Wypłata w walucie obcej – czy to możliwe?
Wypłacanie honorarium za wykonywaną pracę to obowiązek każdego pracodawcy i prawo każdego pracownika. Powinno być wypłacane systematycznie, według ustaleń zawartych w umowie. Oprócz tego wynagrodzenie musi być przekazywane w walucie obowiązującej w kraju zatrudnienia. Czy rzeczywiście w Polsce pensję można wypłacać jedynie w złotówkach?
Okazuje się, że wypłata powinna zostać dostosowana do warunków i sposobu pracy. Oprócz tego musi być przekazywana zgodnie z ustaleniami umowy. Oznacza to, że przełożony i zatrudniony mogą dowolnie zarządzać wszystkimi kwestiami (forma wypłaty, termin, sposób). Zatem także waluta przelewanej wypłaty jest do ustalenia.
Z przepisów prawa jasno płynie jeden wniosek. Każda waluta akceptowana przez obie strony może zostać wskazana do wypłacania honorarium. W obliczaniu wysokości wynagrodzenia należy brać aktualny kurs Narodowego Banku Polskiego lub wypłacać stałą kwotę bez sugerowania się sytuacją walutową.
Warto jednak wziąć pod rozwagę korzyści płynące z takiego rozwiązania. Jeśli pracodawca generuje zyski w innej walucie to nie będzie miał problemu z wypłacaniem pensji. W gorszej sytuacji są przedsiębiorcy, którzy nie dysponują środkami w walucie i będą musieli je każdorazowo wymieniać. W równie dwuznacznej sytuacji są pracownicy, których wypłaty narażone są na spadki i wzrosty w zależności od pozycji złotego.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Ograniczenie handlu w niedziele szansą dla sklepów internetowych
Polacy powoli przyzwyczajają się do robienia zakupów przed weekendem. Co więcej, w obawie przed zamkniętymi sklepami w niedzielę robią zakupy na zapas. Według danych GUS w marcu sprzedaż detaliczna wzrosła aż o 17,9 proc. względem
Ile musimy mieć na mieszkanie w Warszawie
Na Białołęce zamieszkamy na swoim za 6 tys. zł za metr, a za mieszkanie od dewelopera na Mokotowie zapłacimy ponad 8,5 tys. zł/ m kw. Kwota, jaką nabywcy mieszkań w
Wydatki na reklamę internecie wzrosną w tym roku o 15 proc
Rosną wydatki na reklamę. W tym i w 2017 roku wzrosty mogą sięgać 4,5 proc. – wynika z prognoz firmy Carat. Choć liderem jest telewizja, to dynamicznie rozwija się segment cyfrowy. Rozwój
Jaki lokalizator GPS do samochodu wybrać?
Lokalizator GPS do auta to coraz popularniejsze urządzenie w samochodach prywatnych, nie mówiąc już o pojazdach przedsiębiorstw, które od lat wyposaża się w nadajniki GPS. Monitoring samochodu dostarcza wielu potrzebnych
Crowdsourcing – czym są usługi crowdsourcingowe?
Poszukiwanie nowych, alternatywnych rozwiązań jest konieczne do rozwoju każdej firmy. W wielu przedsiębiorstwach opiera się to na „burzy mózgów” – dzięki temu każdy pracownik może mieć istotny wpływ na wydarzenia
Prawie połowa warszawskich biurowców ma co najmniej 10 lat
Już 48 proc. biurowców w Warszawie ma 10 lat lub więcej. Starsze budynki mają jednak szansę pozostać atrakcyjne dla najemców – przekonuje Agnieszka Krzekotowska, dyrektor Działu Zarządzania Nieruchomościami w Colliers International. Ich zaletą

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post