiorców. Okazuje się jednak, że nie wszystkie kwestie formalne są jasne i

Prawo dla firm 0 Comments

Prosta spółka akcyjna wcale nie taka prosta

W 2023 roku potencjał polskich start-upów sięgnie 2,2 mld zł wartości dodanej dla gospodarki, ponad 50 tys. miejsc pracy i 757 mln zł przychodów dla gospodarstw domowych – pokazują dane Deloitte przytaczane przez MPiT.

Prawo dla firm 0 Comments

5 cech dobrej kancelarii adwokackiej

W życiu każdego z nas przychodzi taka sytuacja, z którą ciężko jest się zmierzyć samemu. Jeśli chorujemy udajemy się do lekarza, aby postawił diagnozę i przepisał odpowiedni lek. Jeżeli natomiast

Prawo dla firm 0 Comments

Czy istnienie Państwowej Inspekcji Pracy jest uzasadnione?

Zgodnie z postanowieniami znajdującymi się w Kodeksie pracy muszą istnieć instytucje, które nadzorują przedsiębiorców oraz jakość na miejscach pracy. Wśród nich jest Państwowa Inspekcja Sanitarna, która posiada szeroki zakres zobowiązań

Kodeksy 3 komentarze

Kontrola Sanepidu – uprawnienia, przebieg, kary

Firmy, które rozpoczynają swoją działalność nie mają obowiązku zgłaszania tego faktu do Sanepidu, jednak nie oznacza to, że nie podlegają one kontroli prowadzonej przez tę instytucję. Kto nadal zgłasza swoją

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź